کد خبر: ۲۰۱۲۵۲
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۴
یک دندانپزشک:

شست و شوی دهان با آب نمک باعث کاهش بوی بد دهان روزه‌داران می‌شود

یک دندانپزشک معتقد است: مسواک زدن در طول روز و شست و شوی دهان با آب نمک می‌تواند بوی بد دهان در افراد روزه دار را کاهش دهد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: دکتر شاهرخ رسولی تبار در گفت وگو با ایسنا، اظهار داشت: برای کاهش بوی بد دهان در طول روز لازم است افراد پس از خوردن سحری مسواک زدن و استفاده از نخ دندان را جدی بگیرند.

وی ادامه داد: وقتی که فرد سحری می خورد مقداری از مواد غذایی در دهان و بین دندان‌های وی باقی می‌ماند که از عوامل بروز بوی بد دهان در طول روز است که فرد می تواند با چند بار مسواک زدن و نخ دندان در طی روز نیز این مشکل را تا حدودی برطرف کند.

به گفته این دندانپزشک چون فرد روزه دار بین سحر و افطار ساعت‌های طولانی از خوردن و آشامیدن پرهیز می‌کند، تعدادی از میکروب‌های فرصت طلب در این مدت در دهان رشد و تکثیر می‌کنند و بالانس میکروبی ناحیه دهان را بر هم می زنند که باعث بدبویی دهان می‌شود.

رسولی تبار خاطرنشان کرد: افراد می توانند با آب و نمک یک دهان شویه مناسب برای خود تهیه کنند و در طی روز چند بار دهان خود را با آن شست و شو دهند تا PH دهان در حد طبیعی حفظ شود و زمینه برای رشد میکروب ها فراهم نشود.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا اقدامات دندانپزشکی باعث باطل شدن روزه می شود، گفت: کارهای معمول دندانپزشکی مثل معانیه و اقدامات اولیه مشکلی برای روزه دار ایجاد نخواهد کرد.

این دندانپزشک یادآوری کرد: در سایر موارد از جمله جراحی و ... نیز چنانچه چیزی وارد دستگاه گوارش فرد نشود مشکلی برای روزه دار پیش نخواهد آمد.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین