کد خبر: ۲۰۱۸
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۸۳ - ۱۰:۰۳

لغو سفر نمایندگان پارلمان آلمان به ایران

آفتاب‌‌نیوز :

هفته نامه معتبراشپیگل كه به زبان آلماني در اين كشور منتشر مي شود خبر داده كه " شمس الدین خارقانی " سفیر ایران در آلمان با ارسال نامه ای به رئیس کمیسیون سیاست خارجی پارلمان آلمان نسبت به مصاحبه اخیر وی با روزنامه "هندلز بلات" که در آغاز ماه فوریه صورت گرفته اعتراض كرده و گفته كه چنين اظهاراتي از نظر روابط دیپلماتیک به هیچ وجه دوستانه به نظر نمی رسد . 

اشپيگل خبر داده كه " روهه " در واکنش به این نامه اظهار داشت که نمی تواند هیچ تمایلی به ایران داشته باشد . وي در گفتگوی اخیر خود با رادیو" دويچه وله" كه از آلمان پخش مي شود گفته بود که حمله نظامی به ایران راه حل عاقلانه ای در قبال برنامه های هسته ای این کشور نیست بلکه این امر همه چیز را دشوارتر خواهد کرد. آقاي "روهه" گفته بود من معتقدم اروپا در مواجهه با فعالیتهای هسته ای ایران در مسیر صحیحی قرار دارد اما بر این باورم که گفت وگوها باید با قدرت و جدیت بیشتری دنبال شود . 

حسن روحاني دبير شوراي عالي امنيت ملي ايران و پيش از آن كمال خرازي وزير خارجه طي هفته هاي گذشته سفرهايي به آلمان داشتند كه در جريان آن با مقا م هاي بلند پايه برلين نيز ديدار كرده بودند. در جريان سفر كمال خرازي ساختمان جديد سفارت ايرا ن نيز با حضور همتاي آلماني وزير خارجه ايران افتتاح شد. 

صاحبنظران اعتقاد دارند گفته هاي رئیس کمیسیون سیاست خارجی پارلمان آلمان ديدگاه رسمي برلين تلقي نمي شود و بر روابط دوجانبه تاثير عميقي نخواهد گذاشت هرچند كه دلخوري تهران را از اين اظهارات فراهم كرده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین