کد خبر: ۲۰۶۱۹۶
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۳

افشای روش جدید برای فریب داور/ جلالی: عکس برگردان می‌چسبانند تا بگویند بازیکن حریف آن را کبود کرده

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مهر نوشت:

سرمربی تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز با انتقاد از روش‌هایی که برای وقت کشی و فریب داوران در لیگ برتر انجام می گیرد، گفت: برخی‌ها دست به هر کاری می‌زنند و حتی روی بدن بازیکنان عکس برگردان می‌چسبانند تا به داور بگویند بازیکن حریف آن را کبود کرده است.

مجید جلالی در خصوص اعتراض‌های خود در دیدار با مس کرمان به خاطر وقت کشی گفت: وقتی بازیکنان حریف 12 بار خود را به زمین می‌اندازند و 7 بازیکن هم بین یک تا دو دقیقه وقت را تلف می‌کنند اسم آن را چه چیزی می‌توان گذاشت؟ این کار مصداق چیست؟ شاید من اشتباه می‌کنم ولی یک نفر بگوید که این کار چه معنی دارد؟

وی افزود: وقتی تیمی مثل بحرین این کار را می‌کند قضیه فرق می‌کند و تا هفته‌ها همه این کار را تقبیح می‌کنند اما زمانی که تیم محبوب ما چنین کاری را انجام می‌دهد دیگر کسی از آن حرف نمی‌زند. وقتی جریان بازی را متوقف می‌کنیم روح فوتبال را می‌کشیم. آنها که در فوتبال هستند می دانند من دقیقا چه چیزی را می‌گویم.

سرمربی تیم تراکتورسازی ادامه داد: در بازی تیم ملی مقابل کره وقتی ما یک بر صفر پیش افتادیم مدام می‌خواستیم بازی را از جریان بیاندازیم. حتی اگر این کار منجر به اخراج یک نفر از روی نیمکت تیم ملی ایران می‌شد هم این کا را می‌کردیم. این طور نیست وقتی این کار را دیگران انجام می‌دهند ما اعتراض کنیم ولی وقتی خودمان این کار را می‌کنیم خوب باشد.

جلالی با بیان این که روح فوتبال جوانمردانه در ایران در حال از بین رفتن است، گفت: بازی جوانمردانه فقط این نیست که توپ را به بیرون بزنیم. این کار شاخصه‌های زیادی دارد. یکی از کارها این است وقتی بازیکن حریف مصدوم شد توپ را به بیرون بزنیم و نسبت به داور پیش قدم بشویم. اما وقتی کارهای دیگری انجام می‌گیرد و تیم‌ها دست به وقت کشی می‌زنند آن وقت شاهد هستیم که بازیکنان هم توپ را به بیرون نمی‌زنند.

وی به روش‌هایی که برخی مربیان برای فریب داوران به کار می‌گیرند اشاره کرد و عنوان کرد: در این سال‌ها اتفاق‌های عجیب و غریبی را شاهد بوده‌ایم. برخی از مربیان برای این که داور را فریب بدهند روی بدن بازیکن خود عکس برگردان می‌چسباندند و روی آن دست می‌کشیدند تا کبود شود و به بازیکن می‌گفتند روی چه صحنه‌ای خود را زمین بزند و بعد بدن کبود خود را به داور نشان بدهد که از این طریق داور را فریب بدهد.

سرمربی تیم تراکتورسازی تصریح کرد: برخی مربیان حتی با مهاجمان خود فریب داور را در محوطه جریمه کار و تمرین می‌کنند. این‌ها روش‌های ناپسندی است که رواج پیدا کرده و با روح جوانمردانه فوتبال منافات دارد. فیفا در منشور اخلاقی خود برای زمانی که بازیکن با دروغ به دنبال کسب پنالتی است کلمه خیلی بدی را به کار برده که من حتی نمی‌توانم آن کلمه زشت را بر زبان بیاورم.

جلالی در ادامه پیشنهاد خود را برای سازمان لیگ این گونه مطرح می‌کند: سازمان لیگ باید رفتارهای خوب و بد را مورد توجه قرار دهد. پیشنهاد من این است که سازمان لیگ در پایان هر هفته باز‌ی‌ها را بررسی کند و بازی‌هایی که جوانمردانه هستند را مورد تشویق قرار دهد و دیدارهایی که در آن وقت کشی صورت می‌گیرد را اعلام کند تا مورد تقبیح همه قرار گیرد. این کار با گذشت زمان سبب می‌شود تا فرد یا تیم خطا کار دست از روش خود بردارد.

وی تاکید کرد: ما مدام کارهای بد را تنبیه می‌کنیم ولی درباره کارهای خوب چه تصمیم هایی گرفته‌ایم؟ سال گذشته تماشاگران گهر آن همه رفتار خوب داشتند ولی سازمان لیگ برای آنها چه کاری انجام داد؟ این کارها باعث می‌شود روح رفتارهای جوانمردانه از فوتبال باشگاهی کشور دور شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین