کد خبر: ۲۰۰۲۰۸
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۷

اعلام نهایی قیمت زولبیا و بامیه

هر ساله با نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان تقاضا برای زولبیا و بامیه که شیرینی مخصوص ماه رمضان است افزایش می‌یابد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: قیمت زولبیا و بامیه بنا بر افزایش عرضه و تقاضا در ماه رمضان دچار تغییر می‌شود از این رو مسوولان امر برای رعایت حق مصرف کننده و تولید کننده چند روز قبل از آغاز ماه رمضان برای این نوع شیرینی قیمت مصوبی تعیین می‌کنند.

در سالجاری بعد از چند روز کش‌و‌قوس بر سر به نتیجه رسیدن به یک قیمت واحد، روز گذشته قیمت مصوب هر کیلو زولبیا و بامیه درجه یک 7000 تومان و درجه دو آن کیلویی 6500 تومان قیمت گذاری شد و این در حالی بود که سال گذشته قیمت مصوب آن کیلویی 4500 تومان بوده است.

قیمت زولبیا و بامیه به مانند دیگر اقلام شیرینی وابسته به قیمت و حجم توزیعی شکر و روغن دارد، از این رو بنابر افزایش قیمت و کاهش حجم شکر و روغن کمیسیون فنی تعیین نرخ زولبیا و بامیه قیمت اولیه خود برای شیرینی را به مسوولان تصویب کننده کیلویی 8100 تومان اعلام کرده بودند که در بررسی‌های به عمل آمده این قیمت رد و به قیمت کمتری در حدود 7500 تومان رسیده بودند.

اما در جلسه دیروز مقرر شد که معاونت بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت در سراسر کشور 50 هزار تن روغن و شکر توزیع کند که این موضوع باعث شد قیمت مصوب زولبیا و بامیه به کیلویی 7000 هزار تومان کاهش یابد.

به گزارش ایسنا،از دیگر اقلام این نوع شیرینی می توان به گوش‌فیل اشاره کرد که به گفته رییس اتحادیه قنادان و شیرینی فروشان قیمت آن به صورت توافقی است.



بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین