کد خبر: ۲۰۱۹۸۴
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۳۹۲ - ۱۷:۲۶
کولیوند خبر داد:

تشکیل شورایی ۹ نفره برای انتقال پایتخت سیاسی و اداری

نایب رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس از پیشنهاد تشکیل یک شورای ۹ نفره برای انتقال پایتخت سیاسی و اداری در طرح انتقال پایتخت خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: محمدجواد کولیوند در گفت و گو با خانه ملت درباره طرح انتقال پایتخت گفت: در این طرح، قرار نیست که پایتخت به صورت کلی جابجا شود؛ بلکه شورایی به مدیریت دولت تشکیل خواهد شد تا جنبه های مختلف انتقال پایتخت سیاسی و اداری را بررسی کند.

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه چکش کاری های طرح انتقال پایتخت در کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در حال انجام است، افزود: موضوع انتقال پایتخت بارها در کشور مطرح شده و حتی دولت نیز چندین بار لایحه آورده ولی نتیجه ای گرفته نشد.

کولیوند بیان کرد: در طرح انتقال پایتخت، شورایی پیش بینی شده تا بررسی و تصمیم گیری کند که اگر انتقال پایتخت میسر نیست، چه راهکارهایی برای اصلاح تهران وجود دارد و اگر میسر است، کدام شهرها بر اساس آمایش سرزمین انتخاب خواهند شد.

وی با بیان اینکه در این طرح به شهر خاصی برای انتقال پایتخت اشاره نشده است، تصریح کرد: برای کارشناسی دقیق تر این طرح، از وزرای راه و شهرسازی، کشور، اطلاعات و معاونت برنامه ریزی ریاست جمهوری دعوت می شود تا نظرات خود را اعلام کنند.

نایب رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس در پاسخ به این سوال که آیا چنین کاری بار مالی نخواهد داشت، توضیح داد: در حال حاضر بار مالی ندارد؛ زیرا این طرح صرفا تشکیل یک شورای ۹ نفره را پیشنهاد می دهد و اگر آنها به نتیجه ای برای انتقال پایتخت سیاسی و اداری کشور رسیدند، نتیجه نهایی را سمع و نظر مقام معظم رهبری می رساند و سپس منابع مالی آن پیش بینی می شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین