کد خبر: ۲۰۲۹۵۲
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۰

رکورد تهران در مصرف آب

مدیر عامل شرکت‌ آب و فاضلاب استان تهران از شکستن رکورد مصرف آب در تاریخ تهران خبر داد و گفت: از مردم می خواهیم 10 تا 15 درصد در مصرف آب صرفه جویی کنند. در روز گذشته سه میلیون و 420 هزار متر مکعب آب در تهران مصرف شد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: محمد پرورش در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به این‌که از روزی که تهران بوده چنین مصرفی در حوزه آب صورت نگرفته گفت:‌ مصرف آب در روز گذشته از ذخایر بوده و با وجود این‌که ورودی‌ آب خوب و تولید آن خوب است اما با توجه به گرمای هوا و مصرف زیاد آب توسط کولرها از مردم می‌خواهیم که 10 تا 15 درصد در مصرف آب صرفه جویی کنند.

وی اظهار کرد: روز گذشته (پنجشنبه) در برخی ازمناطق تهران مخازن به دلیل مصرف زیاد آب دچار افت شدند که باعث افزایش زنگ خور آب شده بود اما اکنون آب پایدار شده است.

مدیر عامل شرکت‌ آب و فاضلاب استان تهران با اشاره به این‌که تنها راه ، مدیریت مصرف است، تصریح کرد: اگرما تولید آب نداشتیم می گفتیم که آب را تقسیم بندی می کنیم اما الان از پنج تصفیه خانه آب وارد می‌شود و همه چاه‌های تهران در مدار هستند اما مردم در این چند روز که پیک مصرف است، لطفا رعایت کنند و 10 تا 15 درصد در کاهش مصرف آب به ما کمک کنند.

پرورش با اشاره به جمعیت بیش از هشت میلیون نفری تهران گفت: در حالی که مصرف آب افزایش یافته برای هشت میلیون و 300-400 هزار نفر آب به خوبی تامین می شود اما برخی مردم زودتر بی آب می‌شوند.

وی گفت:‌ در صورتی که صرفه جویی در مصرف آب نشود برای طبقات سه و چهار به بالا کمبود فشار پیش می‌آید.

مدیر عامل شرکت‌ آب و فاضلاب استان تهران با تاکید بر این‌که در تهران قطعی آب نداریم گفت: در صورت عدم صرفه جویی از طبقه سوم به بالا آبرسانی ضعیف و یا قطع می شود. این درحالی است که شبکه خالی نشده و جیره بندی و قطع نداریم.

پرورش در پایان بار دیگر خاطرنشان کرد: در صورتی که مردم مقداری در مصرف آب صرفه جویی کنند مشکل حل می شود.

به گزارش ایسنا، درحال حاضر تمام کارکنان شرکت آب و فاضلاب آماده باش هستند تا مشکلی برای مردم در زمینه آب رسانی پیش نیاید اما با گرمی هوا روز به روز مصرف آب بیشتر می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین