آفتابنیوز : آفتاب: این وبسایت که See Your Folks نام دارد، برای ترغیب کاربران به سپری کردن اوقات کیفی با والدینشان طراحی شده است؛ پیش از آن که بسیار دیر شود.
طراحان از دادههای سازمان بهداشت جهانی در مورد امید به زندگی برای آگاه کردن مردم از مرگ استفاده کردند.
کاربران کشوری که والدینشان در آن زندگی میکنند، سن پدر و مادران و این که چه میزان آنها والدینشان را میبینند وارد میکنند.
هدف از این عمل گرفتن آمار در مورد این که چند بار احتمال دارد کاربران والدینشان را بار دیگر ببینند، اعلام شده است.
به گزارش ایسنا، ارقامی که این وبسایت در اختیار میگذارد، بر اساس میانگین بوده و بنابراین، تاریخچه خانوادگی، بیماری یا تصادفات را در نظر نمیگیرد.
با استفاده از ماشینحساب، چنانچه والدین در انگلستان زندگی کنند، 50 سال سن داشته باشند و کاربر آنها را هر روز ببیند، میتواند انتظار داشته باشد که 10 هزار و 950 بار دیگر آنها را ملاقات کند.
در صورتی که کاربر آنها را به صورت هفتگی ببیند، یک هزار و 560 بار دیگر و در صورتی که ماهی یک بار آنها را ملاقات کند، 360 بار دیگر آنها را میبیند. با این حال، چنانچه ملاقاتهای کاربر سالانه است، پیش از مرگ والدینش تنها 30 بار دیگر می تواند آنها را ببیند.
چنانچه هر دوی والدین 60 ساله باشند، در صورت ملاقات هفتگی، هزار و 40 بار دیگر، در صورت ملاقات ماهیانه، 240 بار و در صورتی که سالی یک بار دیداری صورت گیرد، کاربر فقط 20 بار والدین را ملاقات خواهد کرد.
چنانچه والدین در سن 70 سالگیشان باشند، میزان ملاقاتهای مورد انتظار نصف میشود و چنانچه کاربری سالی یک بار آنها را ملاقات کند، فقط 10 بار دیگر پدر و مادرش را پیش از مرگ، میبیند اما در صورتی که هر دوی والدین 80 ساله باشند، وبسایت این پیغام را نشان میدهد: "انتظار میرود والدینت امسال از دنیا بروند."
ایده یادآوری به مردم در خصوص مرگشان، برای ارتقای زندگی کیفی آنها گزارش شده است.
پیغام این وبسایت چنین است: "ما چنان غرق در رشدکردنمان هستیم که فراموش میکنیم در حال پیرشدن هستیم."
در حالی که وبسایت مزبور ممکن است تعدادی از مردم را عصبانی کند، طراحان بر این باورند که آگاهی فزاینده از مرگ میتواند به بهترشدن زندگی افراد کمک کند.