کد خبر: ۱۹۳۵۶۰
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۱

راهکار سرشکن کردن نرخ مسکن

رییس کانون سراسری انبوه‌سازان تاکید کرد: فقط با انبوه‌سازی و افزایش ساخت و سازها قیمت‌ خانه سرشکن می‌شود.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: ایرج رهبر درباره متعادل‌سازی قیمت مسکن در نقاط مختلف شهر تهران اظهار کرد: 40 درصد از سهم قیمت مسکن را زمین شامل می‌شود که قیمت زمین در نقاط مختلف شهر متفاوت است.
 
به گفته وی هزینه ساخت مسکن و استفاده از مصالح در بیشتر نقاط یکسان است مگر اینکه در مراحل اسکلت‌بندی، نازک‌کاری و معماری داخلی واحد مسکونی بسته به سلیقه سازنده از مصالح با کیفیت‌تر استفاده شود.
 
رهبر با بیان اینکه قیمت زمین در مناطق مختلف تهران متفاوت است، تاکید کرد: باید شرایطی فراهم شود تا هر مالکی زمین خود را به هر قیمتی نفروشد.
 
رییس کانون سراسری انبوه‌سازان بهترین راه کنترل قیمت زمین در مناطق مختلف شهر را افزایش ساخت و سازها برای متعادل‌سازی قیمت عنوان کرد و گفت: هنگامی که ساخت و سازها افزایش یابد قیمت‌ها نیز به تناسب متعادل می‌شوند.
 
به گفته وی هنگامی که انبوه‌سازی و ساخت مسکن به تعداد زیاد صورت گیرد ‌هزینه‌ها کمتر و قیمت‌ها سرشکن می‌شوند.
 
رهبر در پاسخ به اینکه آیا تهران هنوز ظرفیت ساخت و ساز و انبوه‌سازی را دارد؟ گفت: شهر تهران با این جمعیت هنوز هم ظرفیت ساخت و ساز را دارد و نباید تنها به امید زمین‌های دولتی باشیم بلکه باید بخش خصوصی نیز وارد انبوه‌سازی شود تا شهرک‌سازی‌ها گسترش یابد.
 
به گزارش ایسنا،رییس کانون سراسری انبوه‌سازان تاکید کرد: اگر شهرک‌سازی‌ها با قیمت‌های مناسب زمین و ساخت و ساز، ساخته شوند قیمت‌ها متعادل می‌شوند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۶
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۷
0
9
ایشون برن بوق بزنن ! خیر ندارن مشارکت ساخت در تهران هفتاد سی شده ! چهل درصد سهم زمین مال دوران هخامنشیان بوده ! الان صاحب خونه ها به کمتر از هفتاد راضی نیستن !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۷
دلیلش این است که ظرف این چند ماه قیمت زمین بالا رفته اما قیمت آپارتمان به نسبت زمین بالا نرفته است و برای همین صاحبان زمین وقتی می خواهند با مشارکت سازنده آپارتمان بسازند به زحمت قیمت خود زمینشان در می آید
مثلا در منطقه ۲۲ چون اجازه ساخت تنها سه طبقه مسکونی داده می شود حتی اگر مالک زمین ۲ طبقه و سازنده ۱ طبقه را بردارد باز هم قیمت آن دو طبقه به اندازه ی ارزش زمین در منطقه ی ۲۲ نمی شود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۷
0
4
ایشان از واقعیت های بازار مسکن بی اطلاع هستند. متاسفانه چه افرادی در راس امورات مسکن هستند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۷
0
1
به نظرمی رسدانگیزه جدی برای حل مشگل مسکن وجود ندارد دلیل این ادعاهم این است که بسیاری ازکارشناسان واقعی ودلسوزان راهکارهای متفاوتی ارایه داده انداما هیچگاه مصوب واجرایی نشده اندازجمله تصویب قانون اخذمالیات براملاک خالی ورهاشده واعمال قانون مجازات اخلال گران درنظام اقتصادی کشوردرمورددلالان وسفته بازان وبسازبفروش هایی که دربخش مسکن اخلال می کنندو...کسانی که وضعیت مسکن رابه اینجا رسانده اندبایدهزینه این فزون خواهی ها رابدهندوهرانچه که به نامشروع بدست اورده اندبازپس دهندمضافا به اینکه بایدبه مردم معرفی شوند.
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۸:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۷
0
0
عزيزان واقعيت اين است كه زمين كالايي است كه "ديگر توليد نمي شود". بنابراين ساخت و ساز بيشتر هيچ كمكي به پايين آمدن قيمت زمين نمي كند. مضاعف بر اينكه هم اكنون باتوجه به وضعيت اقتصادي و سياسي كشور، سرمايه گذاري در زمين براي حفظ ارزش سرمايه در مقابل بي ارزش شدن پول ملي و تورم بالا به بالاتر رفتن قيمت زمين كمك كرده است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۷
0
0
زمین تولیدنمی شه اما مگردرامدمردم چقدراست که بایدریرباراین قیمت های نجومی بروند؟دلالان برای ترغیب مردم به خریدازشیوه های گوناگونی استفاده مبی کنندمثلاانهاباایادی خودبطورصوری املاک راخرید وفروش میکنندبطوریکه هرروزقیمت هارابالا می برندوازطرفی شروع به فضاسازی وتبلیغات می کنندکه مثلاملک دارد گران می شوداگردیربجنبیدگران ترمی شودمتاسفانه بسیاری دردام انها می افتندوازانهاخریدمی کنندواین باعث می شودقیمت ملک بالا رودشماببینیدچگونه این دلالان وبسازبفروش ها ملک رابه بهانه تحریم گران کردند،برفرض محال که قیمت مصالح وکارگرهم دوبرابر شده باشدقیمت میانگین ساخت بیش ازیک میلیون تومان نمیشودکه بااین حساب برای ساخت یک واحد150 متری دربهترین جای شهرتهران 150 میلیون هزینه میشودامااین ازخدابی خبرهاهمین اپارتمان راباقیمت نجومی می فروشندوکسی هم نیست که بگویدبالای چشمشان ابروست!بنظرمی رسدتافرهنگ مردم این باشدکه حسابگرنباشندمبارزه جدی بااین سوداگران مرگ بی فایده است.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین