کد خبر: ۱۹۲۶۴۶
تعداد نظرات: ۷ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۴

هشدار وزارت بهداشت نسبت به گسترش مصرف الکل در جوانان

اگر شدت مسمومیت با "متانول" کم باشد به کوری منجر می‌شود و درصورت شدت داشتن مسمومیت، مصرف این ماده به مرگ فرد می‌انجامد. بنابراین لازم است در این زمینه اطلاع رسانی کرده تا مردم آگاه شوند.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مدیرکل دفتر سلامت اجتماعی، اعتیاد و روان وزارت بهداشت نسبت به گسترش مصرف الکل بویژه در میان جوانان هشدار داد و گسترش خدمات پیشگیری از مصرف الکل را از اولویت های وزارت بهداشت در سال جاری خواند.

دکتر عباسعلی ناصحی در گفت‌وگو با ایسنا، گسترش خدمات پیشگیری از مصرف الکل را از اولویت‌های امسال دفتر سلامت اجتماعی، اعتیاد و روان وزارت بهداشت خواند و گفت: متاسفانه گزارش‌ها حاکی از آن است که مصرف الکل به ویژه در میان جوانان در حال گسترش است. بر این اساس پرداختن به مقوله پیشگیری و آگاه کردن مردم در این زمینه، نیازمند اقدامات جدی است.

وی ضمن برشمردن عوارض مصرف الکل، نسبت به مسمومیت با "متانول" به عنوان الکل هایی که در منازل تولید می شوند، هشدار داد و گفت: بخشی از الکل‌های مصرفی در منازل تولید می‌شوند و از آنجا که این موارد به صورت غیربهداشتی تهیه می‌شوند، به جای "اتانول"، "متانول" تولید می‌شود که می‌تواند کشنده باشد.

ناصحی در این باره ادامه داد: هر چند وقت یکبار از استان های مختلف گزارشاتی درباره مسمومیت با "متانول" به دست مان می رسد. این درحالیست که مصرف "متانول" عوارض جبران ناپذیری به دنبال دارد. اگر شدت مسمومیت با "متانول" کم باشد به کوری منجر می‌شود و درصورت شدت داشتن مسمومیت، مصرف این ماده به مرگ فرد می‌انجامد. بنابراین لازم است در این زمینه اطلاع رسانی کرده تا مردم آگاه شوند.

وی با اشاره به برنامه‌های وزارت بهداشت برای گسترش خدمات پیشگیری از مصرف الکل، خاطرنشان کرد: در این زمینه با وزارت کشور نیز همکاری خوبی داریم و مقررشده با همکاری سایر دستگاه‌های مرتبط، در این زمینه کار شود. برنامه‌ها در این زمینه از قبل شروع شده و قرار است امسال گسترش یابد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۷
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۹
9
5
سلام :
مواد مخدر و الکل ، از منکرات و معضلات جامعه هستند و باید توسط تمامی مراجع ، پلیس و مردم ، نهی شوند و مبارزه و جهاد توام با همکاری همگانی ، خیلی خیلی ضروری به نظر می رسد ، حتی از نان شب هم واجب تر است .
پاسخ ها
منیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۹
اگه جوان بیکار و ناامید نباشه وقتش رو در عالم هپروت نمی گذرونه، پس واجب تر از نان شب کاهش واقعی نرخ بیکاریه اینجوری خود به خود از مصرف مواد و الکل به مقدار زیادی کم میشه، اگه قرار بود با بگیر و ببند حل بشه تا حالا شده بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۹
دوست عزیز ، برنامه های کاربرای جوانان و مبارزه با بیکاری یک طرف ، و اینکه جلوی این منکرات را بگیرند و جوانان را هشیار و آگاه بکنند و مبارزه برای برداشتن این منکرات بکنند ، یک طرف دیگر . متاسفانه همه چیز را با بعد منفی نگاه می کنیم .
ضمنا" دلیل نمیشه که هر جوانی که بیکاره ، حماقت کنه و معتاد بشه . و اگر این بگیر و ببندها باشه و به جوانان هشدارهای لازم را بدهند ، خیلی از مشکلات کم میشود .
ضمنا" اینکه جامعه به طرف کشاورزی ، دامداری ، صنعت و تولیدات داخلی بره و کار برای همه باشه ، یک آرزوی همگانی است .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۹
در پاسخ به خانم منیر ، اینکه تا حالا بگیر و ببندی در مورد مبارزه با مواد مخدر ، به آن صورت جدی ، پیش نیامده است و بسیاری از مسئولین ، متوجه خطر وحشتناک این مواد در جامعه و در بین جوانان نیستند و بی اهمیت از کنار این قضایا رد می شوند و اصلا" جزو منکرات و معضلات جامعه نمی دانند .
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۰:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۹
0
13
تا تفريح مبارزه با بد حجابي براي نيروي انتظامي وجود دارد ؛ چرا بايد وقتش را براي آبكي ها هدر دهد.
حسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۹
1
10
چرا مردم رو می ترسونین!!!!!!!!!!!!!!
از موفقیت ها و دستاوردهامون بگید!! اصلا این چیزها نباید مطرح بشه ها.
همه چی آرومه ...من چقدر........
یک مادر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۹
1
11
وقتی همه نوع راه تفریح سالم واسه جوونا بسته بشه نتیجه اینه ...قلیون ،سیگار،افیون،الکل... همه جورمجالس شادی جرمه ...پس" بی خیال عالم شیم"اینه شعارجوون!
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین