کد خبر: ۲۰۳۱۱۹
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۵
اعلام اسامی نمایندگان؛

مخالفان و موافقان قرائت گزارش غائله قم چه کسانی هستند!؟

با جدی تر شدن زمزمه های قرائت گزارش وقایع 22 بهمن قم و هتک حرمت به ریاست مجلس شورای اسلامی برخی ها به تکا پو انداخته است با این وسیله از قرائت گزارش و یا حداقل از نام بردن برخی اسامی موجود در این پرونده جلو گیری شود.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: با جدی تر شدن زمزمه های قرائت گزارش وقایع 22 بهمن قم و هتک حرمت به ریاست مجلس شورای اسلامی برخی ها به تکا پو انداخته است با این وسیله از قرائت گزارش و یا حداقل از نام بردن برخی اسامی موجود در این پرونده جلو گیری شود.

به گزارش تابناک، این گزارش اسامی برخی از موافقین و مخالفین قرات گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خاجی به همراه خلاصه ای از اظهارات نام بردگان در مصاحبه با رسانه های مختلف داخلی است.

قرائت گزارش ۲۲ بهمن لزومی ندارد

 نماینده مردم بابل گفت: عاملان اصلی حادثه قم باید مجازات شوند اما در شرایط فعلی حل مشکلات مردم در اولویت قرار دارد و مجلس و دولت باید در شرایط کنونی برای آرامش کشور تلاش کنند.

حسین نیازآذری نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم با اشاره به قرائت گزارش حادثه 22 بهمن قم در جلسه علنی هفته آینده مجلس گفت:در شرایط فعلی کشور نیازمند وحدت، یکپارچگی و آرامش در کشور هستیم و مجلس و دولت باید در شرایط کنونی برای آرامش کشور تلاش کنند.مخالفان و موافقان قرائت گزارش غائله قم چه کسانی هستند!؟

نماینده مردم بابل تصریح کرد: قوای سه گانه در شرایط فعلی باید از هراقدامی که باعث نگرانی مردم می شود، پرهیز کنند چرا که عدم آرامش به مصلحت کشور نیست.
نماینده مردم بابل تاکید کرد: بررسی گزارش حادثه قم می تواند از راه های قانونی پیگیری شود و لزومی برای قرائت آن در صحن مجلس وجود ندارد.

قرائت گزارش قم در صحن علنی اشتباه است

احمد نجابت عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی در  خصوص قرائت گزارش حادثه 22 بهمن قم در صحن علنی هفته آینده مجلس،‌ گفت: بنده قرائت این گزارش را در صحن علنی مجلس به دو دلیل به صلاح نمی‌دانم. دلیل اول برگزاری مراسم تحلیف در مجلس و دلیل دوم راهپیمایی روز جهانی قدس است. از این رو ما برای برگزاری این دو مراسم مهم نیاز به وحدت داریم، بنابراین باید با وحدت این دو مراسم را در داخل کشور برگزار کنیم.

عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران با بیان اینکه نباید گزارش 22 بهمن قم در مجلس قرائت شود، تاکید کرد: من علی لاریجانی را فردی باهوش می‌دانم و به نظرم با مدیریت وی در مجلس این گزارش قرائت نخواهد شد، چرا که لطمه‌ای را به جامعه وارد می‌کند.

نجابت همچنین با بیان اینکه مجلس عصاره ملت است، تاکید کرد: مجلس و به ویژه هیئت رئیسه باید از قرائت گزارش‌های حاشیه‌ای در صحن علنی مجلس پرهیز کند. ما نمی توانیم برای هیئت رئیسه تکلیف صادر کنیم، ولی نظرمان را خواهیم گفت.

حاشیه‌های قرائت گزارش‌ حادثه قم در مجلس برای رسانه‌های خارجی خوراک فراهم می‌کند

نماینده مردم بجنورد در مجلس خاطرنشان کرد:هتک حرمت به رئیس مجلس در روز ۲۲ بهمن ناروا بود اما قرائت گزارش‌ حادثه ۲۲ بهمن قم کمکی به فرآیند اهداف انقلاب اسلامی نمی‌کند.

قاسم جعفری نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی  با اشاره به قرائت گزارش حادثه 22 بهمن قم در جلسه علنی هفته آینده مجلس گفت: حادثه 22 بهمن قم کار بسیار زننده، زشت و بسیار بدی بود و باید با مسببان آن حادثه برخورد شود چرا‌که در روز جمهوری اسلامی و در شهر مقدس قم به رئیس یک قوه هتک حرمتی صورت گرفت که جشن ملی مردم را خراب کرد.

جعفری تاکید کرد: معتقدم قرائت گزارش حادثه 22 بهمن قم حتی برای شخص آقای لاریجانی هم خوب نیست و پیشنهاد من به وی این است که به کمیسیون امنیت ملی اعلام کند که من به عنوان طرف حساب موضوع گذشت می کنم و لازم نیست که گزارش قرائت شود.

جعفری گفت:قرائت گزارش حادثه قم در شرایط فعلی برای رسانه های خارجی نیز خوراکی فراهم خواهد‌کرد چرا که نباید در مقطع انتقال دولت برای بیگانگان خوراک درست کنیم. اگر این گزارش قرائت شود،غربی ها حلاوت حماسه سیاسی در 24 خرداد را تحت الشعاع قرار خواهند داد و به جای اینکه به مراسم تحلیف و حضور سران کشورهای خارجی بپردازند از گزارش حادثه قم کوهی خواهند ساخت لذا فکر می کنم قرائت این گزارش کار مثبتی نیست.

رسیدگی به حادثه قم از طرق قانونی دیگر نیز امکان‌پذیر است

ابراهیم آقا محمدی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اظهار امیدواری نسبت به اینکه با وساطت لاریجانی این گزارش به‌جهت جلوگیری از عدم ایجاد تنش در جامعه قرائت نشود، افزود: از برخی از دوستانمان شنیدیم که آقای لاریجانی موافق قرائت این گزارش نیست و امیدوارم دوستانی که مأمور تهیه این گزارش بودند، بر مسائل حاشیه‌ای دامن نزنند و بر قرائت آن در مجلس اصرار نورزند.

گزارش حادثه ۲۲ بهمن در صحن علنی مجلس قرائت نشود

حسین کنعانی مقدم دبیر سیاسی جبهه ایستادگی ایران اسلامی با اشاره به قرائت گزارش حادثه 22 بهمن قم در صحن علنی هفته آینده مجلس،‌ گفت: مجلس شورای اسلامی می‌تواند گزارشی از نحوه اقداماتی که در خصوص حادثه قم صورت گرفته ارائه دهد اما به‌نظرم نباید وارد جزئیات آن شود.

وی در ادامه با بیان اینکه در این گزارش نام برخی از افراد و نهادها برده شده است، افزود: این گزارش از سوی قوه قضائیه تأیید نشده است و یا این قوه این گزارش را انجام نداده است به همین جهت نام بردن از این افراد و سازمان‌ها فقط باعث تنش می‌شود و طرف مقابل به هر شکل می‌خواهد از خود دفاع کند. نباید این مسائل به صحن علنی مجلس کشیده شود.

همچنین برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی از جمله، اسماعیل‌کوثری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، جواد کریمی قدوسی نماینده مردم مشهد و عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس، محمد حسن آصفری عضو‌کمیسیون امنیت ملی‌ و سیاست خارجی مجلس، علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، فاطمه آلیا نماینده مردم تهران نیز از مخالفین قرائت گزارش در صحن علنی هستند.

اما از سوی دیگر برخی از نمایندگان مجلس به شدت مخالف قرائت نشدن این گزارش در صحن علنی هستند و انجام نشدن این کار را غیر قانونی میدانند و معتقد هستند که باید مردم همه چیز را در باره افراطی ها بدانند و نباید در این کار ملاحضه کاری کرد، شفاف سازی حق مردم است و چیزی نباید از آنها پنهان بماند.

در این خصوص برخی از نمایندگان به اظار نظر پرداخته اند که اظهارات برخی از این افراد به شرح زیر است:

ولایتمداران علیه گزارش حادثه ۲۲بهمن قم جوسازی نمی‌کنند

محمدرضا باهنر درباره تلاش معدودی از نمایندگان برای غیرمستند جلوه دادن گزارش کمیته بررسی حادثه 22بهمن قم، گفت: در هر گزارشی که مجلس تهیه می کند، یک عده از نمایندگان مخالفند و تعدادی موافق؛ برخی می خواهند آن را سبک بشمارند و بعضی، آن را وزین می دانند.
وی حادثه ۲۲بهمن قم را اتفاق ناخوشایندی دانست که از سوی بسیاری بزرگان نظام، علما، مراجع و حتی مقام معظم رهبری به صراحت محکوم شده و تصریح کرد: مجلس ورود به موقعی در این موضوع داشته و اکنون گزارش آن آماده قرائت شده و بنابراین، نباید علیه گزارش حادثه ۲۲بهمن قم جوسازی کرد.

برخی که خودشان اجتهاد می کنند، به خاکی می زنند

عضو کمیسیون اصل نود مجلس، با تایید این نکته که ورود مجلس به این موضوع فرصت مناسبی است تا ریشه این اقدامات برای همیشه خشکانده شود، ادامه داد: بعضی خودشان اجتهاد می کنند و کارهایی انجام می دهند که به هیچ وجه قابل دفاع نیست و اصطلاحا به خاکی می زنند.
آنها که رویکردشان با نظرات رهبری فاصله دارد،خودشان را اصلاح کنند

این نماینده مردم در مجلس نهم بیان کرد: اگر این عده به قول مقام معظم رهبری، ادعای حزب اللهی بودن دارند، بنابراین رفتارشان باید همخوان با شئون انقلابی و اسلامی باشد.

اعلام اسامی عاملان حادثه قم ریشه افراط‌گری را می‌خشکاند

عوض حیدر‌پور عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، با بیان اینکه قرائت گزارش ۲۲ بهمن قم در صحن علنی مجلس عملی بازدارنده و پیشگیرانه در کشور است، گفت: اعلام اسامی عاملان حادثه ۲۲ بهمن قم ریشه افراط گرای را در کشور می‌خشکاند.

معرفی عاملان فتنه قم، ام القرای جهان اسلام را از خوارج خالی می‌کند

روح الله بیگی ئیلانلو، نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه معرفی عاملان فتنه قم، ام القرای جهان اسلام را از خوارج خالی می‌کند، گفت: قرائت گزارش حادثه ۲۲ بهمن قم فرصت مناسبی است که ریشه افراط آن هم با ظاهر دینی‌اش از بین برود.

اسامی عاملان حادثه ۲۲بهمن قم باید اعلام شود

غلامعلی جعفرزاده عضو فراکسیون رهروان ولایت مجلس درباره اصرار برخی چهره ها برای عدم قرائت اسامی مقصران حادثه قم در صحن مجلس، تصریح کرد: اگر قرار باشد گزارشی در حضور نمایندگان قرائت و اسامی مسببان آن قرائت نشود، نادرست و دور از شان جایگاه مجلس است.

همچنین برخی دیگر از نمایندگان مجلس از جمله محمدعلی اسفنانی نماینده مردم فریدن، فریدونشهر و چادگان، عزت الله یوسفیان ملا نماینده مردم آمل و لاریجان، سید‌باقر حسینی نماینده مردم زابل، زهک و هیرمند، سید حسین نقوی نماینده مردم ورامین و پیشوا، عوض حیدرپور شهرضایی، نماینده مردم شهرضا و سید رمضان شجاعی کیاسری نماینده مردم ساری و میاندرود خواستار قرائت کامل گزارش در صحن علنی مجلس شدند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین