کد خبر: ۲۰۰۰۶۶
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۹

ایران داری بالاترین ذخایر انرژی در جهان/ کاهش ریسک اقتصادی در کشور

وزیر اقتصاد و دارایی گفت: ایران با دار بودن منابع کارآمد دارای بالاترین ذخایر انرژی در جهان است.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: شمس الدین حسینی ظهر امروز شنبه در چهارمین همایش فرصت های سرمایه گذاری در تبریز گفت: این همایش در شرایطی برگزار می شود که سال 2012 سال رکود سرمایه گذاری در کل جهان بود و جریان سرمایه گذاری در این سال 18 درصد کاهش داشته است.

وی ادامه داد: در حالی که انتقال سرمایه گذاری در کل جهان منفی بوده و در پی بحران های مالی در کل جهان آنچه در ایران اتفاق افتاده است روند روبه رشدی را در این زمینه نشان می دهد.

حسینی افزود: در سال میلادی گذشته چهار میلیارد و 900 میلون دلار اعتبار در فرآیند سرمایه گذاری خارجی در ایران رخ داده است که این مقدار در مقایسه با سال 2007 ، 2.4  برابر شده است.

وی با بیان اینکه کشور ایران دارای ظرفیت های اقتصادی بالا است، گفت: برخلاف آنچه در بیرون از کشور و حتی در داخل کشور به آن پرداخته می شود، اقتصاد ایران، اقتصاد شادابی است .

وزیر اقتصاد بابیان اینکه این کشور دارای بالاترین ذخایر انرژی در کل کشور است،گفت: این کشور دارای منابع و معادن غنی از فلزات اساسی است  و در کمربند جهانی مس قرار دارد و معدن مس سونگون ورزقان دومین معدن پروفیلی روباز در کل جهان است.

وی در خمصوص موفقیت های بزرگ دولت دهم در توسعه بخش های زیرساختی گفت: در سال های اخیر بیشترین رشد در کشور در بخش ترانزیتی است که دولت توانسته در این بخش حماسه های بزرگی را خلق کند.

حسینی با اشاره به ضرورت حمایت از بخش های غیر دولتی گفت: موانع حضور بخش های غیر دولتی در کشور برداشته شده است و اگر چه در طول سالیان گذشته دولت مزاحم حضور بخش های غیر دولتی بود اما هم اکنون دولت حامی اصلی بخش خصوصی است.

وی ادامه داد: ریسک اقتصاد در ایران به رغم تمامی فشارها پایین بوده و با وجود اینکه هم اکنون مجموع تعهدات بالقوه کشور نسبت به دیگر کشورها 14 میلیارد دلار است اما ذخایر خارجی  در این کشور هفت برابر تعهدات خارجی است.

به گزارش مهر،وزیر اقتصاد و دارایی  افزود: کاهش ریسک اقتصاد ایران بیش از گذشته و با سرعتی بالا در حال انجام است و این کشور در کل جهان جزو کمتر کشورهایی است که ذخایر در آن نسبت به تعهدات بیشتر است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین