کد خبر: ۲۰۲۱۹۸
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۲ - ۰۰:۵۴

آیت‎الله علوى‌گرگانى: کسی که بدهکار مردم است نباید راه مکه و کربلا را پیش بگیرد

علوی گرگانی ابراز داشت: کجای اسلام اینطور توصیه کرده است؟ آیا سنت اهل بیت و بزرگان دین این بوده است؟
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: آیت‎الله علوى‌گرگانى با اشاره به اینکه ادای دین و امانت اعتبار جامعه را بالا می‎برد گفت: اگر کسی بدهکار مردم است نباید راه مکه و کربلا را پیش بگیرد و ابتدا باید دین خود را ادا کند و بعد به سفر زیارتی برود.

به گزارش فارس، آیت‎الله علوى‌گرگانى امشب در جمع مردم گرگان اظهار داشت: متأسفانه امروز در جامعه در خصوص همیاری با یک خانواده داغدار به سنت بزرگان دین عمل نمی‎شود.

وی ادامه داد: امروز اگر شخصی فوت کند و خانواده او بخواهند متوفی را دفن کنند می‎گویند میلیون میلیون پول بدهید تا اجازه دهیم فوتی شما دفن شود.

علوی گرگانی ابراز داشت: کجای اسلام اینطور توصیه کرده است؟ آیا سنت اهل بیت و بزرگان دین این بوده است؟

وی افزود: این درحالی است که اسلام توصیه کرده تا چندروز پس از مرگ یک مومن دوستان و همسایه‎ها و آشنایان او سعی کنند با فراهم کردن شرایطی و حتی تهیه غذا آن خانواده داغدار به زحمت نیفتد.

نبود صداقت و امانتداری مشکل امروز بازار

مرجع بزرگ جهان تشییع تصریح کرد: یکی از مصیبت‌هایی که این روزها گریبان بازار و اقتصاد ما را گرفته این است که صداقت و امانتداری در بازار وجود ندارد و به یک معضل تبدیل شده است.

وی ادامه داد: افراد ورشکسته بسیاری در جامعه وجود دارد که چوب دروغگویی و خیانت در امانت را خورده‌اند.

علوی گرگانی بیان کرد: کسی که خیانت در امانت می‌کند تنها به فرد ضربه نمی‌زند، بلکه به اعتماد جامعه ضربه وارد کرده  است.

وی ابراز داشت: اگر اعتماد در بازار نباشد به اقتصاد ضربه بسیار بزرگی وارد می‌شود.

کسی که بدهکار مردم است نباید راه مکه و کربلا را پیش بگیرد


مرجع بزرگ جهان تشییع خاطرنشان کرد: روایت است اگر کسی بدهکار مردم است نباید راه مکه و کربلا را پیش بگیرد و ابتدا باید دین خود را ادا کند و بعد به سفر زیارتی برود.

وی با ذکر روایتی بر اهمیت امانتداری اشاره کرد و افزود: در روایت خطاب به مومنان آمده است که بر تو باد راست گفتن و ادای امانتداری که اگر این دو را داشته باشید با اموال مردم شریک خواهید شد.

علوی گرگانی در پایان متذکر شد: انسان پاک و خوش قول همانند انگشتان دو دست که در هم گره خورده با مال مردم شریک است و هر زمان که نیاز داشته باشد همه مشتاق کمک کردن به او هستند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین