کد خبر: ۱۹۵۷۷
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۸۴ - ۱۲:۳۶

قدرت و ثروت مانع افشای اسامی مفسدان دانه درشت است

آفتاب‌‌نیوز : عماد افروغ نماینده تهران طی تذکر آیین نامه ای خطاب به هیأت رئیسه تصریح کرد: عدم اعلام وصول تحقیق و تفحص از ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی که با امضای 50 نماینده در روز یکشنبه تقدیم شد ممکن است از طرف جنابعالی اینگونه تفسیر شود که تحقیق و تفحص طرح نیست اما در زمان تصویب تحقیق و تفحص از وزارت ارشاد خود شما از نمایندگان سؤال کردید و آنها پذیرفتند بعد از امضای تحقیق و تفحص توسط 50 نفر از نمایندگان طرح محسوب می شود. 

عضو ائتلاف آبادگران افزود: 4 سال از تشکیل ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی می گذرد موقع سالگرد این ستاد یک مجلس بزرگداشتی گرفته و تمام می شود اسامی افرادی که جرایم خرد دارند افشا می شود اما دانه درشت ها به دام نمی افتند. 

وی اظهار داشت:‌ مثل اینکه رابطه قدرت و ثروت مانع از افشای اسامی دانه درشت ها می شود. 

افروغ تأکید کرد: عنوان می شود با حضور احمدی نژاد در این ستاد جان تازه ای دمیده شده است. رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس هفتم از هیأت رئیسه خواست نمایندگان را روند فعالیت 4 ساله این ستاد مطلع کنند. 

افروغ گفت:‌ با توضیحات مسؤولان ستاد ممکن است تحقیق و تفحص به چند سؤال تبدیل شده و دیگر نیازی به تحقیق و تفحص نباشد. 

غلامعلی حداد عادل رئیس مجلس هفتم در پاسخ به افروغ گفت: مجلس غیر از رئیس مجلس سه نماینده دیگر در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی دارد که در حال حاضر آقایان عبدالهی، مصباحی و فدایی هستند مجلس می تواند از طریق نمایندگان خود توضیح بخواهد و غیر از آنها از مسؤولان ستاد نیز دعوت کنیم تا در یک جلسه غیرعلنی و غیررسمی توضیح دهند. 

رئیس مجلس افزود: در مورد اعلام اسامی دانه درشت ها نیز رئیس قوه قضائیه گفته اند از نظر اعلام اسامی آنها معذوریت قانونی دارند زیرا اتهامات مطرح می شود اما چون حکم صادر نمی شود طبق موارد آیین دادرسی مجاز باشند قبل از پایان بررسی اسامی آنها را اعلام کنند که موجب هتک حرمت افراد شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۴:۱۳ - ۱۳۸۴/۰۷/۲۶
0
0
چطور براي ادمهاي ضعيف قانون اجازه ميدهد ولي براي دزدانيكه ملت را به فساد ونظامرا با چالش روبرو ميكند قانون نيست ؟؟؟؟؟؟ خجالت بكشيد؟؟؟؟؟؟؟؟
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین