کد خبر: ۱۹۷۲۳۴
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۲

ستاد انتخابات کشور آماده دریافت گزارش تخلف از سوی نمایندگان کاندیداهاست

مسوول کمیته پشتبانی ستاد انتخابات استان تهران گفت:‌ بالغ بر 200 هزار نفر عوامل اجرایی شامل هیات اجرایی، هیات نظارت، عوامل فرمانداری، عوامل پشتیبانی و نیروهای انتظامی برای اخذ رای به مردم کمک می‌کنند.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: هوشنگ اعلایی در استانداری تهران گفت که در استان تهران 5 هزار و 782 شعبه اخذ رای و 11 هزار و 959 صندوق رای وجود دارد.

وی همچنین گفت: تعداد 6 هزار خودرو در امر انتخابات در 16 شهرستان استان تهران به کار گرفته شده است.

وزیر کشور گفت: ستاد انتخابات کشور آماده دریافت هرگونه گزارش تخلف از سوی نمایندگان کاندیداها مستقر در ستاد انتخابات کشور است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مستقر در ستاد انتخابات کشور مصطفی محمد نجار در دیدار با نمایندگان کاندیداهای مستقر در ستاد انتخابات کشور گفت: شما براساس قانون می‌توانید در ستاد انتخابات کشور حضور داشته باشید و ما نیز آماده‌ایم هرگونه گزارش در مورد تخلف یا موارد مورد تذکر از سوی شما را دریافت کنیم.

به گزارش ایسنا نمایندگان کاندیداهای مستقر در ستاد انتخابات کشور به شرح زیر هستند:

ترک‌نژاد نماینده حسن روحانی‌،دهنوی نماینده سعید جلیلی، داوودی نماینده علی‌اکبر ولایتی‌،ابراهیمی نماینده محمدباقر قالیباف،‌رییسی نماینده محسن رضایی.

لازم به ذکر است سید محمدرضا غرضی نماینده‌ای در ستاد انتخاباتی کشور ندارد.

معاون امنیتی - انتظامی وزیر کشور گفت: تاکنون هیچ مورد ضد امنیتی درباره انتخابات به ما گزارش نشده است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) مستقر در ستاد انتخابات کشور، علی عبداللهی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از زمان شروع انتخابات تاکنون هیچ مورد ضد امنیتی گزارش نشده و رصد دقیق اطلاعات را داریم و به یاری خدا اجازه نخواهیم داد بدخواهان خللی در تحقق حماسه سیاسی ملت ایران ایجاد کنند.

اعضای هیات اجرایی انتخابات از ستاد مرکزی انتخابات بازدید کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مستقر در ستاد انتخابات کشور حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای،‌مصلحی، کوثری،‌قاضی سراج و بختیاری به همراه مرتضوی دبیر ستاد انتخابات کشور و وزیر کشور تاکنون از اداره برنامه‌ریزی و سنجش همچنین اداره حقوقی وامور اجرایی ستاد انتخابات کشور بازدید کردند.

ستاد انتخابات کشور با صدور اطلاعیه شماره 5، تاکید کرد که اعضای شعب و نمایندگان فرماندار توجه کنند با توجه به همزمانی انتخابات ریاست جمهوری و شوراها، رأی‌دهندگان هیچ الزامی برای رأی دادن در هر دو انتخابات جاری را ندارند.

به گزارش ایسنا، در اطلاعیه شماره 5 آمده است:

«اعضای محترم شعب و نمایندگان فرماندار توجه نمایند با توجه به همزمانی انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری و چهارمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، رأی دهندگان هیچ الزامی برای رأی دادن در هر دو انتخابات جاری را ندارد و ایشان مخیّرند بنا به تشخیص در هر یک از انتخابات جاری نسبت به رأی دادن اقدام نمایند. مقتضی است اقدام مغایر صورت نپذیرد.»

ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه شماره 4 خود به رای‌دهندگان تذکر داد که نام نامزد مورد نظر خود را حتما در برگ رای مربوط به همان انتخابات درج کنند.

به گزارش ایسنا، در اطلاعیه شماره 4 آمده است:

«به اعضای محترم شعب ثبت‌نام و اخذ رای حوزه‌های انتخابیه‌ای که همزمان با انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری در چهارمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری یا میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی را برگزار می‌نمایند توصیه می‌شود اولا به رای‌دهندگان تذکر دهند که نام نامزد مورد نظر خود را حتما در برگ رای مربوط به همان انتخابات درج نمایند و ثانیا توجه داشته باشند که برگ‌های رای هر انتخابات در صندوق مربوط به همان انتخابات انداخته شود.»

رییس ستاد انتخابات استان تهران گفت: مراکز ثبت‌احوال در تهران و همه شهرستان‌ها تا پایان وقت اداری آماده خدمت‌رسانی به مردم هستند.

به گزارش ایسنا، صفرعلی براتلو با بیان این مطلب،افزود: مراکز ثبت احوال در تهران و همه شهرستان‌ها تا پایان وقت اداری آماده خدمت‌رسانی هستند و اگر کسی مشکلی در شناسنامه خود داشت می‌تواند با مراجعه به این مراکز مشکل خود را به سرعت حل کند.

وی همچنین گفت: گزارش‌هایی از شعب اخذ رای به ما رسیده است و تاکنون مشکل خاصی در شعب اخذ رای وجود نداشته است.

براتلو همچنین افزود: در داخل شعب مجریان و ناظران حق نوشتن رای برای کسی ندارند و کسانی که کم‌سواد و بی‌سواد هستند، لازم است افراد مورد اعتماد خود را به شعب ببرند تا برای آنها نام افراد مورد نظر را یادداشت کنند.

رییس ستاد انتخابات استان تهران با اشاره به این‌که رای‌دهندگان لیست مورد نظر خود در انتخابات شورای شهر را از قبل آماده کنند خاطر نشان کرد: انتخاب افراد اصلح در انتخابات شوراهای شهر در شعب اخذرای و پای صندوق سخت است و باعث می‌شود مراحل رای دادن افراد به کندی انجام شود، بنابراین از مردم شهر تهران می‌خواهم پیش از حضور در شعب اخذ رای نامزدهای مورد نظر خود را در انتخابات شورای شهر مشخص کرده باشند.

رییس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات استان تهران گفت: استعلام هویتی رای دهندگان به صورت کاملا سیستمی انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، محمد جبلی با بیان این مطلب، افزود: ما پیش‌بینی کرده بودیم که درهزار شعبه اخذ رای در استان مراحل رای دادن به صورت مکانیزه انجام شود به اینگونه که هویت افراد به صورت آنلاین با ثبت احوال کشوراستعلام می‌شود و پس از تایید ثبت به رای دهنده برگه تعرفه تعلق می‌گیرد، رای دهنده می‌توانست با ثبت کد نامزد مورد نظر وی را انتخاب کند و انتخاب خود را هم به صورت سیستمی و فیزیکی(کاغذی) ببیند.

وی ادامه داد: اخذ رای سیستمی موجب می‌شد که شمارش آرا با سرعت بالایی انجام بگیرد و دقت و امنیت انتخابات هم بالا برود، اما از ظهر دیروز ما با صلاح دید هیات نظارت شورای نگهبان برگزاری سیستمی انتخابات را منتفی کردیم.

جبلی همچنین گفت: اما استعلام هویت افراد همچنان به صورت سیستمی انجام می‌شود بدین شکل که افراد شناسنامه و کارت ملی خود را در اختیار اپراتور قرار می‌دهند و به صورت آنلاین یا آفلاین هویت افراد از ثبت‌ احوال استعلام می‌شود.

رییس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات استان تهران با اشاره به این‌که استعلام سیستمی هویت افراد موجب می‌شود رای دهندگان نتوانند در شعب دیگر رای دهند، اظهار کرد: ما این آمادگی را داریم که در تمام شعبات مستقر و حتی سیار به وسیله شبکه مخابراتی و شبکه همراه اول مشکلات استعلامی هویت افراد را حل کنیم.

آثار تبلیغاتی متعلق به نامزدها در شعب اخذ رای نباشد

ستاد انتخابات کشور با صدور اطلاعیه شماره 3، به اطلاع اعضای محترم شعب ثبت نام و اخذ رأی می رساند، کلیه اوراق و آثار تبلیغاتی متعلق به نامزدهای انتخاباتی به هیچ عنوان نباید در محل شعب اخذ رأی باشد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) متن این اطلاعیه به این شرح است:

به اطلاع اعضای محترم شعب ثبت نام و اخذ رأی می رساند، کلیه اوراق و آثار تبلیغاتی متعلق به نامزدهای انتخاباتی به هیچ عنوان نباید در محل شعبه و اطراف درب ورودی و خروجی آن وجود داشته باشد، لذا در صورت مشاهده لازم است به سرعت امحاء شود. همچنین اگر در طول زمان رأی گیری آثار تبلیغاتی از رأی دهندگان در شعبه باقی بماند، آنها را نیز امحاء نمایند.

وزیر کشور در اولین ساعات آغاز انتخابات از ستاد انتخابات کشور بازدید کرد.

به گزارش ایسنا، وزیر کشور دقایقی پیش در ستاد انتخابات کشور حضور یافت و در جریان روند فعالیت‌های این ستاد قرار گرفت.

همچنین ناظرین نامزدهای انتخاباتی با وزیر کشور و مرتضوی دبیر ستاد انتخاباتی کشور دیدار کردند.

ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه شماره 2 خود بر ضرورت وجود یک دستگاه رادیو یا تلویزیون در شعبات اخذ رای تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، در اطلاعیه شماره 2 این ستاد آمده است: «به اعضای شعب ثبت‌نام و اخذ رای تاکید می‌نماید حتما در شعبه اخذ رای یک دستگاه رادیو یا تلویزیون در دسترس داشته و در تمام طول مدت اخذ رای روشن نگه دارند تا دستورالعمل‌های فوری ستاد انتخابات کشور را که از طریق صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران ابلاغ می‌گردد، مورد عمل قرار دهند.

اطلاعیه‌های ستاد انتخابات کشور که از طریق صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش می‌شود به منزله دستور کتبی ستاد انتخابات کشور است و رعایت آن الزامی می‌باشد.»

در اطلاعیه شماره یک ستاد انتخابات کشور آمده است کلیه شعب ثبت‌نام و اخذ رای در سراسر کشور از ساعت 8 صبح آماده اخذ رای از کلیه واجدین شرایط هستند.

به گزارش ایسنا اطلاعیه شماره یک ستاد انتخابات کشور به شرح زیر است:

نظر به آغاز اخذ رای انتخابات یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و چهارمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در سراسر کشور و چهارمین میان دوره ای چهارمین دوره مجلس خبرگان رهبری در استان‌های آذربایجان غربی و کهگیلویه و بویراحمد و اولین میان دوره‌ای نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه‌های انتخابیه دماوند،‌فیروزکوه،‌تویسرکان، تنکابن، رامسر و عباس‌آباد، ایلام،‌ایوان، شیروان و چرداول، مهران و ملک‌شاهی به آگاهی هم‌میهنان عزیز می‌رساند که طبق گزارش‌های دریافتی از ستادهای انتخاباتی استان‌ها و شهرستان‌ها،‌کلیه شعب ثبت‌نام و اخذ رای در سراسر کشور از ساعت 8 صبح آماده اخذ رای از کلیه واجدین شرایط هستند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین