کد خبر: ۱۹۲۷۹۳
تعداد نظرات: ۱۸ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۵
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس:

احمدی‌نژاد به تفکر اصولگرایی پشت پا زد

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: احمدی‌نژاد با تفکر اصولگرایی روی کار آمد و با منحصر شدن به مکتب ایرانی پشت پا به تفکر اصولگرایی زد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به گزارش خبرگزاری فارس از جهرم، محمداسماعیل کوثری در جمع بسیجیان این شهرستان اظهار داشت: اصولگرایی دیدگاه انقلاب، نظام و ولایت بوده و این مهم بر گرفته از اسلام ناب و تفکر امام است.

وی با بیان اینکه بسیاری از تئوریسین‌های اصلاح‌طلب به عنوان عوامل غرب فعالیت دارند، افزود: در انتخابات پیش رو به غیر از اصولگراها، اصلاح‌طلبان، جریان انحراف و مستقل‌ها نیز فعالیت دارند که امکان ورود طیف مستقل به گروه‌های دیگر وجود دارد.

نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ورود هاشمی به انتخابات ریاست جمهوری دهم ابراز داشت: هاشمی در حال بررسی کردن شرایط است و در صورت ورود به عرصه انتخابات، اصلاح‌طلبان و کسانی که با نظام مشکل دارند از او حمایت می‌کنند.

این مسئول اضافه کرد: افرادی که برای حضور هاشمی در انتخابات پافشاری می‌کنند بیشتر سنگ خود را به سینه می‌زنند.

کوثری با بیان اینکه مشایی در راس تفکر احمدی‌نژاد است، اضافه کرد: احمدی‌نژاد می‌خواهد مدل پوتین را در ایران اجرا کند و تمایل بسیاری به جریان انحراف دارد.

وی با بیان اینکه ما دلایل بسیاری برای وجود جریان انحرافی داریم، خاطرنشان کرد: بعد از پایان جریان فتنه در اواخر سال 88 بنده به اتفاق آقایان، رسایی، کوچک‌زاده، حسینیان و زارعی در جلسه‌ای سه ساعته با مشایی در مورد اظهار نظرهایش به بحث نشستیم و به او گفتیم که با حرف‌هایت تمام بچه حزب‌اللهی‌ها را از احمدی‌نژاد دور کرده و خواستار عدم اظهارنظرهای وی در مسائل تنش‌زا شدیم که مشایی در جواب ما گفت تنها در صورتی که احمدی‌نژاد بگوید حرف نمی‌زنم.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مشایی همچنین گفت که چطور است آیت‌الله مصباح یزدی و آیت‌الله خزعلی می‌توانند اظهار نظر کنند و من نمی‌توانم.

وی با بیان اینکه مشایی با عوامل بیگانه ارتباط داشته و جای سئوال است که چرا قوه قضائیه با او برخوردی نکرده، تصریح کرد: البته قوه قضائیه در این زمینه کارهایی را انجام داده است.

کوثری با بیان اینکه در کشور، افراد تصمیم و سیاست‌گذاری کلان نمی‌کنند، ابراز داشت: تنها یک نفر در سیاست‌گذاری‌های کلان کشور تصمیم‌گیری می‌کند و آن نیز رهبر انقلاب است.

این مسئول با بیان اینکه تنها 30 درصد وضع اقتصادی سال گذشته منحصر به تحریم‌هاست، گفت: سایر مشکلات اقتصادی کشور مربوط به دولت است.

نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی زحمات احمدی‌نژاد به ویژه در چهار سال نخست دولت نهم را بسیار ستودنی دانست و اضافه کرد: در زمان پایان دولت آیت‌الله خامنه‌ای ایشان در پاسخ به سئوال خبرنگاری مبنی بر اینکه بعد از ریاست جمهوری چه‌کار می‌کنید فرمودند اگر حضرت امام دستور بدهند که مسئول عقیدتی سیاسی ژاندارمری سیستان و بلوچستان بشوم می‌روم و خدمت می‌کنم و این مهم اطاعت‌پذیری از ولایت را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه هاشمی در روزهای پایان دولت خود می‌خواست قانون اساسی را تغییر دهد که جلو آن را گرفتند، افزود: هاشمی پس از ناتوانی در مورد تغییر قانون اساسی، حزب کارگزاران را تشکیل داد که این تفکر به دولت اصلاحات نیز منتقل شد.

کوثری با بیان اینکه احمدی‌نژاد می‌گوید باید تفکر من ادامه پیدا کند، بیان داشت: احمدی‌نژاد با تفکر اصولگرایی روی کار آمد و با منحصر شدن به مکتب ایرانی پشت پا به تفکر اصولگرایی زد.

این مسئول با اشاره به احتمال رد صلاحیت مشایی در صورت کاندیدا شدن در انتخابات ریاست جمهوری گفت: مشایی همان زمان که نامه رهبری انقلاب خطاب به احمدی نژاد مبنی بر اینکه وی نمی‌تواند معاون اول رئیس جمهور شود نوشته شد رد صلاحیت شده بود.

این نماینده مجلس با بیان اینکه به یقین مشایی در انتخابات تایید صلاحیت نمی‌شود، ادامه داد: احمدی‌نژاد در صدد تایید صلاحیت شدن مشایی بوده و در غیر این صورت به دنبال گزینه دیگر برای جایگزین شدن وی است.

وی با بیان اینکه جلو استفاده از امکانات دولت در راستای تبلیغات نامزدهای انتخاباتی گرفته می‌شود، خاطرنشان کرد: به یقین با آمادگی که نیروهای حزب‌الله دارند فتنه 92 محقق نمی‌شود.

کوثری با بیان اینکه ما در انتخابات گذشته با جان و دل به احمدی‌نژاد رای دادیم و ساده‌زیستی و صراحت لهجه در مقابل استکبار از ویژگی‌های او بوده، متذکر شد: حضرت امام (ره) فرمودند که وضع حال افراد ملاک است و با معیارهایی که رهبری فرمودند ما صعود تفکر از احمدی نژاد نه نزول آن را انتظار داشتیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در پایان اذعان داشت: تفاوت نظام ما با دیگر حکومت‌ها این است که هر کس در جمهوری اسلامی مسئولیتی را پذیرفت باید خدمتگزار مردم باشد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱۸
رضایی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۰
1
13
بله همه که مثل جنابعالی نیستند که بر اساس منافع ملی سنگ احمدی نژاد را به سینه زدید و حالا هم که مملکت به این وضع دچار شده متواضعانه مدعی بصیرت هستید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۰
حالم از این افراد به هم می خوره نون به نرخ روز خورهای پررو
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۰
آشی پختید که خودتان هم از زیرش در میرید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۰
1
10
چرا آقای کوثری و هم فکران ایشان ایران، اسلام شهدا و مردم را ملک موروثی خویش می پندارند و هر کسی با آنها موافق نباشد را ضد دین، منحرف و طرفادار غرب می پندارند و البته همیشه مردم با ایشان هم نظر می باشند!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۰
0
10
کار درستی کرد
اصلا مگه اصولگرایی تفکر هم داره که کسی بهش پشت پابزنه؟
بهتره بگی به کاسه اصولگرایی پشت پا زد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۰
0
9
هر کس در جمهوری اسلامی مسئولیتی را پذیرفت باید خدمتگزار مردم باشد!!!!!!!!

حتما نمونه اش هم تو ودوستات
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۰
1
11
احمدی نژاد به خیلی چیزها پشت پا زد. شاید بعد از اتمام دوره ریاستش یکی مثل سردار قلم پیدا شود و این بار مدارک بسیاری را نه فقط عنوان کند بلکه نشان دهد!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۰
اصلاً اصول گرایی تفکر هم داره وما نمی دونستیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۰
0
8
اصولگرایی دقیا همین چیزی است که احمدی نژاد پیاده کرده و میکند. اصولگرایان برای مخفی ماندن در بلایی که به سر ملت و کشور آمده چنین میگویند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۰
1
6
او به اخلاق و انسانیت پشت پا زد.
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۰
1
7
اگر بصیرت داشتید ، اگر دقت عمل می داشتید از همان موقع که لیز خورد رفت شد مسئول نظارت در انتخابات و تنها هزینه ای که کرد این بود که یک چفیه دو متری می انداخت بر گردنش ، باید می فهمیدی ســـــــــــــــــــــــــــردار ، شما با آن سابقه در جنگ جرات اچنین ورودی به عرصه سیاست را نداشتی اگر تو جنگ به شما می گفتند این بابا را به عنوان مسئول دسته قبول داری شک ندارم که قبول نمی کردی ، پس چی شد که اینجوری شد ؛ اجازه بدهید که بدانید غفلت از خودتان بود که گوش به حرف عقلا ندادید ، فریب خوردید ایشان از اولش هم بنا نداشت با ما باشد چرا ؟ برای اینکه بعد از شهردار شدنش همین داش داود مانند هلی کوپتر از این ور به اون طرف سفر می کرد ودر خصوص زیر سوال بردن تصمیمات در مذاکرات انرژی هسته ای زیر گوش خودی ها می خواند که فلان شد فلان شد اگر خاطر شریف باشد یادمان است که آن زمان در بحٍث تعلیق تصمیم همه مسولان عالی رتبه نظام بود ودر نتیجه زیر سوال بردن این تصمیم چه کسی را هدف قرار می داد ؟ یعنی اینکه با آمدن سردار هسته ای یعنی داش محمود کار بزرگ تاریخی انجام می شود ؛ و چه کسی زیر سوال می رفت ؟ خدا را شکر که مقام معظم رهبری قبل از روی کار آمدن وی به عنوان رئیس جمهور در همان دولت خاتمی تعلیق را لغو کرد ، شما را به خدا فکرتان را به کار بیندازید این بابا از همان اول قصد داشت یکه تازی کند و منم منم کند یک نمونه : می گه من رفتم تو یک کشوری و سرزده رفتم تو محله مسلمانان یه بچه 2 ساله تو بغل مادرش بود بچه با دست من را نشان می داد و می گفت محمود محمود !!! بابا یه بچه 2 ساله به زور مامان مامان می گه آنوقت تو ی ناشناس را از آنور دنیا که حتما ندیده شناخته !
روان شناسان می گویند نوزاد تا چند سالگی فقط پدر و مادر خود را می شناسد ؛ بگذریم ، به قول اخوی جدا شده در دوره شهرداریش می گفت ایشان ( داداش ) جهانــــــــــــــی شده!!! . برادر کوثری شما بدلیل رشادت هایت در جنگ پیش خدا و ملت عزیزی فقط مواظب باشیم .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۰
1
6
من به نظر دوستمون آفرین میگم
بله اصولگرایی دقیقا همین چیزی است که احمدی نژاد پیاده کرده چون بقیه جرأت پیاده کردنش رانداشتن
یه حرف بزن فردا بزن زیرش
همه را داغون کن تا خودت بری بالا
..
آگاهی
|
Netherlands
|
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۰
0
5
واقعیت این است که احمدی نژاد و جریان نزدیک به او از همان اول هم خود را مدیون جناح موسوم به اصولگرا نمی دانستند. اگر هم احمدی نژداد و یاران او خود را اصولگرا می خواندند مقصودشان اشاره به جناح رسمی موسوم به اصولگرا نبود. بگذریم از اینکه در سال 1384 هم احمدی نژاد و دوستانش و هم جناح اصولگرا برای کسب قدرت و نیل به مقام ریاست جمهوری نردبان یکدیگر شدند. اما از آن پس احمدی نژاد تقریبا به صراحت نشان داد که خود را پایبند به پیروی از به اصطلاح "اصول" جریان اصولگرای مذکور نمی داند و به طور شفاف به اصولگرایان هم فهماند که پیروزی اش در انتخابات 1384 را مدیون هیچ جناح سیاسی (که مقصودش اساسا جناح اصولگرا بود)، نبوده است و در سیره و کردارش در سالهای آتی ریاست جمهوری هم هیچگاه اعتنایی به اصولگرایان و دیدگاههای آنان در شئون مختلف نداشته است. فقط در این میان جناح اصولگرا ناگزیر و برای آنکه وانمود سازد که جریان همسو با آن در راس قوه مجریه قرار دارد، به ناچار در برابر بی اعتنایی ها و بی مهری های احمدی نژاد، که هرچه زمان بیشتری سپری می شد بیشتر سیاست مستقلانه خود را به سمع و نظر آنان می رسانیدو آنان را نادیده گرفته و حتی سرزنش می کرد، دم فرو می بسته است. بنابراین صحیح تر آنست که بگوییم احمدی نژاد و دوستان او تفکر سیاسی و اجتماعی و فرهنگی و البته اقتصادی دیگری را که لزوما هم با راه اصولگرایان رسمی مطابقت نداشته است دنبال می کنند و گفتمان آنان، که باعث باقی ماندن او در راس قدرت برای 8 سال متوالی شد، هیچ ارتباطی با اصولگرایان سنتی ندارد. این اصولگرایان که امروز از سر ناچاری اینهمه به احمدی نژاد و جریان نزدیک به او حمله می کنند، به اصطلاح دست پیش گرفته اند تا پس نیافتند. این موضوع که جناح اصولگرایان سنتی که بیهوده می کوشد احمدی نژاد را وامدار حمایتهای تعیین کننده خود بشناساند، در میان مردم ایران از رأی و اقبال سیاسی قابل توجهی برخوردار نبوده است، که نیاز به اثبات دوباره و چندباره ندارد. این بار هم اگر اتفاق خاصی نیافتد، کاندیدایی که صرفا با شعار اصولگرایی در عرصه انتخابات حاضر شود شانس چندانی برای پیروزی نخواهد داشت.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۰
2
0
احمدی نژادبدین وخداپشت نکرده بلکه به افرادی که خودرااصولگرامی نامندوبه زر وثروت وسهم خواهی بیشترچشم دارندپشت کرده است. درودبراندیشه ودست ودل پاکش باد.
افتاب ابن هم می خوای سانسورکنی!؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۰
دعوا سر سهم الارث می باشد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۰
0
7
اصولگرایی همان دروغگرایی است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۰
0
3
غوغا سالاری وتخریب وتهمت اندیشه نداشته اصول گرایان است
ناشناس
|
Germany
|
۱۶:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۰
0
1
صبح به خیر
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین