کد خبر: ۱۹۴۱۴۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۴

وقتی لب‌ها، کویر خشک می‌شوند

یک متخصص پوست و مو گفت:‌ ترک لب یکی بیماری‌های پوستی شایع است که از نوجوانی آغاز شده و گاهی حتی تا پس از بلوغ نیز ادامه دارد، این عارضه در هر دو جنس به یک میزان مشاهده می‌شود.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: دکتر محمد امیدیان در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه خوزستان، اظهار کرد: ترک لب ممکن است در افراد به دلیل ژنتیکی یا در اثر آسم یا اگزما ایجاد شود. در این افراد پوست نیز اصولا خشک است.

وی افزود: برخی نیز به دلیل وسواس عادت دارند پوست و لب خود را زیاد می‌شویند و به همین دلیل لب‌های خشکی دارند. حساسیت به میوه‌جات و برخی از لوازم آرایشی نیز می‌تواند موجب خشک شدن و ترک لب شود.

امیدیان تصریح کرد: این عارضه در سنین بزرگسالی دیده نمی‌شود و در صورت مشاهده در بزرگسالی حتما به دلیل نور خورشید ایجاد شده است.

وی ادامه داد: این عارضه در بزرگسالانی که مدت زیادی در معرض خورشید هستند دیده می‌شود که در این شرایط به آن سندروم پیش‌سرطانی گفته می‌شود، این افراد اگر از نور خورشید دوری نکنند به مشکل ساده ترک لب در آنان به سرطان پوست تبدیل خواهد شد.

این متخصص بیماری‌های پوست و مو گفت:‌ برای رفع مشکل خشکی لب باید عوامل ایجادکننده آن رفع شوند. لب باید مرتب مرطوب شود که به این منظور می‌توان از کرم‌های مرطوب‌کننده استفاده کرد. اگر خانم‌ها نسبت به رژ لب حساسیت ندارن،د می‌توانند از رژلب برای مرطوب کردن لب استفاده کنند، رژلب می‌تواند از تابش آفتاب نیز جلوگیری می‌کند.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز افزود: کرم ضد‌آفتاب می‌تواند لب‌ها را از اشعه خورشید حفظ کند و حتما باید استفاده شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
رهگذر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۲
2
12
پس آقایون بیچاره چکار کن که رژ لب ندارن؟!!!!
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین