کد خبر: ۱۹۵۳۲
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۸۴ - ۱۴:۲۹

کوهکن تيم مذاكره‌كننده هسته‌اي را توانمند خو اند

آفتاب‌‌نیوز : كوهكن كه در جلسه علني امروز مجلس سخن مي‌گفت، تصريح كرد: اگر توان تيم مذاكره‌كننده هسته‌اي نبود، دشمنان حرف دلشان را كه همانا محروم كردن ايران از چرخه سوخت هسته‌اي است، بر زبان نمي‌آوردند.

كارپرداز فرهنگي مجلس ضمن آرزوي موفقيت براي هيات مذاكره‌كننده ايراني، يكپارچگي ملت و قواي سه‌گانه در دفاع از دستاوردهاي انرژي هسته‌اي را از الطاف الهي برشمرد.

كوهكن در بخش ديگري از نطق خود نسبت به سكوت رسانه‌هاي جهان اسلام و ايران در قبال عملكرد دولت "بلر" در عراق و شهر "بصره" اعتراض كرد و گفت:
نبايد فراموش كرد كه ضرب‌المثل "تفرقه بينداز و حكومت كن" مصداق عملكرد "روباه پير" است.

وي خاطرنشان كرد كه اگر عملكرد تفرقه‌انداز دولت انگليس در يك صد سال گذشته در يك كتاب گردآوري شود، خواندني‌ترين كتاب خواهد بود.

عضو فراكسيون اصولگرايان مجلس در ادامه سخنانش از فعال شدن فراكسيون اقليت مجلس استقبال كرد ولي متذكر شد كه نقد اقليت بايد منصفانه باشد تا مردم فكر نكنند كه "جنگ قدرت" مطرح است.

كارپرداز فرهنگي مجلس از هزينه‌هاي صورت گرفته در مجلس هفتم دفاع كرد و گفت: اين شبهه كه مطرح شده است مجلس در هزينه كردن ، جانب احتياط را رعايت نكرده است صحت ندارد، به عنوان مثال براي آماده‌سازي مجلس، ما ‪۱۰‬ ميليارد ريال از بودجه مصوب را صرفه‌جويي كرديم.

عضو هيات رييسه مجلس همچنين ضمن تاكيد بر تعامل مجلس با دولت گفت:
انتظار نداريم كه برخي دلخوريها نسبت به مجلس، از حرارت همفكري دولت و مجلس بكاهد.

وي با يادآوري اين مطلب كه ميانگين تحصيلات كابينه محمود احمدي نژاد و ارتباط اين تحصيلات با حوزه كاري، نسبت به دولتهاي گذشته بالاتر است گفت:
البته نبايد دچار اشتباه شد كه سطح اطلاعات كاري اعضاي كابينه جديد در ابتداي مسووليت را با اطلاعات كاري كابينه گذشته در انتهاي دولت قبل ، مقايسه كرد.

كوهكن خطاب به رييس جمهوري گفت: آقاي احمدي نژاد عملكرد و سخنان شما و دولتتان زير "ذره بين" است. براي نمونه به مشاوران ديگران قبل از شما توجه نمي‌شد كه ببينند آيا قانوني است فردي مشاور باشد يا نه. همچنين موضوع سخنگو داشتن كه به موضوع روز رسانه‌ها تبديل شده است.

نماينده لنجان با بيان اينكه "فرار از اين كمند ساده نيست" از رييس جمهوري خواست كه به زير مجموعه خود تذكر دهد كه در اظهار نظرهاي خود دقت كنند.

كوهكن در نطق ‪ ۱۵‬دقيقه‌اي خود همچنين به موضوع اقتصاد اشاره كرد و گفت: ترسوترين عنصر جامعه پول و سرمايه است چرا كه با يك اخم كوچك فرار مي‌كند و با صد كرشمه باز نمي‌گردد.

وي با يادآوري اينكه كاهش ارزش سهام بورس با روي كار آمدن دولت جديد همراه نبوده است بلكه به آذرماه سال گذشته بر مي‌گردد گفت: اين موضوع به موسسات و سازمانهاي دولتي ارتباط دارد.

عضو هيات رييسه با بيان اينكه جامعه اقتصادي منتظر پيام دولت جديد است گفت: صاحبان سرمايه نبايد برخي حساسيت‌هاي دولت را به معناي انقباضي كردن اقتصاد تلقي كنند.

كوهكن در ادامه نطق خود به موضوع حضور برخي اعضاي قواي ديگر در دولت اشاره كرد و گفت: شايد انجام وظيفه در دو قوه به معناي داشتن دو شغل نباشد ولي تفكيك قوا طلب مي‌كند كه اين تفكيك را قائل شويم.

وي با يادآوري اينكه در دولت گذشته نيز سابقه داشته است كه معاون اول رييس جمهوري همزمان عضو حقوقدان شوراي نگهبان باشد ، خواستار توجه به امر تفكيك قوا در اين زمينه شد.

عضو هيات رييسه مجلس در عين حال ضمن تاكيد بر اين نكته كه "عضويت در شورا را شغل تلقي نكنيم" خواستار آن شد كه در تفسير شغل بودن يا شغل نبودن عضويت در شوراها ، به اين موضوع توجه شود.

نماينده لنجان در ادامه سخنان خود خطاب به احمدي نژاد گفت كه "بركناري مديراني كه مشي شما را قبول ندارند حق شماست" ولي تاكيد كرد: البته پاسخگويي به مطالبات ، تنها با تغيير مديران امكان پذير نيست.

وي با اشاره به "حذف فله‌اي مديران در دولت گذشته" از رييس جمهوري خواست كه از اين تجربه درس گرفته و از مديراني كه با دولت جديد همراهي مي‌كنند، استفاده كند.

كوهكن همچنين با يادآوري تكاليف مسوولان در دوره مسووليت و پس از آن ، بدون اينكه از كسي نامي ببرد نسبت به فعاليت يكي از مسوولان قبلي در يك شركت تجاري با نام "خليج" انتقاد كرد و آن را در تضاد با غيرت ايرانيان دانست.

عضو فراكسيون اصولگرايان همچنين به تعريف اصولگرايي پرداخت و با اشاره به اينكه "اصولگرايي حزب نيست" گفت: اصولگرا كار خود را بر اساس تكليف الهي انجام مي‌دهد.

وي "اعتدال" و "انصاف" را از جمله ويژگيهاي اصولگرايان برشمرد و اظهار داشت: شخص اصولگرا از ابراز غيرت دوستان و غير دوستان نسبت به ارزشها، هرچند او را خطاب قرار دهند، نمي‌رنجد.

كارپرداز فرهنگي مجلس همچنين به موضوع "واردات بنزين" پرداخت و گفت علت اينكه دولت جديد مجبور شده است براي واردات بنزين درخواست كلاني از مجلس بكند اين است كه دولت‌هاي "سازندگي" و "اصلاحات" به تكاليف خود براي ايجاد پالايشگاه و گازسوز كردن خودروها عمل نكرده‌اند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین