کد خبر: ۱۹۳۴۳
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۸۴ - ۱۰:۵۶

دادگاه نشریه دنیای تصویر تشکیل شد

آفتاب‌‌نیوز : در ابتدای این جلسه ، نماینده مدعی العموم ، انتشار تصاویر خلاف عفت عمومی و استفاده ابزاری از افراد اعم از مرد و زن را شامل اتهامات " علی معلم " خواند و در این باره توضیح داد : در اولین مورد چاپ و انتشار ، نشریه شماره 127 ، تصویر بزرگ ژورنالیستی را با هدف استفاده ابزاری و فروش بیشتر چاپ کرده در شماره 117 نیز تصاویر هنرمندانی را به چاپ رسانده است. اما با توجه به مستندات ، در این تصاویر تضاد کاملی بین فرهنگ اصیل اسلامی و گسترش فضایل اخلاقی وجود دارد. 

"علی معلم " در دفاعیات خود بر تشکیل اولین دادگاه دوره جدید و اهمیت آن تاکید کرد و ضمن تشریح بیاناتی از امام خمینی ( ره ) مبنی بر لزوم حذف نگاه سلیقه ای افزود : هر شب سریال های مختلفی را از تلویزیون می بینیم و فیلم‌‏هایی را در سینماها به تماشا می نشینیم ، ضمن آن که در بیلبوردهای سطح شهر ، عکس های بزرگی از هنرپیشگان آن فیلم ها دیده می شود . هنرمندان سینمای ایران همین افراد هستند که مجله " دنیای تصویر" به عنوان مجله‌‏ای تخصصی ، در آستانه چهاردهمین سال انتشار خود و با 150 شماره ، در راستای عملکرد آن‌‏ها فعالیت کرده است . موضوع این نشریه سینماست و طبیعتا افراد سینما و تلویزیون مورد تحسین این مجله هستند.

وی مجله های مکتوب را یک رسانه دست دوم دانست و تصریح کرد : به دلیل این که ما چیزی را نمی سازیم ، در مورد چیزهایی صحبت می کنیم که در تصاویر دیده می شوند و این تصاویر چیزهایی نیستند که یک مجله تخصصی بعد از 14 سال سابقه انتشار بخواهد ، از آن ها استفاده کند تا به تیراژ بیشتری دست پیدا کند.

"علی معلم " به عکس " مهران مدیری" که توسط نماینده مدعی العموم بر انتشار آن از سوی مجله تاکید شده بود ، اشاره کرد و گفت : " مهران مدیری " جایزه بهترین بازیگر کمدی سال را از جشن مجله " دنیای تصویر " که به نام حضرت " حافظ " متبرک است ، دریافت کرده است که اشتباها در کیفر خواست دادستان که فکر می کنم با عجله تنظیم شده ، به نام جشنواره فیلم فجر آمده است ، در حالی که جشن " دنیای تصویر " جشنواره فیلم فجر نیست ، بلکه جشنی است که این مجله در طول 8 سال آن را برگزار کرده و من فکر می کردم که چنین حرکتی از سوی یک نشریه خصوصی که از فرهنگ و هنر متعهد و ارزشمند دفاع می‌‏کند ، باید تشویق شود ، نه این که حرکت فوق به استفاده ابزاری محکوم شود . در صورتی که هر یک از کلمات معنای جدی و جداگانه ای دارند . ابزار نقاش نقش است ، ابزار سینما تصویر است و ما به جای تصویر " کلینتون"  ،تصویر " گوزن آفریقایی" را از تلویزیون پخش نمی کنیم.

