کد خبر: ۱۹۹۳۱
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۸۴ - ۲۰:۲۵

28 درصد جوانان 15 تا 19 سال تجربه سكس داشته‌‏اند

آفتاب‌‌نیوز : دكتر آرش عازمي‌‏خواه افزود: دولت در حال حاضر اعتباري كمتر از 10 ميليارد تومان به اين امر اختصاص داده و به همين دليل با مشكلات اعتباري زيادي روبرو هستيم. 

وي افزود: ايران پس از كسب رتبه مناسب در زمينه كنترل بهداشت باروري، بخش دولتي اعتبارات را كاهش داد و تلاش‌‏هاي خود را تا همين حد كافي دانست. 

عازمی خواه يادآور شد: شايد ايران در زمينه بهداشت باروري به رشد خوبي رسيده باشد؛ اما توزيع خدمات مذكور در كشور بسيار ناموزون است و برخي استان‌‏هاي كشور، در زمينه بهداشت باروري هيچ آموزشي نديده‌‏اند و از اين نظر، شرايط خوبي ندارند.
 
وي خاطرنشان كرد: استفاده از روش‌‏هاي پيشگيري از بارداري در برخي استان‌‏ها و مناطق محروم كمتر از 5 درصد است، در حالي‌‏كه همين آمار در برخي استان‌‏ها بالاي 60 درصد گزارش شده است.
 
وي، با اشاره به تحقيقي از سوي وزارت بهداشت گفت: در اين تحقيق از جوانان 19 - 15 ساله پرسيديم كه چند درصد آنها تجربه سكس داشته‌‏اند كه جواب 28 درصد آنها مثبت بوده است. 

عازمی خواه يادآور شد: متاسفانه 50 درصد جواناني كه اقدام به برقراري رابطه جنسي مي‌‏كنند، از وسايل و داروهاي پيشگيرانه استفاده نمي‌‏كنند. 

وي در پايان تصريح كرد: در ايران اطلاعات مربوط به دوران بلوغ دختران و پسران ناكافي است و معمولاً جوانان ما تا زمان ازدواج هيچ‌‏گونه اطلاعاتي در اين زمينه ندارند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین