کد خبر: ۱۹۵۹۶۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۸:۰۳

روحانی: دولت هاشمی و دولت خاتمی فن‌آوری هسته‌ای را تکمیل کردند

حسن روحانی با تاکید بر اینکه "امروز چقدر جای امام خالی است"، گفت که اگر جوانان امروز از آزادی سخن به میان آورند، از آثار کلام و خط امام خمینی(ره) است.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: این نامزد انتخابات ریاست جمهوری در دیدار با جمعی از جوانان و دانشجویان سراسر کشور در حسینیه جماران، با تسلیت ایام سالگرد ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران گفت: 24 سال قبل در چنین روزهایی مردم ایران شاهد لحظاتی تلخ بودند. آن قلبی که در چنین روزهایی مردم ایران و مسلمانان جهان با او می‌تپید، آخرین ضربان خود را در این جهان ثبت کرد.

وی یادآور شد: از روز 11 خرداد 1368 صدا و سیما از مردم می‌خواست برای بهبود حال امام دعا کنند. عصر روز 13 خرداد که من در مجلس شورای اسلامی بودم به ما خبر دادند که حال امام نامساعد است. با تعدادی از اعضای هیات رییسه مجلس به جماران آمدیم. وقتی برای دیدن امام کنار بستر ایشان رسیدیم پزشک مخصوص اجازه ورود نداد که حاج آقا احمد رسید و دست مرا گرفت و کنار بستر امام برد. ساعت‌های سختی برای یاران امام بود وقتی به ساعت 10:23 شب رسیدیم با یک دنیا تاسف آن قلب برای همیشه از حرکت ایستاد، گویی آسمان بر روی زمین خراب شد.

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه "امام از همین حسینیه بود که با مردم دنیا سخن می‌گفت"، افزود: پیام‌های سرنوشت‌سازی برای ایران و مسلمانان جهان از این مکان به گوش همه عاشقان آزادی رسید. هرچه را داریم از عزت، سربلندی و رادمردی و پایمردی، از راه او و خط او داریم.

روحانی خطاب به جمع حاضر اظهار کرد: اگر شما جوانان امروز در حسینیه جماران از آزادی سخن به میان آورید، از آثار کلام و خط اوست. امروز چقدر جای امام خالی است.

وی با اشاره به اینکه روزهای حساسی را می‌گذرانیم، گفت: شما امروز از فراز و نشیب، غم و اندوه، سختی‌های مردم در این سالها سخن گفتید. در روزگاری که قیمت نفت در بالاترین سطح خود در تاریخ کشور بود، متاسفانه با درآمد سرشار این همه گرفتاری وجود دارد. دشمنان خارجی ایران در طول این 35 سال برای ضربه زدن به ایران تلاش های زیادی کردند اما در دولت های قبلی هرگز موفق نبودند اما امروز متاسفانه سایه شوم تحریم بر سر مردم ما سایه افکنده است.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: دولت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در روزهای سخت پس از جنگ کشور را در مسیر سازندگی قرار داد و دولت حجت‌الاسلام خاتمی توانست کشور را از جنگ و تحریم دور نگه دارد.

روحانی با بیان اینکه "می‌توان با دنیا با منطق سخن گفت"، افزود: روزی که آمریکایی‌ها در اوج غرور بودند و می خواستند پرونده ما را به شورای امنیت ببرند، دولت خاتمی با تدبیر جلوی این کار را گرفت. جوان‌های عزیز بدانید که دولت هاشمی و دولت خاتمی فن‌آوری هسته‌ای را تکمیل کردند. اولین سانتیریفیوژ در دولت آقای هاشمی وارد ایران شده و اولین غنی‌سازی در دولت آقای خاتمی انجام گرفت.

وی اضافه کرد: بازدید تابستان 1381 بنده و مهندس موسوی از شرکت کالا الکتریک خبر غنی‌سازی را برای مسئولان برد و در پاییز 1381 با مهندس موسوی به اصفهان رفتیم و شاهد اولین قدم ها در تاسیسات ucf اصفهان بودیم. در حالیکه عده‌ای سر سفره آماده نشسته اند و شعار دادند. سفره که کاملا آماده شد تازه به دوران رسیده ها فرا رسیدند و غریو شادی سر دادند، اما این افتخار از آن دولت سازندگی و اصلاحات است.

روحانی در ادامه افزود: خواهران و برادران عده ای آمدند شعار دادند، تهمت زدند، ما و شما صبر کردیم و سختی ها را به خاطر کشور به جان خریدیم. البته من در این 8 سال سکوت نکردم. بنده جزو اولین منتقدین از سال 1385 بودم. بدانید با حمایت مردم تمام قفل هایی که در این 8 سال بر روی توسعه و رفاه کشور بسته شده است را باز می کنیم.

این عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: جوانان عزیز و دانشجویان قهرمان، بدانید این کشور را با کمک هم به عظمت و بزرگی شایسته آن برمی گردانیم. فاتحان عملیات خیبر و بدر بدانید سفره مشترک نفتی بین ایران و عراق توسط همسایه کم کم استخراج می شود. ادامه این روند برای مردم ایران نوعی حسرت و سرافکندگی است.

وی با بیان اینکه مردم ایران استحقاق زندگی آرامتر با عزت، آزادی و امنیت بیشتری دارند گفت: نکند عده ای شما را مأیوس کنند برای روز رای، پای صندوق آراء نروید میدان را به رقیب واگذار کرده اید.وی اظهار داشت: شرایط سال 92، شرایط 88 نیست ان‌شاءالله پیروزی را به حول و قوه الهی با حضور گسترده شما پای صندوق رای شاهد خواهیم بود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۲
حمید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۲
19
101
دورود بر روحانی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۲
19
106
درود برحسن روحانی خاتمی زمان . رییس جمهور آینده
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین