کد خبر: ۱۹۸۵۷۸
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۸

دستمزد وکیل مداحان در پرونده شکایت از مشایی 500 میلیون تومان است؟

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: روزنامه آرمان نوشت:

شاید در اذهان همگان نباشد زمانی که مشایی از دو مداح معروف تهران به نام‌های حاج سعید حدادیان و حاج منصور ارضی شکایتی را تقدیم دادگاه کرد. آنها می‌گفتند که این دو مداح در مراسم‌هایشان به رئیس‌دفتر وقت رئیس‌جمهور توهین کرده‌اند. زمان گذشت و مدتی بعد شایعه شد که قرار نیست به شکایت مشایی رسیدگی شود چون دو مداح مذکور مورد حمایت منتقدان دولت قرار دارند اما زمانی که منصور ارضی و سعید حدادیان به دادگاه فراخوانده شدند، مشخص شد حامی یا منتقد دولت بودن برای دستگاه قضایی تفاوتی ندارد و به تمام پرونده‌ها طبق قانون رسیدگی خواهد کرد. درنهایت هم حکم صادر شد و منصور ارضی تبرئه و سعید حدادیان به پرداخت 405 هزار تومان محکوم شد. اما اطرافیان مشایی از این حکم خشنود نشدند و به دادگاه تجدیدنظر بابت صدور حکم تبرئه برای ارضی شکایت کردند و متعاقبا وکلای حدادیان هم برای محکومیت او به پرداخت 405 هزار تومان اعتراضی را تقدیم دادگاه تجدیدنظر کردند که هر دو طرف منتظر رای دادگاه تجدیدنظر هستند. در این بین شایعه‌ای منتشر شد مبنی بر اینکه وکلای دو مداح معروف مبلغ 500 میلیون تومان برای پذیرش وکالت آنها دریافت کرده‌اند که رقمی غیرواقعی به نظر می‌آید. بدین منظور با فرهاد شهبازوار یکی از وکلای دو مداح تهرانی تماس گرفتیم که او گفت خودم هم از شنیدن شایعه 500 میلیونی تعجب کردم.

اخیرا می‌گویند شما برای وکالت پرونده شکایت آقای مشایی از حاج منصور ارضی 500 میلیون تومان حق‌الوکاله دریافت کردید. صحت دارد؟

نه؛ اصلا درست نیست و من این پول را دریافت نکردم.

پس شایعه است؟

واقعا شایعه است و خودم هم وقتی این شایعه را شنیدم، خیلی تعجب کردم. برای برخی جالب است درباره پرونده‌ای که از حدود یکسال و نیم پیش تشکیل شده و اکنون آخرین مراحل رسیدگی‌اش درحال سپری کردن است را به سوژه‌ای برای حاشیه‌سازی تبدیل کنند.

برای تنویر افکار عمومی بفرمایید چقدر از حاج منصور ارضی و سعید حدادیان حق الوکاله دریافت کردید؟

اصلا بحث حق‌الوکاله مطرح نیست. همان‌طور که قبلا هم گفته‌ام در چنین پرونده‌هایی بحث حق‌الوکاله و مباحث مالی مطرح نبوده و نیست و بیشتر انگیزه‌ها و رویکرد‌های افراد برای شخص وکیل مطرح است.

اصلا دریافت حق‌الوکاله به چه نحوی است؟

برای روشن شدن افکار عمومی و تاکید بر دروغ بودن شایعه 500میلیون حق‌الوکاله برای یک پرونده لازم است اشاره کنم که وجود قرارداد مالی بین وکیل و موکل مطابق قانون مدنی و آیین‌نامه وکالت کاملا قانونی است ولی آنچه معلوم است این افراد که شایعه 500 میلیونی را ساختند، به دنبال شیطنت خاص خودشان بودند. شکایتی علیه موکلین بنده مطرح شد و پس از آن، من و همکارم مطابق موازین قانونی در مقام دفاع از حقوق قانونی موکلانمان بر آمدیم که دادگاه در مرحله بدوی مبادرت به صدور رای کرد و با اعتراض ما در یک قسمت و در قسمت بعد با اعتراض شاکی، پرونده به دادگاه تجدیدنظر ارسال شده و مقید به وقت رسیدگی است تا پروسه قانونی و قضایی و دفاعی طرفین در پرونده طی شود و دادگاه تجدیدنظر رای را تایید یا نقض کند.

حکم اولیه چه بود؟

در آن حکم حاج منصور ارضی تبرئه و حاج سعید حدادیان به پرداخت 405 هزار تومان محکوم شد که ما نسبت به صدور حکم برای حاج سعید حدادیان اعتراض کردیم.

فکر نمی‌کنید که این شایعه از سوی حامیان و هواداران شاکی ساخته و منتشر شده است؟

اصلا به این موضوع فکر نکردم و اصلا هم برایمان مهم نیست. موکلانمان هم دراینباره فکر نکردند چون با توجه به کثرت کار و جایگاه شاکی تصور نمی‌کنیم که آنها این اقدام را انجام داده باشند.

حالا چه زمانی قرار است به پرونده رسیدگی شود و حکم نهایی در دادگاه تجدیدنظر صادر شود؟

بنده آخرین‌بار که به دادگاه تجدیدنظر مراجعه کردم، مدیر دفتر آنجا اعلام کرد که رسیدگی به پرونده به بعد از زمان برگزاری انتخابات موکول شده است که متعاقبا با ارسال ابلاغ به وکلای طرفین، زمان رسیدگی اعلام خواهد شد. در بخشی از این پرونده ما اعتراض را تقدیم دادگاه کردیم (اعتراض به حکم حدادیان) و قسمت دیگر پرونده شکات هم اعتراضی را تقدیم دادگاه کردند (تبرئه حاج منصور حدادیان) که دادگاه تجدیدنظر با توجه به قانون و استدلالات وکلای طرفین در مقام تصمیم‌گیری بر خواهد آمد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین