آفتابنیوز : آفتاب: دبیر انجمن خودروسازان از زیان 4 هزار میلیارد تومانی خودروسازان در سال 91 خبر داد و گفت: ایران خودرو 2 هزار میلیارد تومان، سایپا 1600 میلیارد تومان و سایر خودروسازان 400 میلیارد تومان در یکسال گذشته ضرر و زیان کردند؛ بنابراین هماکنون زمان رونق بازار است و باید فروش را رونق داد.
احمد نعمت بخش با ابراز نارضایتی از سردرگمی مردم و تولیدکنندگان در بازار خودرو گفت: غیر شفاف بودن و کارشناسی نبودن تصمیمات در بازار خودرو، بیش از این به صلاح نیست.
دبیر انجمن خودروسازان افزود: قیمتهایی که در اسفند 90 برای خودرو تعیین کردند، موجب ضرر و زیان 4 هزار میلیارد تومانی برای خودروسازان شده است، به این معنا که ایران خودرو 2 هزار میلیارد تومان، سایپا 1600 میلیارد تومان و سایر خودروسازان 400 میلیارد تومان ضرر کردهاند.
این در حالی است که چند ماهی است که شورای رقابت نیز به بهانه تعیین فرمول قیمتگذاری خودرو، سبب شده تا خرید و فروش در بازار صورت نگیرد و تولید نیز در سردرگمی به سر ببرد.
وی تصریح کرد: بارها به مسوولان تذکر داده بودیم که اگر ضرر و زیان خودروسازان جبران نشود، آنها ورشکست خواهند شد؛ همانطور که هماکنون 30 درصد قطعه سازان به دلیل عدم دریافت مطالبات خود از خودروسازان ورشکست شدهاند و همین امر، کاهش قطعهرسانی به خطوط تولید خودرو را در پی داشته و در نهایت، تولید خودرو کاهش یافته است.
به اعتقاد نعمت بخش، چنانچه تولید خودرو متوقف شده و یا کاهش شدیدی یابد، باز هم با برهم خوردن عرضه و تقاضا، پراید 17 میلیون تومانی که مردم به قیمت آن معترض هستند، به بالای 30 میلیون تومان خواهد رسید.
اگه تعرفه گمرکی رو بردارن که شما اینجوری نمی تونین با مردم که ولی نعمتن حرف بزنین.
اگه خوردرو سازها ضرر کردن یعنی شما خقوق و مزایا تون کمتر شده دیگه یا کترگرهای بد بختتون متضرر شدن
بنجل ساز ان ايراني
اگر دولت تعرفه ها را هم بردارد ارزانترين ماشين خارجي نزديك به 70 ميليونه ؟ به نظر شما چند درصد مي تونن ماشين بخرن ؟؟؟؟
شرکت حدید مبتکران
نمی خریم تا ورشکست شن! نمی خریم! نمی خریم! نمی خریم و ......... همه با هم نمی خریم!
چه انصافی
یعنی دیه 156 میلیون و ما با ماشین 156 میلیون تومان زنده میکنیم دیه را بگیرید نصف کنیم
میشه پراید 78 میلیون تومان
خودم کردم که لعنت بر خودم باد
اگه این ارابه سازان مرگ ضرر می کنن چطوری حقوقای آنچنانی و پاداشهای انچنانی میگیرن . بله اگه قیمت ها بیاد پائین بهره جیب آقایون کم تر میشه . هیچ امیدی نداشته باشید بدتر از این هم خواهد شد چون گرانی بدبختی فلاکت درماندگی و ... حق مسلم ماست
ولی حجم عظیم حمله به خودروسازان ، قطعه سازان و بدنه ی صنعتی کشور واقعا باعث تاسف است و نشان از این دارد که قاطبه ی هموطنانمان با عصبانیت و بدون تعقل لازم اظهار نظر می کنند . چطور می شود که که 99 درصد مردم ایران از ورشکستگی صنعتگران کشورشان شاد شوند و آرزوی رونق بازار خودرو سازان کشورهای دیگر را بکنند ...
خدا لعنت کند آن کسانی را که آدرس اشتباه می دهند...
آرزوی چشمانی باز برای خودم و سایر هموطنانم می کنم
اونقدر دوری و فاصله گرفتن از الله رب العزت و الجلال برای مردم مد شده که هر غلطی که دوست داشته باشند به سر ما می آورند........
اگه تو این کشور، تولید ماشین اینطور انحصاری نبود، الآن مردم ماهم بهترین ماشینهای دنیارو سوار می شدن.
میخریم : منفی
اگر قیمت واقعی دلار اعلام بشه یک سواری تویوتا یاریس حدود 14000 دلار قیمت جهانیش که با قیمت دلار واقعی میشه حدود 25 میلیون.
قضاوت با خود شماست.....
2 بخش حصوصی در ایران تعریف و کارایی لازم را ندارد و رانتی است
3- عوارض وپولهایی که بدون تعریف و معلوم نیست (هست ) جیب چه کسی میرود 4- مدیران رانتی بی کفایت در همه سطوح
ولي آيا گذشته از بي مديريتي دولت- شما هم مقصر نيستين؟!
يعني اين همه سال نتونستين هزينه توليد رو بيارين پايين؟! با اين همه كمك گمرك؟!
پرادو22000 دلاره!
تندر 6750 دلاره یعنی با دلار 3300 تومنی و تعرفه ی90% که بادلار 1226 تومنی حساب کنی اگه از خارج بیاریم 28 تومن آب میخوره !!! یعنی ما 7 تومن اضاف میدیم که فقط نوشته بشه ساخت ایران ! این چه صنعتیه؟
خودروسازی یه صنعت رانتی برای کشیدن پول از جیب طبقه متوسط که اکثریت جامعه هستند و بردنش به سمت جیب دو نفره!
بیاید تحریم کنیم این جرثومه رو
-کارخانه های داخلی قطعات یدکی اونا رو بزنه و صادر کنه تا مردم بیکار نشن
مثل چین
-خودرو ایرانی هم اگه بتونه رقابت کنه باشه