وی ابزار روزنامه نگار را تصویر و تیتر معرفی کرد و افزود : جایزه دادن به هنرمندان و تشویق حرکت های درست از نظر مقامات محترم زشت و ناگوار ناپسند است و بنده باید به خاطر آن محکوم شوم . من از قوه محترم قضاییه درخواست دارم برای کارشناسی این موضوع ، یک کارشناس را به اهل این کار بسپارند . چراکه اگر قرار باشد ، با کارشناسی های محتوم وارد این موضوعات بشویم ، من به عنوان یکی از اعضای جامعه تلویزیون و سینما و کسی که 14 سال یک نشریه را با این محتوا به چاپ رسانده ام و همکاری های متعددی را با نهادهای مرتبط با این حوزه داشته ام ، به شدت دلگیرم . اگر قرار نبود که ما تشویق شویم ، این هم درست نیست که به خاطر مواردی از این دست به دادگاه فرا خوانده شویم و وقت دوستان را در حوزه های مختلف بگیریم . اگر قرار باشد ، استفاده ابزاری معنا داشته باشد ، " مهران مدیری" هر شب در تلویزیون برنامه دارد و این برنامه بینندگان بسیار زیادی دارد و طبق گزارش روزنامه ها 13 میلیارد تومان آگهی برای تلویزیون به ارمغان آورده است.

پس از سخنان " علی معلم " ، " مهرانه معلم " ، وکیل وی به دفاع از او پرداخت و در بخشی از صحبت های خود از هیات منصفه خواست تا دوباره مجله " دنیای تصویر " را مرور کنند. وی افزود : اگر شما نوع فلز و میزان طلای زرد و حلقه آقای "مهران مدیری" را با نگاه به تصویر تشخیص می دهید ، متهم هم باید به حکم کلی تشخیص می داده است . چون مسلمانان در دیدن آن چه که حکم شرعی دارد و از آن به عنوان منکر نام می بریم ، به صورت طبیعی باید تشخیص واحد داشته باشند. پس از توضیحات وکیل " علی معلم" ، قاضی دادگاه تصویر شماره 117 مجله دنیای تصویر را به حضار و " علی معلم " نشان داد و از او خواست تا هدفش را از چاپ این عکس بیان کند.

" علی معلم " نیز پس از توضیحاتی در خصوص عکس فیلم " ماتریکس " افزود : این فیلم سه بار از تلویزیون ایران پخش شده است و در شماره مورد نظر و شماره های قبل ، مطالبی در خصوص معانی فلسفی و هستی شناختی که در مضمون فیلم مطرح است را به چاپ رسانده ایم. بر اساس این گزارش ، در میان اعضای هیات منصفه دادگاه ، حضور" جمال شورجه" فیلم ساز و " بیژن نوباوه" خبرنگار و گزارشگر سابق تلویزیون که خبرنگار اعزامی این سازمان به نیویورک بود ، به همراه افرادی چون " فاطمه کروبی" و " حبیب‌‏الله عسگر اولادی" جلب توجه می کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۶:۲۰ - ۱۳۸۷/۰۲/۳۰
0
0
با سلام و عرض خسته نباشید من از چنین رخداد ناگواری بسیار ناراحت و عصبانی هستم .
تنها مجله ای که در سطح بین المللی حرفی برای گفتن داشت را نباید این چنین اتفاقی برایش بیفتد.
با امیدان روز که با تلاش اقای معلم باز هم شاهد حظور این مجله وزین باشیم
با تشکر غنی زاده
ناشناس
|
-
|
۲۳:۴۰ - ۱۳۸۷/۰۳/۱۴
0
0
با سلام وخسته نباشيد خدمت شما . با عرض تاسف با بسته شدن مجله دنيايي تصوير ميشه گفت ايران در زمان داره پسرفت ميكنه به جاي پيشرفت با بسته شدن مجله ي دنيايي تصوير تقريبا تمام مجله ها با افت فروش برخورد كردن چون خود من يه دكه مطبوعاتي دارم اينو ميگم اگر توجه كنيد تنها مجله كه مدت مديدي است كه طرفدارانش به جايي كم شدن هر روز دارن زياد ميشن وقتي بسته ميشه مجله هاي ديگه نميتونه علاقه مندان به سينما رو ارضاع كنه چون در حد مجله ي دنيايي تصوير نيستن و اميدوارم هر چه زودتر اين مجله دوباره در دست مردم فيلم دوست قرار بگيرد.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین