کد خبر: ۱۹۲۷۲۷
تعداد نظرات: ۸۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۹:۱۶

افزایش مرخصی زایمان به 9 ماه و کاهش ساعات کار زنان شاغل دارای فرزند خردسال

مجتهدزاده در ادامه تصریح کرد: در جلسه دیروز هیئت دولت، کاهش کار زنان دارای فرزند زیر 7 سال از 44 ساعت به 36 ساعت تصویب شد و همچنین مرخصی زایمان زنان باردار از 6 ماه به 9 ماه افزایش یافت.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رئیس مرکز امور زنان و خانواده گفت: تا پایان دولت دهم مرکز امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری به معاونت ریاست جمهوری ارتقا پیدا می‌کند.

به گزارش فارس، مریم مجتهدزاده رئیس مرکز امور زنان و خانواده درباره جدیدترین خدمات دولت به بانوان همزمان با فرا رسیدن سالروز تولد حضرت فاطمه زهرا (س) گفت: با پیشنهاد ریاست محترم جمهور، مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری به معاونت ریاست جمهوری ارتقا پیدا می کند.

وی افزود: با این ارتقا امکان ارائه خدمات بهتر به بانوان و نهاد خانواده فراهم می‌شود.

رئیس مرکز امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری ادامه داد: هم اکنون در مجموعه معاونت منابع انسانی ریاست جمهوری مراحل ارتقا این مرکز در حال تکمیل است و انشاءالله تا پایان دولت چارت آن نهایی می‌شود.

مجتهدزاده در ادامه تصریح کرد: در جلسه دیروز هیئت دولت، کاهش کار زنان دارای فرزند زیر 7 سال از 44 ساعت به 36 ساعت تصویب شد و  همچنین مرخصی زایمان زنان باردار از 6 ماه به 9 ماه افزایش یافت.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۸۱
حسین مهربانی توسی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۹
32
18
افرین برشما
من دبیر در مشهد وهمسرم در شهر قوچان دبیر است اما تا کنون با انتقال همسرم به مشهد که ساکن هستیم بعلت تعهد مخالفت شده چرا؟برامون خیلی سخته
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۰
خوب تعهد نمیداد یکیتون شاغل که هستین استعفا بدن یه جون بد بخت بیکار بره سره کار
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۹
88
23
آقا یه ایده
به نظرتون اگه زنا خونه بخوابن و خرید کنن وحقوقشون رو بگیرن بهتر نیست؟

چندتا جوون بیچاره هم جاشون رو پر میکنه ثواب داره به خدا
هر وقت ما رفتیم اداره خانم ایکس رفته بود مرخصی چه وضعشه؟
پاسخ ها
مادر
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۰
هر کس بر حسب فهم گمانی دارد!
کارمند
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۰
تو خودت فعلاً خوابی شدیییییییییید! اگه احتمالاً صد سال دیگه بیدار شدی حرف بزن!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۰
ادبیات عهد عتیق که البته این نحوه ی صحبت کردن کاملا منطبق با این ادبیات 8 سال اخیر است.
نه اینکه آقایون چسبیدن به میزشون و دائما در حال کار کردن هستند؟؟!! والله اگر چهار تا دونه کار انجام بشه هم اکثرا خانم ها دارند انجام می دهند.
ماشاءالله آقایان کارمند صبح کارت می زنند و بعد با دست به یکی و بده بستان با نگهبان و حراست می زنند بیرون از اداره برای شغل دوم و بعداز ظهر برمی گردند کارت می زنند تشریف می برند منزل.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۰
اگه خانمها عرضه داشتند جلوی خواسته ی شوهران خودخواهشان برای داشتن بچه بایستند و هرگز زیر بار بارداری و بچه دار شدن نروند، انقدر مردان پررو و وقیح نمی شدند که هرطور دلشان بخواهد صحبت کنند.
داغ بچه داشتن (که ظاهرا در مردان ایرانی نشانه مردانگی شان است!!) که سر دلشون می موند اونوقت می فهمیدن چطوری باید صحبت کرد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۹
81
21
از جيب كي؟ خوب زاييد كه زاييد.پس زنان خانه دار چي؟ يكباره به اين خانم خانمهاي عزيز كرده يك حقوق مفت و مسلم بدهيد و توي خانه شان استراحت كنند چند ككارمند هم استخدام كنيد تا بادشان را بزنند
پاسخ ها
مخالف زنان تنبل وتن پرور
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۱
از جیب کشور عزیزم که واسه آبادیش زحمت میکشم .
ببخشید باید بین من که زحمت کشیدم و درس خوندم و به جاامعه خدمت می کنم وشمایی که کارتون بخور بخواب و حیف و میل کردن پول همسرتونه فرقی باشه یا نه؟چرا حسودی می کنی خانم؟! زشت نیست آخه؟ برو کار می کن مگو چیست کار ...
صنم
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۸
متاسفانه از درکش عاجزی که این کمک به خانمها نیست بلکه کمک به درست تربیت یافتن سرمایه های انسانی کشور هست اونم از جیب کشور.
تا مثل تو بی خرد بار نیان.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۹
6
22
خوبشود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۹
51
17
والا تو اداره ها هم معمولا دارن استراحت میکنن، خیلی فرقی نمیکنه
پاسخ ها
محمد حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۰
ناشناس جان همون بهتر که ناشناس بمونی!!! راستی خسته نشدی چندتا کامنت پشت سرهم با اسم ناشناس گذاشتی؟!! لااقل یه خرده فکرتو بکار مینداختی (اگه داری البته) اسمهای متفاوت مینوشتی!!!
سارا
|
Germany
|
۰۰:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۰
34
29
من به عنوان یه خانمی که شاغل هست میخوام بگم ما هم خسته شدیم از بس جور این و اونو کشیدیم بار کاری خانمهایی که بچه کوچک دارن یا رو دوش همکار خانم مجردش هست یا همکار خانمی که متاهل هست و به هر دلیلی نخواسته بچه دار باشه ..بعد هم وقت پاداش گرفتن و حقوق انتظار توزیع مساوی دارند...
پاسخ ها
همونی که از خانمای حسود بدش میاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۱
عزیزم تو راهبه ای؟ خوب تو هم ازدواج کن بچه دار شو!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۰
8
33
چقدر آدم هاي بدبخت و حسود زياده
بیگی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۰
9
57
شما مردا لطفا یک بار فقط یک بار وضع حمل و به عهده بگیرین بعد شبها تا صبح نخوابید فقط همین و امتحان کنید بقیه پیش کشتون ببینم فردا که تشریف می برین سر کار چه حالی دارین حالا به جای تشکر زبونتونم دراز..........این و یادتون باشه پول درآوردن وظیفه مرد حالا ما خانوما اگر میریم سر کار لطف می کنیم چون شما مردا از عهده وظیفتونم بر نمی یاین
پاسخ ها
مرتضی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۱
در این روزگار فرق بین خانم ها و اقایان اینه که فقط اقایون بچه نمی زایند همین و بس
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۰
9
29
بزرگترین بی عدالتی در حق زنان کارمند رسمی دولت و شاغلین بخش غیر دولتی و بخصوص قرار دادی است چرا همه قوانین خوب و زیبا باید برای راحتی این بانوان که اکثرشان هم شوهرانشان نیز در رده های بالای تصمیم گیری کشور و لذا کارمند رسمی دولت هستند می باشد چه کسی به داد کارگر زن شاغل بخش خصوصی خواهد رسید که اگر حامله شوی اخراجی تا چه رسد به استفاده از مرخصی زایمان و کاهش ساعت کاری و امثالهم واقعا داد از این درد بی عدالتی را به کجا باید برد
پاسخ ها
کارمند
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۰
مطمئنی کارمندای زن رسمی به خاطر منصب بالای شوهراشون رسمی شدن؟!!!!!!!!!!!!!!! نه مطمئنی؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۰
صد در صدم نباشه 98 درصد رو شاخشه
فاطمه
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۱
رو شاخ مگس البته!!!
ثمين
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۰
5
27
انقدر بهتون فشار مياد همينه كه جهان سومي هستيم وباقي مي مونيم بريد سوئد و دانمارك ونگاه كنيد كه چقدر برا خانوماشون ارزش ميزارن در ضمن كاري رو كه من انجام ميدم با اين حقوق اگه يه اقا مي تونست مطمئن باشين مي دادن به اون حالا خوبه همه جا ازمون ورودي داره
پاسخ ها
ایراندخت
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۰
نه عزیزم واقعیت اینه که اونجا اینقدر مشکل بیکاری وجود نداره که هزاران نفر در صف انتظار باشند برای جایگزین کردن نیروی انسانی در چنین شرایطی کارفرماها بیشترین انتظار را از نیروی کار دارند با حداقل تسهیلات.
مادر دو فرشته كوچولو
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۵
لازمه بنده هم اضافه كنم اينها كه مي فرماييد همه به فرزندان خودتون مي رسه وگرنه مادر بيچاره و رها مي كنن كه بره به شغلهاي ديگرش برسه كه خيلي واجب تره ولي به خاطر شرايط بد اقتصادي جامعه مجبوره از خودش دورشون كنه . اي كاش مي شد كه شرايط زندگي خانوادم طوري مي شد كه من نرم سر كار. ديگه خسته شدم از بي خوابي صبح و شب. خسته شدم از التماس دخترام كه نمي خوان تو زمستون شش صبح بيان بيرون. خسته شدم از وعده و وعيد دروغي پارك بردن بچه ها ، كوچولوها منو ببخشيد همش به خاطر خودتونه بزرگ بشيد مي فهميد ولي حلالم كنيد .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۰
35
4
بابا من پدرم درومد خانم 6 ماهه رفته مرخصی کسیم به جاش نیووردن من بدبختم دارم جورشو میکشم وقتی میرم خونه دیگه جون ندارم با پسر خودم حرف بزنم که خانم ور دله بچش باشه !!
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۰
عزیز جان! مقصر مسئولته نه اون خانم! سخت نیست یه ذره فکر کنی متوجه قضیه میشی!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۰
3
45
بهشت زیر پای ماداران است. مخصوصا مادری که علاوه برکار خانه و کار در ادارات ومدارس به نگهداری فرزندخردسال نیز اشتغال دارد. دست مریزاد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۰
15
12
متاسفانه طرح 9ماه مرخصی بعد از زایمان اصلا کارشناسی هم نشده یعنی قبل از زایمان نا 9 ماه هیچ مرخصی بارداری لازم نیست و باز متاسفانه به بهانه بیماری!! بارداری تعداد بسیار زیادی از این بانوان در مرخصی بسر میبرند و عملا برای هر بارداری حداقل 18 ماه در مرخصی هستند آیا این انصاف است؟ این وضعیت بخصوص در پرسنل آموزش و پرورش فراگیر شده و برای هر بارداری عملا حداقل یکسال تحصیلی جایشان خالی میشود!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۸
تخصصت رو از کجا گرفتی یا تا حالا چندبار حامله بودی که میگی قبل 9 ماه نیاز به مرخصی نیس؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۰
5
34
تراخداپیگیری کنیدتازودتراجرایی شود.اینکه زن مجبور باشه بچه 6ماهه اش را بگذاردمهدکودک و سرکار بره خیلی سخته
پاسخ ها
آرزو
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۵
لازمه يادآوري كنم دوستان عزيز، ين تسهيلات براي زن بيچاره نيست اين رو به فرزندان خود شما مي دن كه از نظر جسمي و قفكري سالمتر پرورش پيدا كنن.
یلدا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۰
5
38
اگه آقایون عرضه پول درآوردن داشتن مطمئنن خیلی از خانمها با وجود مکافات بچه داری و خانه داری سرکار نمیرفتن!!! حداقل تا زمانیکه بچه هاشون بزرگ میشدن! بیشتر آقایون به مفتخوری عادت دارند و همینطور که تو خونه با دوتا استکان شستن ادعای خدایی میکنن تو ادارات هم با دو تا امضا بادی به غبغب میندازن و خسته میشن!!! عوض این حرفا کمی رو خودتون کار کنید که بجز ریخت و پاشو شلختگی تو خونه و جیم شدن ازادارت به یه دردی هم بخورید!!!
پاسخ ها
آرام
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۶
آفرین دوست عزیز.اگر یک حرف حق تو این کامنتها دیده باشم همین بوده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۰
1
52
اگه شوهر من درآمد کافی با خرج و مخارج و گرانی الان داشت من اصلا سرکار نمی رفتم تا اینکه مجبور باشم 9 ماه حاملگی سر کار بیام و بعد از شش ماه مرخصی (که رئیس مان فکر می کنه ما شش ماه خوردیم و خوابیدیم) با تمام شب بیداری ها و بعد مهد گذاشتن بچه بیام سر کار. الان هم که پاس شیر می رم یه جوری نگاه می کنن انگار پی تفریح و گردشم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۰
4
28
حسودای خونه نشین خدا خر را دید شاخش را نداد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۰
4
14
اصل قضیه اینجاست که این قانون تلاش تبلیغاتی است و تنها ضرر برای جامعه کارگر و کارمند مرد و زن
ایراندخت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۰
4
28
فکر نمی کنم با این تدابیر چاره ای برای مشکلات زنان پیدا شود، بلکه فقط کارفرمایان از پذیرفتن خانمها اجتناب می کنند. دوست من فقط از 3 ماه مرخصی زایمان استفاده کرده است چون کارفرمایش در غیر اینصورت اخراجش می کرد. وقتی شرایط کاری جامعه ما و حمایت دولت نباشد و نه ماه تمام کسی سر کارش حاضر نشود، آیا می توان برایش جایگزینی تعیین نکرد؟ پس آقایان عزیز نگران نباشد کلیه این قوانین منجر به خانه نشین شدن زنان می شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۰
دقیقا همین طور است
هدف از این قوانین، دلسوزی برای خانم ها و درک مشکلات خانم ها نیست. بلکه خانه نشین کردن خانم ها است. چون اساسا مسئولان دو دوره فعلی بعلت نگاه سنتی و بسته با خانمها مشکل دارند. که البته این امر به مشکلات شخصیتی شان بر می گردد.
ایراندخت خانم متاسفانه اکثریت افراد چون نوک دماغشان را می بینند، به عواقب و هدفی که از این تصمیمات و قوانین در ذهن مسئولان می گذرد، نمی اندیشند. و شروع به لیچار گویی می کنند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۰
2
15
با سلام خدا کنه اجرا کنن وگرنه ما دیگه فکر می کنیم خانم مجتهدزاده چوپان درغگو هستش همش حرفش رو می زنن ولی خبری نمی شه
زهرا
|
Germany
|
۱۷:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۰
0
51
خانم های خانه داری که چشم دیدن مرخصی زایمان خانمهای کارمند رو ندارند اگه فقط یک هفته مثل خانمهای کارمند ساعت 6 از خواب بیدار بشن و 5 بعداز ظهر برگردند خونه، تو اداره هم اندازه حداقل 2 مرد بازده کاری داشته باشند اون وقت می تونند اظهار نظر کنند. تا لنگ ظهر میخوابند 10 برابر کارمندا پول خرج میکنند تازه ادعا دارند تا کجا!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۶
دقیقا ...
مریم نجفی
|
Germany
|
۱۹:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۰
2
13
این قانون که توسط شورای نگهبان تایید نشده است چه جوری در هیات دولت مصوب شد؟
خواننده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۰
2
17
حداقل یه قانون هم میذاشتن تو این مدتی که این زنا مرخصی هستن یه نفر رو موقتا استخدام میکردن به جاشون ، هم به همکاراشون فشار نمیومد، هم اینکه خیلی از خانم ها هستن که بیکارن و حتی حاضرن یه کار موقت چند ماهه داشته باشن که یه درآمدی بشه براشون
پاسخ ها
ایراندخت
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۱
اگر هم بازده کاری بهتری داشتند اونا رو نگه دارن دیگه مگه کم دارند بعد نه ماه یه نفر رو بندازن بیرون یه نفر دیگه رو که تازه پاس شیری اش شروع شده!! بیارن. در ضمن بدونید من هم شاغلم ولی قویا معتقدم این قوانین برای خانه نشین کردن زنان است. (با توجه به شرایط فعلی جامعه ما)
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۰
35
3
کاش خانوم بودیم یا مرخصی استعلاجی یا مرخصی زایمان یا پاس شیر دارن هروقت هم تو اداره هستن یا با تلفن صحبت میکنن یا مشغول دیذ وبازدید از خانومهای همکار دیگر وصحبت غیبت آنوقت دولت میخواهد بهروری هم در ادارات بالا برود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۲
واقعا کاش وظیفه حمل بچه با شما مردها بود، اونوقت معلوم بود چند مرده حلاجید...
که نیستید. شماها با یه سرماخوردگی پدر همه ی خانواده را در می آورید اونوقت می خواستید عرضه حمل بچه و بچه داری (سخت ترین کار دنیا) را داشته باشید. عمرا...
در ضمن ما هم شاغلیم ما هم آقایان اداره را می بینیم. در اداره ما که آقایان اصولا دائما در حال فک زدن با رفقایشان هستند چه با تلفن چه حضوری. صحبتهاشون هم شامل غیبت و آمار دادن خانم های اداره یا خارج از اداره و یک سری حرفهایی که نمی شه زد و اصولا حرفهای زشت وقیح مردانه و ... (که البته ما بعضی وقتا بعضیهاش را می شنویم)
لطفا این خالی بندی هایتان را جایی بفرمایید که شنوندگان و خوانندگان باور بفرمایند و حداقل ندونند توی ادارات چه خبره. نه ما که هر روز امثال جنابعالی را متاسفانه مجبوریم در محل کارمان تحمل کنیم. ای کاش یک ذره هم شما آقایان کار اداری می کردید. نه اینکه دائما به دنبال کارهای شخصی و معاملات خارج از اداره و پاچه خواری برای پست و مقام و ... باشید
مهشید
|
-
|
۰۸:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۱
2
33
ما ایرانی ها کلا عادت داریم. واقعا ضرب المثل نه خود خوری نه کس دهی یا دیگی که برای من نجوشه رو خوب ساختن. اگر بنا به دلایلی در زمانی مرخصی زایمان کمتر بوده دلیل نمی شه ما چشم دیدن راحتی بیشتر دیگران را نداشته باشیم. به نظر من 9 ماه هم کمه. در برخی کشور های اروپایی این مرخصی 2 سال و در برخی 5 سال است. و واقعا هم برای پرورش نسل آینده توجه به این نکته که کودک حداقل تا 2 سالگی نیاز به مراقبت مستقیم مادر و نه کس دیگری دارد ضروری است. البته باز هم 9 ماه بهتر از 6 ماه است و جای شکر دارد. زمانی هم که مرخصی زایمان 6 ماه شده بود همین جبهه ها گرفته می شد ولی به مرور عادی شد. من که اگر میتوانستم حداقل تا 2 سال سر کار نمی رفتم.
مريم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۱
0
52
من به تازگي مادر شدم. الان دختر عزيزم 8 ماهشه . وقتي مي خواستم بعد از 6 ماهگيش برگردم سركار تنها دغدغه من اين بود كه بچه اي رو كه شير مادر مي خوره چه جور بزارم برم. خيلي ظلمه به خدا. اون آقايوني كه مخالفن حتما خانمشون شاغل نيستند. اگه باشه و بخواد بچه شيرخوره رو بزاره و بره مي فهمن چقدر سخته. ولي تا 9 ماهگي حداقل بچه چند وعده غذاي كمكي مي خوره و ميشه تركش كرد. بيايد يكم واقع بين تر باشيم. زايمان و نگهداري از كودك يكي از سخت ترين كارهاست . چي مشد اگه همه همديگرو دوست داشتند.
پاسخ ها
مادر یه دختر 9 ساله و شاغل
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۱
دلشوره ها، استرس ها، اشکها و .... مهد گذاشتن دخترم و نگاه ملتمسانه و لحن بچگانه دختر عزیزم که ازم میخواست تو مهد نذارمش هرگز و هرگز از ذهنم پاک نمیشه. اگر کسی فقط تجربه یک روز مهد گذاشتن بچه شیرخوار و حتی بزرگتر از اون رو داشته باشه امکان نداره نظر نامربوط بده.
مادر كارمند
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۵
اين نظرات كه تسهيلات بده و نبايد باشه يقينا از نگاه يه عده مجرد بي درده . وگرنه اگر پدر و يا مادر باشه مي دونه بچه از بي پدري و مادري چه عذابي مي كشه دخترم ميگه مامان من كم مي خورم و كم مي پوشم فقط تو بمون خونه ولي طفلكي عقلش نمي رسه كه با حقوق من و باباش باز هم فقط شرايط بخور و نمير و سقف و در حد بي پوشش نبودن رو مي رسيم.اگر مادر يا پدر بوديد و يا مادرتون كارمند بود بهتر مي تونستيد خودتون رو جاي تصميم گيران بذاريد.
سمیه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۱
1
35
منم موافقم
م م
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۱
2
27
فکر نمیکنید این قانون کاهش ساعتکاری باید شامل همه خانمهای شاغل بویژه اونهایی که فرزند دانش اموز دارند بشود چون مادران برای فرزند زیر 7سال حتما یه فکری کردند ولی فرزند دانش آموز است که قبل از مادر به منزل می رسد وتاامدن مادر سرگردان است
عجب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۱
27
5
زنایی که شوهرشون کار میکنه باید بمونن خونه تا جونای دیگه یا مردایی که بیکارن برن سر کار یکی با پارتی بازی دونفره کار میکنه یکی هم بدبخت با کلی مدرک باید بیکار باشه و از جامعه عقب بمونه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۲
در مورد این مسائل هیچ بایدی وجود نداره که کی بره و کی نره سرکار.
این مدیریت ناکارآمد و بسیار ضعیف مسئولان کشور است که عرضه تولید شغل و اشتغال برای جمعیت فعال کشور را ندارند. وگرنه کار به جنسیت یا تاهل هیچ ارتباطی ندارد. اگر یک برنامه ریزی صحیح در کشور وجود داشته باشد که علی الاصول می بایست براساس سرشماریها و تعداد جوانان و جمعیت فعال کشور صورت گیرد، همه ی جمعیت جوان اعم از تحصیلکرده و تحصیل نکرده باید شغل داشته باشند چه زن چه مرد. در این صورت است که جامعه به سوی پیشرفت و توسعه هم گام برخواهد داشت.
کشوری که روز به روز وضعیتش فجیع تر شده و تولیداتش، کشاورزی اش، صنعتش و ... در حال نابودی است و کارخانه هایش رو به تعطیلی و واردات حرف اول را می زند، بدیهی است که جمعیت عظیمی از جمعیت فعالش بیکار باشند.
مشکل مسئولان و سیاستگذاران هستند.
نیکو
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۲
1
28
سلام طرح بسیار ارزشمندی است اما بعضی دستگاه ها نسبت به موضوع بی اعتنا هستند
مادر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۸
3
54
یک هفته است مرخصیم تموم شده و شب قبلش به خاطر اینکه باید دختر شش ماهه ام رو میذاشتم مهد چقدر گریه کردم اینو همه مادرای که بچه شون رو میذارن مهد بهتر می دونند خیلی سخته
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
2
3
به نظر بنده اگه مي شد تمام اداره جات سه روز در هفته بود مثلاٍ روزهاي زوج يك سري از شاغلين و روزهاي فرد سري ديگر هم ايجاد شغل براي افراد زيادي كه نياز به كار دارند مي شد و هم اوقات فراغتي بود براي خانوادهها تا روزهايي كه سر كار در پشت ميز كارشان هستند سرحال بودند و كسي هم در جامعه بيكار نبود .تقريباً بيكاري به صفر مي رسيد لطفاً به نظر بنده فكر كنيد اگر اداره جات به اين منوال باشد جامعه مي شود گلستان و ديگر كسي از بيكاري ناله نمي كند و همه از مسئولين و دولت راضي هستند .
تتتتتتتتتت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۲
0
1
مغز کل با چه میزان حقوقی؟
نادعلي صادقيان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۹
3
0
درخبرهاآمده :زنان کارمند هنگام زایمان به طور عادلانه از فرصت 9 ماهه مرخصی استفاده خواهند کرد.این بسته تشویقی تنها شامل حال زنان کارمند و کارگر می شود و زنان خانه دار از این قاعده مستثنی هستند. این درحالی است که زنان کارمند با رفتن به مرخصی زایمان و به رغم خانه داری حقوق و مزایای این مدت را دریافت می کنند ولی زنان خانه دار چون کار نمی کنند از این مزیت محروم هستند. تأکید اسلام به برقراری عدالت در جامعه است. اگر بنا به برقراری عدالت نسبی در جامعه است، فرقی بین مادران کارمندی که صاحب فرزند می شوند با مادران خانه داری که مستخدم هیچ اداره و سازمانی نیستند و صاحب فرزند می شوند، نباید وجود داشته باشد. کشور ما با پول نفت اداره می شود و این پول متعلق به همه مردم است.بنابراين بايدفكري به نصف جمعيت فعال كشوركرد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۶
0
5
واقعا متاسفم برای برخی شما آدمهای کوته فکر و حسود که با این حرفا فقط دارید خودتون رو اذیت میکنید. باید بچه کوچک داشته باشید تا بفهمید چقدر سخته بچتو از صبح تا 5 بعداز ظهر بذاری مهد بعدم بری خونه تازه به امور خونه برسی شبم مثل جنازه بیفتی . واقعا باید درگیرش بشید تا بفهمید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۳
0
0
باسلام وخسته نباشید خواهشمندم این چیزهای که تصویب میشه توی مجلس برای مانیروهای قراردای هم باشه.چون مرخصی زایمان که شامل مانیروهای قردادی کمیته امدادامام خمینی نمیشه چرررررررررررررررا خواهش می کنم عنوان کنید درلایحه که شامل تمام نیروها اعم ازقراردای ورسمی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
0
6
باسلام
خانمهای خانه دارعزیز شما انتظاری ازتون نیست که بقیه را درک کنید چون خواب ساعت 10شب تا 11 صبح و 2 بعداز ظهر تا 5 هر آدمی رااز واقعیت دور میکنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
موافقم .......
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۶
دقیقا همینطوره. من که در مترو خیلی رفت و آمد میکنم متاسفانه، فرق خانمهای خانه دار که خیلی ناز نازی و تنبل هستند رو با خانمهای شاغل از روی رفتارشون کاملا تشخیص میدم. طرف ظاهرش مشخص بود خانه داره ،کمی نرفت اونورتر تا من که ساعت 8 شب از سر کار برمیگشتم بشینم روی صندلی و رفتم از شدت پادرد نشستم کف مترو.در صورتیکه اونی که شاغله ، مثل خودش رو خوب درک میکنه و این رو بارها به وضوح دیدم.
مادر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۳۰
0
2
با سلام
والا من يه مادرم يه بچه 18 ماهه دارم . از الان دارم استرس واكسنشو ميخورم كه واكنس بزنم بايد نرم سركار.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
آخی عزیززززززززززززززم......
کارمند
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
2
0
سختی ها رو ماکشیدیم که دو ماه مرخصی زایمان داشتیم حالا همچی برا خانمای کارمند جور شده حداقل به فکر اونایی که سابقه بالایی دارند و با هزار رنج ومشقت - بی ماشینی - بچه کوچک - کار اداره - مرخصی زایمان کم (دوماه ) - ساعات کاری زیاد استخون خورد کردند و جاده رو هموار کردند برای امروزی ها هم یه امتیازی درنظر بگیرید تا دلشون شاد بشه غبطه نخورند .
اسکندری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۱
0
0
لطفا اطلاع رسانی فرمایید زمان اجرایی شدن قانون کاهش ساعت کار زنان از چه تاریخی اجرایی می شود
با تشکر
ثنا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۱
0
0
لطفا اطلاع رسانی فرمایید زمان اجرایی شدن قانون کاهش ساعت کار زنان از چه تاریخی اجرایی می شود
با تشکر
هموطن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۸
0
1
با سلام
خواهش میکنم کمی فکر کنید و بجای اینکه به همدیگه چنگ و دندندان نشان بدیم ،ببینیم مشکل اصلی کجاست
خانمهایی که شاغل هستند و زحمت میکشند ، جایی از بیکاران جامعه ما را اشغال نکرده اند،همانطور که یکی از عزیزان گفتند مشکل ما نیستیم ، نادیده گرفتن نیاز اجتماع و این کشور توسط کسانی است که باید به فکر باشند .
لطفا عاقل باشید و با همدیگر متحد و همدل و همزبان باشید
زن اگر کار میکند برای آسایش خانواده است و بهتر است کمی ادب و احترام در روابط اجتماعی ما داخل شود.
یک مادر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۲
0
0
من یه مادرم؛دخترم تازه ۹ماهش تموم شده،جاییکه قبل زایمان مشغول بکاربودم بخاطر ندادن مرخصی اخراجم کردن،اما الان که دخترم نه ماهه شدمجبورم برم سرکار،چون درآمدهمسرم واقعا کافی نیست،۱۷۰۰تواین روزگارتوی تهران هیچی نیس،پس مجبوووووورم کارپیداکنم وبرم سرکاروتموومه دغدغم مهدگذاشتن دخترمه
افسانه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۲
0
3
اول اینکه مطمئن باشید اون خانوم شاغلی که میره سر کار هم دوست داره انقدر درآمد شوهرش مکفی باشه که نیازی به کارکرن خانوم نباشه و مثل بقیه خانومای ناز نازی و تن پرور و بعضا بشینه تو خونه زیر کولر و فقط به خودش برسه و بچش و زندگیش. ولی وقتی آقایون از پس هزینه های معمولی زندگی (به علت اوضاع بد اقتصادی و عده ای هم به علت تنبلی) بر نمیان مجبوووووووره که بره سرکار. حالا این امکانات کوچولو رو هم نمیتونن ببینن که به خانوم شاغل داده میشه.اون آقایی که مجبوره به جای یه خانوم که بچه داره کار کنه، اگر خانوم خودش کارمند باشه هم یه نفر به جاش مجبوره کار کنه.پس همه جوانب رو بسنجید و انقدر خودخواه نباشید.چطور اگر یه نفر به جای خانوم تو کار کنه خیلیم خوبه؟ و در مورد اون خانومای نازنازی که توی مترو و سایر وسایل نقلیه به صندلیهای خالی حمله ور میشنم باید بگم تو رفتی خرید واسه خودت، کلی هم بهت خوش گذشته و تفریخ کردی و حالا پاهای مبارک به علت خوش گذرونی خسته شده...فردا هم نمیخوای بری سرکار تا لنگ ظهرم میخوای بخوابی. اجازه بده اونی که از 7 صبح اومده بیرون و خسته و کوفته داره برمیگرده بشینه. بابا اینا به پیرزنم جا نمیدن میخوای به ما شاغلا که بهمون حسودیم میکنن جا بدن؟ این فرهنگ خیلی مونده تا جابیفته. درضمن اون آقایی که میگه خانوما جای یه آقا رو میگیرن توی اداره ها و شرکتها باید بگم آقای محترم شما اگه یکم از فکر پست مدیرعاملی بدون سابقه در بیای و مثل یه خانوم حاضر باشی با حقوق کم و یه پست ضعیف بری سرکار، میتونی تو هم کار داشته باشی.همه که نباید مدیرعامل باشن!!! پس بدون که غیرت اون خانوم خیلی بیشتر از تو هست پس لیاقتشم بیشتره.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۳
0
0
باسلام بنده یکساله ک بیمه بیکاری میگیرم و الان ک اخرین ماه دریافتش بود فهمیدم باردارم و از روز اخرین بیمه بیکاریم سر کار رفتم حالا یعنی ب نظرتون من میتونم از مرخصی زایمان استفاده کنم؟
دلواپس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۲
0
0
خدمت همه برادران وخواهراخواهش میکنم به جای اینکه حرفها به أین فکرکنیدچراکشورمون داره غارت میشه اگه این مملکت درست مدیریت میشدالان بایدوضع ماازسوئدوهلند .....خیلی بهترمیشد.عزیزان مشگل اینجاست کشورماداره غارت میشه...
کارمند خانم شاغل با یه پسر 15 ماهه شیطون
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۲
0
0
خدایا شکرت چقدر خوشحالم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۶
0
0
خوب شما که انقدر دانشمند و کاری هستید دو سال پیش بچتون بمونسد بعد برید سرکار. مگر ادعا ندارید که به خاطر کفایت بسیارررررررر زیاد استخدام شدید پس دوباره از کفایتتون استفاده کنید
لاله
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۷
0
0
میگم حالا تو ادرارات مردها کار میکنن? والا هر چی کاره ریخته روسر ما زن ها مردها که همه جیم میشن و با هم زد و بند دارن
لاله
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۷
0
1
میگم حالا تو ادرارات مردها کار میکنن? والا هر چی کاره ریخته روسر ما زن ها مردها که همه جیم میشن و با هم زد و بند دارن تا فرار کنن بعدش هم خوب شما مردها هم برین حامله شین و مرخصی بگیرین تا چشم حسودتون کور بشه دیگه حالم از حسود به هم میخوره
حیدری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۰
0
0
کاش وقتی خانم نه ماه میره مرخصی زایمان به فکر این باشن که یک نفر جایگزینش کنن تا فشار کاری اون یکی همکار ش رو دیونه نکنه چون نه ماه مرخصی وحالا بماند چقدر هم قبل زایمان میگیرن زمان کمی نیست.
عاطفه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۶
0
0
خوب شما هم حامله میشی اون همکارت کاورت میکنه اگرم قبلا حامله شدی یه بنده خدایی هم شما رو کاور کرده
اندازه خودتون کار کنید خوب
با چاقو بالا سرتون وایسادن ؟؟؟
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین