کد خبر: ۲۰۵۶۹۳
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۷

جهان به اتفاقات امروز مصر واکنش نشان داد

در حالی که اتحادیه اروپا نگرانی شدید خود را نسبت به اوضاع مصر اعلام کرد و مسئولان مصری را به بیشترین حد خویشتن‌داری فراخواند، اسپانیا نیز از شهروندان خود خواست به مصر سفر نکنند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: مایکل مان، سخنگوی رسمی کاترین اشتون، مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا اعلام کرد که اتحادیه اروپا نسبت به درگیری‌ها در مصر و انتشار اخباری از کشته و زخمی شدن چند تن بسیار نگران است.

وی خاطرنشان کرد: ما مجددا تاکید می‌کنیم که با خشونت‌ نمی‌توان به راه حلی دست یافت، ما مسئولان مصری را به بشترین حد خویشتن‌داری دعوت می‌کنیم.

در همین راستا، وزارت خارجه اسپانیا اعلام کرد: بهتر است که از سفر به مصر خودداری شود. ما اتباع اسپانیایی در مصر را به بیشترین حد خویشتن‌داری فرا می‌خوانیم و از آنها می‌خواهیم که از محل برگزاری تجمع‌ها، تظاهرات، دفاتر دولتی و احزاب سیاسی دور شوند.

از سوی دیگر، احمد طیب، شیخ الأزهر اعلام کرد که تنها از طریق رسانه‌ها از اتخاذ تدابیری جهت پایان دادن به تحصن‌ها در رابعة‌ العدویة و النهضة آگاه شده است.

وی تاسف و اندوه شدید خود را نسبت به کشتارهای امروز اظهار کرد.

احمد طیب نسبت به متوسل شدن به خشونت و ریختن خون‌ها هشدار داده و تاکید کرد: نمی‌تواند جایگزینی برای راه حل‌های سیاسی باشد.

شیخ الأزهر از تمامی طرف‌ها در مصر خواست به ندای حکمت گوش فرا دهند و از تلاش‌های ملی جهت تحقق آشتی فراگیر حمایت کنند.

از سوی دیگر، دولت مصر امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد: دولت به اجرای طرح نقشه راه پایبند است و نمی‌خواهد که هیچ یک از طرف‌های شرکت کننده در روند سیاسی در آن به حاشیه رانده شوند.

دولت مصر تاکید کرد که با هرگونه تلاش طرف‌های خرابکار جهت حمله به اموال عمومی، مراکز پلیس و نهادهای مهم با قاطعیت مقابله می‌کند.

شبکه خبری اسکای نیوز عربی گزارش داد که وزارت خارجه قطر نیز کشتارهای مصر را محکوم کرد و خواهان پایان این خشونت‌ها شد.

در همین راستا، عبدالله گل، رئیس جمهوری ترکیه نیز اقدامات خشونت‌آمیز در مصر را محکوم کرد و رجب طیب اردوغان، نخست وزیر این کشور نیز از شورای امنیت و اتحادیه عرب خواست هرچه سریعتر برای توقف"کشتار مردم مصر" وارد عمل شوند.

نیروهای امنیتی مصر نیز رسما از بازداشت محمد بلتاجی، یکی از رهبران برجسته اخوان المسلمین خبر دادند.

 به گزارش ایسنا به نقل از شبکه خبری روسیه الیوم، در همین راستا، گوئیدو وستروله، وزیر خارجه آلمان از تمام گروه‌های سیاسی مصر خواست از اقدامات خشونت‌آمیز دوری جویند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین