آفتاب: در موضوع ستاد انتخاباتی؛ این کار قرار است انشاءالله کاری ارزشی باشد. باید به همان نسبت که "مانع انحراف کار می شویم، مانع بروز ظرفیتها نشویم”. به هرحال این کار مسئولیت دینی و شرعی و اخلاقی اش با ماست اگر برای این دو موضوع سازوکار تعریف کنیم ظرفیت آزاد خواهد شد و دوستانی که می خواهند در این زمینه همکاری داشته باشند می توانیم در خدمتشان باشیم و با آنها کار جمعی بکنیم.
رفتار های تبلیغاتی و انتخاباتی باید یک الگو باشد و شکلی از کار ارزشی را ارائه دهد
این کارهایی که الان تحت عنوان کارهای تبلیغاتی صورت می گیرد فقط طریقت ندارد بلکه موضوعیت هم دارد. خود این فعالیتها و رفتار های تبلیغاتی و انتخاباتی باید یک الگو باشد و شکلی از کار ارزشی را انشاءالله ارائه دهد تا تحقق این شکل از کار خودش نوعی پیروزی و نتیجه گیری باشد . حداقل کار این است. سعی کنیم مدلی از کار مبتنی بر اندیشه انقلاب را در موضوع رقابتهای انتخاباتی بروز دهیم. علی رغم گذشت سالهایی از انقلاب در این زمینه خلأ داریم. باید تا حدی بتوانیم این خلاء را برطرف کنیم.
بنابراین دوستان زیاد نگاهشان معطوف نشود به کارهایی که قبلا شده یا الان می شود یا دیگران می کنند. اگر ادعا می کنیم که می خواهیم در اقتصاد یا در سیاست خارجی و… مبتنی بر اندیشه اسلام و انقلاب رفتار کنیم- اولین جایی که این حرفها باید نمود پیدا کند در خود انتخابات است. باید تا جایی که می فهمیم و الان برایمان روشن است از آن عبور نکنیم. چون اگر الان عبور کنیم فردا در اقتصاد و سیاستش همین کار را خواهیم کرد.
خطای من را هم تذکر بدهید
من روی این باز هم تاکید می کنم بلکه خواهش می کنم به شدت پرهیز کنید از هر نوع رفتاری که ما بارها مدعی بودیم که این کارها غلط است. حتی اگر خود من سهوا یا عمدا دچار چنین خطایی شدم باید تذکر بدهید. قبلا خواهش کرده بودم از دوستان که در سایت مرامنامه کار تبلیغی را بگذارند. و هر کسی که به اسم ما میخواهد عمل کند در این چارچوب باشد.
یکی از بحث های بسیار مهم مسئله مالی است. در مسائل مالی وامدار هیچ کسی نباید باشیم. برای همین وقتی شماره حساب اعلام می شود نباید اسم ثبت شود یا قبض بگیریم. از طرف دیگر اگر در آن حساب مبلغی جمع شد قرار نیست به همان میزان هزینه کنیم. حتما هزینه ها باید بر اساس اصول و ارزشها و نوع نگاه ما باشد. هر قدر هم که اضافه آمد باید تحت عنوان مجهولالمالک به ولی فقیه عودت داده شود.
تفکر امام و رهبری را باید به شکلی اقناعی بیان کنیم
آن تکلیفی که از آن حرف می زنیم چیست؟ چه چیزی موجب می شود بگوئیم این مائیم که باید وارد شویم و احساس تکلیف میکنیم. ما فکر میکنیم تفکر نظام و اسلام و انقلاب و حضرت امام و حضرت آقا تفکری است که برای عرصه های مختلف حرف دارد و این تفکر امروز می تواند در سال سی وچهارم حکومت در عرصه های مختلف ظهور پیدا کند و این ظهور موجب چیزی خواهد شد که ما در فرهنگ دینی به آن سعادت و تعالی می گوییم. باید این بحث را به شکل اقناعی بیان کنیم. یعنی مخاطب باید اقناع بشود. مثلا اگر می گوئیم در سیاست خارجی «مقاومت» می تواند تولید قدرت کند و ظرفیت ایجاد کند حتی برای کسانی که این مؤلفه را قبول ندارند به شکلی اقناعی بیان شود. در چنین حالتی است که صرف اقناع کردن هم موضوعیت پیدا می کند؛ ولو اینکه نتیجه انتخابات چیز دیگر باشد. این تبلیغ دین است و خودش کار تبلیغی است. با این نگاه هرچه قدر کار کنیم خود همین کار هم ارزشمند است؛ فارغ از اینکه چه نتیجه ای بخواهد حاصل بشود.
این نکته را هم بگویم که بنا نیست کاری را که باید به این شکل انجام گیرد حتما من انجام دهم. اگرکاندیدای دیگری هم انجام داد و یا در انتخابات موفقیتی داشت، حتما به او هم تقدیم می کنیم. حتی اگر انها از الان هم روی این حرفها کار کنند خودش می شود گفتمان سازی، که برای ما مطلوب است و ظرفیت محسوب می شود.