کد خبر: ۲۰۴۹۲۴
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۶:۳۰

گزارش FIBA از شاهکار بسکتبالیست‌های ایران

سایت FIBA پس از پیروزی تیم ملی بسکتبال ایران برابر اردن و صعود به جمع چهار تیم برتر رقابت‌های قهرمانی آسیا به بررسی این دیدار پرداخت.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: تیم ملی بسکتبال ایران در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه 94 بر 50 اردن را شکست داد و به جمع چهار تیم برتر این رقابت‌ها راه یافت.

سایت فدراسیون جهانی بسکتبال در گزارشی درباره دیدار ایران برابر اردن نوشت: «ایران در این بازی بسیار باصلابت ظاهر شد و در همان ابتدای مسابقه توانست 7 امتیاز از حریف بگیرد و سپس برتری خودش را در طول بازی به حریفش دیکته کرد. برای ایران پیروزی برابر اردن سومین حضور آن‌ها را در نیمه نهایی قهرمانی آسیا رقم زد.

تیم ملی بسکتبال ایران تاکنون دو بار در سال‌های 2007 و 2009 توانست به قهرمانی در این بازی‌ها دست یابد.

ایران همچنین در سال 1993 در جاکارتای اندونزی توانست تا یک چهارم نهایی صعود کند. شکست اردن برابر ایران به این معنا بود که اردنی‌ها امسال روی سکو نخواهند رفت. آن‌ها که در سال 2009 توانسته بودند به مقام سوم دست پیدا کنند، اکنون دیگر شانسی برای حضور در رقابت‌های قهرمانی جهان ندارند.

صمد نیکخواه بهرامی،‌حامد آفاق، حامد حدادی، در بازی برابر اردن عملکرد بسیار خوبی به نمایش گذاشتند. مهدی کامرانی با نفوذ‌های خود قلب دفاع حریف را بارها از هم پاشید و پاس‌های منجر به گل زیادی برای هم‌تیمی‌هایش فراهم ساخت و باعث شد ایرانی‌ها پشت سر هم امتیازهای خود را افزایش دهند. البته اوشین ساهاکیان با ریباندهای خود و حتی گلزنی مهارت بالای خود را در این دیدار نشان داد تا کوارتر نخست برای ایران با قدرت هرچه تمام‌تر به پایان برسد.

ایرانی‌ها که تجربه شکست 88 بر 84 برابر اردن را داشتند، این بار با عصبانیت و حرارت زیاد در پی انتقام بودند. حدادی که بیش از 20 امتیاز و 8 ریباند در این بازی داشت پس از مسابقه با اردن می‌گوید "قصدمان این بود که با نهایت قدرت‌مان برابر آن‌ها ظاهر شویم. هیچ چیز دیگری مد نظرمان نبود."

صمد نیکخواه بهرامی دیگر بازیکن تاثیرگذار تیم ملی بسکتبال ایران نیز درباره بازی با اردن گفت: "قبل از یک مسابقه مهم در این مسابقه‌ها نمی‌خواهیم هیچ چیز را دست کم بگیریم. فکر کردن به گذشته باعث می‌شد تا بازی‌مان را خراب کنیم. به هیچ وجه به آن شکست تلخ برابر اردن فکر نمی‌کردیم و آن باخت برای ما فقط جنبه هشدار داشت. اصلا دنبال انتقام نبودیم."

مهمد بچیروویچ سرمربی تیم ملی بسکتبال ایران که 14 بازی بدون شکست به همراه ملی‌پوشان ایران سپری کرده است نیز پس از پیروزی شاگردانش برابر اردن درباره تاثیر شکست دوره قبل ایران برابر اردن در این بازی شانه بالا انداخت و گفت: "من آنجا نبودم. ما بازی را بسیار خوب شروع کردیم و از همان ابتدا به خوبی توانستیم بازی ر ا به کنترل خود درآوریم. از ریتم بازی شاگردان تیمم کاملا راضی هستم. در حمله بسیار خوب بودیم و از عملکرد تک تک بازیکنانم در این بازی راضی هستم. این را هم نباید فراموش کنیم که دفاع ما بسیار منظم و بابرنامه کار کرد و من فکر می‌کنم ما این پیروزی را مدیون دفاع خوب‌مان هستیم."

هرچقدر ایران قوی و قدرتمند ظاهر شد، اردنی‌ها شکننده بودند. وسام السوس بازیکن اردنی درباره شکست سنگین و تلخ برابر ایران می‌گوید نتیجه بیانگر تفاوت بسکتبال میان دو کشور است. ایران در تمام جنبه‌ها قوی و قوی‌تر شده است. آن‌ها لیگ بسیار قوی دارند و در سوی مقابل اردن روز به روز در حال تضعیف شدن است. شاید وقت آن رسیده باشد که فدراسیون بسکتبال اردن شروع به بازنگری و اصلاح امور مربوط به بسکتبال در این کشور کند.

"ما در برابر قوی‌ترین تیم مسابقه‌ها بازی کردیم و نهایت تلاش‌مان را انجام دادیم اما کافی نبود." این‌ها سخنان مربی تیم بسکتبال اردن بود. او در ادامه می‌گوید: "اکنون می‌خواهیم بهترین رتبه‌ای که می‌توانیم را در این رقابت‌ها داشته باشیم."

به گزارش ایسنا، ایران در مرحله نیمه نهایی بیست و هفتمین دوره رقابت‌های بسکتبال قهرمانی آسیا باید به مصاف چین تایپه برود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین