کد خبر: ۲۰۱۶۳۲
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۵

دوپینگی‌های مشهور کدام‌ها هستند

با مثبت شدن آزمایش دوپینگ آسافا پاول و تایسون گای ضربه مهلکی به رشته دوومیدانی وارد آمد و باعث مخدوش شدن این رشته ورزشی در عرصه بین‌المللی شد. اما این اتفاقی است که در طول سالهای گذشته برای ورزشکاران دیگر رشته‌ها هم اتفاق افتاده، طوری که با مثبت شدن دوپینگ آنها رشته‌های ورزشی‌شان تحت‌الشعاع قرار گرفت.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: دوپینگ همیشه به عنوان یک معضل در ورزش شناخته شده و هرازچندگاهی باعث به چالش کشیده شدن یک رشته ورزشی می‌شود.

به گزارش ایسنا،با مثبت شدن آزمایش دوپینگ آسافا پاول و تایسون گای ضربه مهلکی به رشته دوومیدانی وارد آمد و باعث مخدوش شدن این رشته ورزشی در عرصه بین‌المللی شد. اما این اتفاقی است که در طول سالهای گذشته برای ورزشکاران دیگر رشته‌ها هم اتفاق افتاده، طوری که با مثبت شدن دوپینگ آنها رشته‌های ورزشی‌شان تحت‌الشعاع قرار گرفت.

با این افراد در زیر آشنا می‌شویم.

1- دیه‌گو مارادونا

دوران حضور مارادونا در تیم ملی آرژانتین با شرمندگی محض به پایان رسید. پس از مثبت شدن آزمایش دوپینگ مارادونا با تیم ملی آرژانتین در جام جهانی 1994 این بازیکن به کشورش بازگردانده شد. مارادونا بعدها اعلام کرد با توافق فیفا از دارو برای کاهش وزن استفاده کرده و غیر از او چند تن از دیگربازیکنان تیم ملی آرژانتین نیز دوپینگ کرده بودند.

2 – آندره آغاسی

آندره آغاسی تنیسور بزرگ آمریکایی در کتاب زندگی‌نامه خود اشاره کرد که در سال 1997 از مواد نیروزا استفاده کرده اما به دروغ به مسئولان آزمایش دوپینگ گفته است که به طور سهوی با مصرف یک نوشیدنی دچار این اتفاق شده است. پس از اعتراف آغاسی، روجر فدرو و مارات سافین با انتفاد از اوخواستار پس‌گیری تمامی مدال‌هایش شدند.

3 – لانس آرمسترانگ

برنده هفت توردوفرانس در دوچرخه‌سواری نیز یکی دیگر از قربانیان دوپینگ بوده است. او در نهایت به مصرف دوپینگ در دوران ورزشی اعتراف کرد اما از همکاری برای جزئیات بیشتر خودداری کرد.

4 – ریو فردیناند

پس از شرکت نکردن ریو فردیناند در آزمایش دوپینگ، این مدافع به 8 ماه محرومیت و پرداخت پنجاه هزار پوند جریمه نقدی محکوم شد، به این ترتیب ریو فردیناند نتوانست انگلیس را در یورو2004 همراهی کند و بیشتر بازی‌های منچستریونایتد در 4 – 2003 را از دست داد.

5 – حبییب کولوتوره

در سال 2011 حبیب کولوتوره از دادن آزمایش دوپینگ پس از شهرآورد منچستر اجتناب کرد. کولوتوره با قبول اشتباه خود اعلام کرد او چند قرص رژیمی همسرش را به اشتباه مصرف کرده است!

6-آسافا پاول و تایسون‌ گای

دوپینگ آسافا پاول و تایسون‌ گای و چند ورزشکار جامائیکایی شوک بزرگی به دوومیدانی وارد کرد. اکنون همه منتظر اعلام فهرست نهایی دوپینگی‌های این رشته هستند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین