کد خبر: ۲۰۰۱۴۹
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۲

نجفقلی حبیبی: ظرفیت اصولگرایان در 8 سال دولت احمدی‌نژاد خیلی آسیب دید

دبیر انجمن اسلامی دانشگاهیان معتقد است مجموعه آرای اصولگرایان معتدل در رای آوری روحانی تاثیرگذار نبود.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: نجفقلی حبیبی در گفت​وگو با خبرآنلاین با بیان اینکه اصولگرایان اگر ننیجه اشتباه خود در حمایت از دولت‌های نهم و دهم را متوجه شده اند باید از مردم عذرخواهی کنند، گفت: بخصوص که طبق ادعای اصولگرایان، یکی از مبانی اصولگرایی اطاعت از امام و رهبری است. اصولگرایان معظم قطعاً بخاطر دارند که حضرت امام در اوایل انقلاب که بر اثر آشفتگی‌ امور، کارها آن چنان که باید پیش نمی‌رفت؛ در مقابل اظهار ناراحتی خانواده معظم شهدا و مستضعفان، از آنان عذر خواهی کردند. آقایان می‌توانند از جمله به صحیفه امام ج 12، ص 476 مراجعه کنند و ببینند که این عذرخواهی در شرایطی بوده است که انقلاب بزرگی شده بود و همه چیز به هم ریخته بود و جنگ هم مزید بر علت شده بود. امام در چنین شرایطی که شاید بیشتر آنها تحمیل شده بود، باز هم چندین بار می‌گویند من از ملت عذرخواهی می‌کنم. از اینکه برخی می‌آیند و به من می‌گویند که خانه نداریم، مشکلات داریم و ...ایشان آنقدر ناراحت می‌شوند که شروع به عذرخواهی می‌کنند. این حداقل کاری است که شایسته است اصولگرایان انجام دهند. این عذرخواهی کردن هم به ضرر آنها نیست، بلکه مظهری از اخلاق​مداری است و نمونه عینی است از ادعای اصولگرایی و اطاعت از امام و رهبری. به هرحال باید به لحاظ تاریخی در یک نقطه‌ای این مسئولیت را بپذیرند، هرچند تاکنون متاسفانه این کار را نکرده‌اند.

وی در ادامه با اشاره به حمایت برخی اصولگرایان معتدل از روحانی، اظهار کرد: اما مجموع آرای‌شان چندان در رای آقای روحانی تاثیرگذار نبود.

حبیبی با بیان اینکه ائتلاف اصولگرایان هم تاثیری در رای آوری کاندیدای آنها نداشت، خاطرنشان کرد: آنها گلایه‌مند هستند که چرا کاندیداهایشان ائتلاف نکردند و تصور می‌کنند که اگر ائتلاف می‌کردند اتفاق خاصی می‌افتاد. فرض کنیم که همه آنها به نفع یک کاندیدا کنار می‌رفتند چه اتفاق خاصی رخ می‌داد؟ معتقدم حتی اگر ائتلاف می‌کردند هم وضعیت بهتر از این برایشان پیش نمی‌آمد. بنابراین همدیگر را سرزنش نکنند که چرا ائتلاف نکردند، چون تفاوتی در آرای شان ایجاد نمی‌شد.

 عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات تاکید کرد: ظرفیت اصولگراها با توجه به عملکرد 8 ساله دولت احمدی‌نژاد خیلی آسیب دیده است و به جای سرزنش کردن باید تلاش کنند که خودشان را آسیب‌شناسی و تصحیح کنند تا به عنوان یک جریان سیاسی فعال در کشور حضور داشته باشند و نقش خودشان را ایفا کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین