کد خبر: ۱۹۴۲۴۲
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۸:۳۷

قضاوت آيندگان در مورد ادب و اخلاق سياسيون امروز

آنچه در اين برهه از تاريخ، مردم ايران و مردم ديگر كشورهاي جهان انتظار دارند و بايد از نامزدها و طرفداران آنها ببينند، رعايت اخلاق اجتماعي و ادب سياسي در كوران رقابت‌هاي انتخاباتي است.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رضا سليماني - با پايان نام‌نويسي از نامزدهاي يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري، هرچند يك مرحله تا تأييد صلاحيت نامزدها باقي است، ولي تقريباً دورنماي انتخابات آتي با حضور نمايندگان همه سلايق سياسي جامعه مشخص شده و مي‌توان به خلق حماسه‌اي ديگر توسط مردم ايران در تاريخ اميدوار بود.

حماسه‌اي كه اگرچه امسال رنگ و بوي ديگري دارد، اما براي مردم ايران با سابقه طولاني فرهنگ و تمدن، ريشه در دوران اساطيري دارد كه گوشه‌هايي از آن را حماسه سراي بزرگ ايران، فردوسي نامدار، با قلم بي‌نظير خويش جاودان كرده است.

آنچه در اين برهه از تاريخ، مردم ايران و مردم ديگر كشورهاي جهان انتظار دارند و بايد از نامزدها و طرفداران آنها ببينند، رعايت اخلاق اجتماعي و ادب سياسي در كوران رقابت‌هاي انتخاباتي است. موضوع مهمي كه در دو دوره انتخابات گذشته به ويژه انتخابات سال 88 توسط يكي از نامزدها در مناظره تلويزيوني رعايت نشد و آن را به شدت خدشه دار كرد، ولي اميد مي‌رود انشاءالله در روز شنبه پس از رأي‌گيري اين دوره از انتخابات، همه كانديداها، افراد و احزاب، جداي از نتايج انتخابات، خود را در مسابقه بزرگ اخلاق برنده بلامنازع بدانند.

مطمئناً اين انتظار از كساني كه عنوان نامزد رياست جمهوري را در نظام جمهوري اسلامي براي خويش ثبت كرده‌اند، مضاعف است و اگر آن‌گونه كه در اعلام مواضع گفته‌اند، هدفشان خدمت به خدا و خلق و در جهت تقويت مكتب اهل بيت(ع) باشد، يك وظيفه بديهي است.

الحمدلله همه جناح‌ها و حتي افراد مستقل، در كارنامه سياسي خويش دوره‌هايي را براي نقد نواقص و مشكلات دارند و مي‌توانند براساس داشته‌هاي خويش براي آينده نظام و كشور برنامه ارائه نمايند و مباداي مهمي كه در اين مقطع، از آن انتظار مي‌رود، لغزيدن از طريق انصاف و روي آوردن به تخريب نامزدهاست.

طرفداران و ارگان‌هاي وابسته به انديشه‌هاي موجود در فضاي سياسي كشور نيز بايد توجه داشته باشند كه نوشته‌ها، تحليل‌ها، مقاله‌ها، سخنراني‌ها و مصاحبه‌هاي آنها در رسانه‌ها، به عنوان بخشي از تاريخ مكتوب ايران ماندگار خواهد بود و نكند خداي نخواسته در فردا و فرداها كه نوجوانان امروز و نسل‌هاي آينده، وقتي براي تحقيقات تاريخي به اين‌گونه منابع مراجعه مي‌نمايند، از اينكه گذشتگان آنها چه نوشته‌اند، احساس شرمساري نمايند. چون دروغ، تهمت و توهين حتي اگر براي مقاطع كوتاه، موج‌آفريني نمايند، مانند حباب روي آب هستند و فنا مي‌شوند و آنچه باقي مي‌ماند، حق، حقيقت و توجه به حقانيت است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۳
تخشا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۲
0
9
با امثال مشايي ميگن تازه به دوران رسيده سياسي
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
2
1
ما انقلاب كرديم براي اخلاق آنهم اخلاف اسلامي. اصلا پيامبر ما براي اخلاق مبعوث شد. آنوقت ببين بعضي از مدعيان مسلماني و انقلاب امروز چگونه اخلاق اسلامي را در برابر وسوسه قدرت ذبح كردند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
0
0
اخلاق اولین قربانی این اننقلاب بود زیرا چوبه های اعدام حتی برای معتادان تا مدتها برپا شد و انگزنی و تهمت زنی از همان اول در این مملکت آغاز شد!
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین