کد خبر: ۲۰۲۳۰۸
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۲ - ۱۸:۱۰
آيت‌الله هاشمي رفسنجاني

تراكم دردها، بشارت درمان است

آيت‌الله هاشمي رفسنجاني پيش از ظهر امروز در ديدار جمعي از استادان دانشگاه‌هاي كشور، نخبگان علمي و پزشكي را سرمايه‌هاي انساني كشور خواند و گفت: حتي درد دل‌هاي آنان مي‌تواند مايه حركت مثبت و عميق براي تغيير شرايط امروز باشد و اگر نخبگان منزوي شوند، جوانان براي اميدواري آينده سرخورده مي‌شوند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: سرویس سیاسی ،  رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام در پاسخ به شكوه‌هاي بعضي از حاضرين از شرايط كشور گفت: تراكم دردها، بشارت درمان است و ديديد كه مردم چگونه به كميت و كيفيت حماسه سياسي اعتبار بخشيدند.

به گزارش آفتاب، عضو مجلس خبرگان رهبري با تشريح اوضاع كشور در دو سه ماه قبل از انتخابات و تغيير يكباره آن ظرف چند روز گفت: وظيفه همه ماست تا از كاري كه مردم كرده‌اند، حراست كنيم و نگذاريم تندروها بذر نااميدي را در فضاي جامعه گسترش دهند.

آيت‌الله هاشمي رفسنجاني در بيان راهكارهاي اصلاح امور، به سياست خارجي مبتني بر عزت، حكمت و مصلحت اشاره كرد و گفت: نمي توانيم با جهان قهر باشيم و به تكامل فكر كنيم و اين انديشه افراطي، مخل شعار استقلال‌خواهي مردم در همه مراحل انقلاب اسلامي است.

ايشان با تأكيد بر پرهيز از طرد نيروها گفت: كساني كه كشور را به اين روز انداختند، مي‌توانند با تجديدنظر در گفتار، افكار و رفتار خود، در فضاي رقابتي، به بهتر شدن امور كمك كنند، البته شرطش دوري كردن از توهين و تهمت است كه با ادبيات اعتدالي هيچ سازگاري ندارد.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با بيان حديث «حبّ الوطن من الايمان» عشق به وطن را فطرت الهي در نهاد انسان‌ها دانست و گفت: اين عشق از دل هيچ كس بيرون نمي‌رود و كساني را مي‌شناسيم كه پس از سالها دوري از وطن، با شنيدن اسم ايران آه مي‌كشند و در وصيت‌نامه ها مي‌نويسند، ما را پس از مرگ در وطن دفن كنيد.

ايشان تلاش براي ساختن ايران در ابعاد اقتصادي، فرهنگي و اجتماعي را وظيفه فردي و جمعي همه ايرانيان دانست و اظهار اميدواري كرد كه در دولت آينده به معيشت مردم توجه شود كه عدم توجه به آن، مخلّ آخرت است.

در آغاز اين ديدار كه مديران اسبق وزارت علوم و فناوري و جمعي از استادان دانشگاه‌هاي كشور، اعضاي شوراي مركزي انجمن اسلامي پزشكان و اعضاي شوراي مركزي انجمن اسلامي مدرسين دانشگاه‌ها حضور داشتند، آقايان دكتر جعفر توفيقي، دكتر سيدمحمد شهرتاش، دكتر ظفر قندي، دكتر ظريفيان، دكتر نجفعلي حبيبي، دكتر كبريايي‌زاده و دكتر منفرد با تشريح مقايسه‌اي فضاي دانشگاه‌ها و مراكز علمي كشور در دولت‌هاي سازندگي، اصلاحات و 8 سال اخير و مشكلات دارويي كشور، به اميدواري‌هاي پس از حماسه 24 خرداد در بخش‌هاي مختلف و نقش آيت‌الله هاشمي رفسنجاني در شرايط گوناگون قبل و بعد از انتخابات اشاره و تأكيد كردند: بايد از همه نيروها در همه بخش‌ها استفاده شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین