کد خبر: ۲۰۰۲۷۲
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۳۹۲ - ۲۲:۱۲

لاریجانی: گروه‌های افراطی پشت پرده حوادث مصر نقش بازی می‌کنند

رییس مجلس به حوادث اخیر مصراشاره کرد و گفت: یقیناً پشت صحنه حوادث اخیر بسیاری از کشورهای اسلامی گروه‌های مکار و افراطی وجود دارد، چراکه از نوع برخورد کشورهای غربی با این حوادث می‌توان این پشت صحنه را درک کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: علی لاریجانی در مراسم رونمایی از کتاب گرانقدر موسوعه‌الاحادیث العلویه که در بنیاد بین‌المللی نهج‌البلاغه در شهر مقدس قم صورت گرفت، گفت: کشورهای غربی معمولاً‌ از رجال علمی برجسته خود قدردانی و تقدیر می‌کنند لذا در سنت اسلامی نیز باید به این موضوع توجه بیشتری صورت گیرد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی افزود: ما اولیای دینی بسیاری داریم که اکثراً معصوم هستند، بنابراین اقتضا می‌کند که ما بیش از دیگران به اولیای دین خود نگاه کرده و نیازهای جامعه را از تفکرات آنها استخراج کنیم.

وی در مورد نقش حضرت علی (ع) و همراهی وی با پیامبر (ص) تصریح کرد: یاران پیامبر شناخته نخواهند شد مگر توسط حضرت علی(ع)، بنابراین از طریق تفکر این امام است که می‌توان به عمق وجودی اسلامی پی برد.

لاریجانی به یکی از سخنان امیرالمومنین (ع) در مورد خوارج اشاره و تاکید کرد: حضرت علی (ع) در مورد خوارج فرمودند «من چشم فتنه را کور کردم و کسی جز من نیز نمی‌توانست چنین کند»، که این سخن حضرت در آن زمان بسیار پسندیده و سنجیده بود، چرا که این کلمات امروز معنای واقعی خود را پیدا کرده است.

رییس نهاد قانونگذاری با بیان این‌که «جهان اسلام در شرایط کنونی گرفتار گروه‌های تکفیری و افراطی شده است» عنوان کرد: امروز جهان اسلام گرفتار گروه‌های تکفیری شده، لذا باید اذعان کرد چنین گروه‌هایی در شرایط کنونی بلای جان مسلمانان شده‌اند.

این عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس نهم در ادامه به حوادث اخیر مصر، افغانستان، سوریه و عراق اشاره و تصریح کرد: یقیناً پشت صحنه حوادث اخیر بسیاری از کشورهای اسلامی گروه‌های مکار و افراطی وجود دارد، چرا که از نوع برخورد کشورهای غربی با این حوادث می‌توان این پشت صحنه را درک کرد.

وی با اشاره به این‌که «باید از تفکرات امام علی (ع) در عصر کنونی استفاده شود» افزود: ویژگی تفکر شیعه اعتدال و عقلانیت است، بنابراین هر چه بتوانیم چنین تفکری را در داخل و خارج از مرزها گسترش دهیم، عمل نیک، مثبت و سازنده‌ای انجام داده‌ایم.

لاریجانی خاطرنشان کرد: از بنیاد بین‌المللی نهج‌البلاغه قدردانی می‌کنیم که چنین کتاب گران‌سنگی را عرضه کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، همچنین در ابتدای این مراسم آیت‌الله سبحانی و جمعی از اساتید حوزه علمیه قم طی سخنانی به ذکر ابعاد عرفانی و معنوی بسیار بالای کتاب موسوعه‌الاحادیث العلویه پرداختند.

کتاب موسوعه‌الاحادیث العلویه بزرگترین مجموعه حدیثی سخنان امیرالمومنین علی (ع) در ۳۰ جلد می‌باشد که حاصل پژوهش و تحقیق چندین ساله جمعی از محققان و پژوهشگران بنیاد بین‌المللی نهج‌البلاغه با همکاری اساتید مرکز آموزش تخصصی نهج‌البلاغه می‌باشد، است.

در پایان این مراسم تمثال مبارک حضرت علی (ع) به آیت‌الله سبحانی و دکتر لاریجانی اهدا شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین