کد خبر: ۲۰۶۵۰
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۳۸۴ - ۱۳:۲۰
حسن روحاني:

امواج سهمگين شايعات مسووليت فرهيختگان را دوچندان مي‌كند

آفتاب‌‌نیوز :  روحاني با ارائه تحليلي از شرايط داخلي، منطقه‌اي و بين‌المللي اظهار داشت: وضعيت كنوني كشور حكم مي‌كند كه مردم به ويژه نخبگان و صاحب‌نظران در صحنه سياسي جامعه حضور هوشيارانه داشته و با پرهيز از انفعال، مشي فعالانه را در برخورد با مسائل جاري پيشه كنند.

دبير سابق شوراي عالي امنيت ملي، تامين منافع،‌ مصالح و امنيت ملي و حفظ نظام جمهوري اسلامي را جزو اصول مسلم برشمرد و گفت: الهام از فرهنگ غني و پوياي اسلام چارچوب رفتار سياسي ما را تعيين مي‌كند.

روحاني با تاكيد بر اين‌كه آفات امواج سهمگين شايعات و تحليل‌هاي مبتني بر اطلاعات نادرست و نيز روحيه شعارزدگي در جامعه، وظيفه و مسووليت فرهيختگان و انديشه‌ورزان را براي رفع اين آفات و روشنگري مردم تقويت و مضاعف مي‌كند، اضافه كرد: نخبگان و اهل فكر بايد با اجتناب از حركت‌هاي تخريبي دلسوزانه به نقد روند امور سياسي، اقتصادي، فرهنگي و اجتماعي كشور بپردازند و ضرورت حفظ منافع ملي را سرلوحه گفتار و نوشتارشان قرار دهند.

رييس مركز تحقيقات استراتژيك مجمع تشخيص مصلحت نظام در پايان سخنانش با تبيين راهبرد نظام جمهوري اسلامي در قضيه پرونده هسته‌اي بر الزام درايت، دورانديشي و دقت‌نظر در حوزه ديپلماسي تاكيد كرد.

به گزارش ايسنا در ابتداي اين مراسم نيز محمدباقر نوبخت، دبيركل حزب اعتدال و توسعه به بركات ماه مبارك رمضان و ليالي قدر اشاره كرد و طي سخناني به تحليل مسائل جاري كشور پرداخت.

دبيركل حزب اعتدال و توسعه با بيان اين‌كه هم‌اكنون تحولات داخلي منطقه‌اي و بين‌المللي كشور را در شرايط متفاوتي قرار داده است در عين حال حاكميت گفتمان جديد و خلا ناشي از جابه‌جايي قدرت سياسي و اجرايي را در داخل ، رخدادهاي امنيتي لبنان و سوريه به عنوان دو كشور به هم پيوسته و همگرا با ايران در خاورميانه و نيز قطعنامه سپتامبر گذشته شوراي حكام آژانس در خصوص فعاليت‌هاي هسته‌اي ايران را از مولفه‌هاي اثرگذار بر منافع ملي دانست و خاطرنشان كرد: هرچند مردم با نگاه هوشمندانه اين تحولات را رصد مي‌ كنند اما تجزيه و تحليل دقيق، برداشت عالمانه و ارائه راهكارهاي مناسب از ماموريت‌هاي اصلي احزاب و تشكل‌هاي سياسي خواهد بود.

براساس اين گزارش، نوبخت در ادامه سخنانش به تبيين مواضع حزب متبوعش پيرامون تحولات داخلي، منطقه‌اي و بين‌المللي و تشريح گفتمان اعتدال پرداخت و تاكيد كرد: مناسب‌ترين رويكرد براي تامين منافع ملي ايران و توسعه كشور، گفتمان اعتدال خواهد بود.

دبيركل حزب اعتدال و توسعه در پايان سخنانش ابراز اميدواري كرد كه با تشكيل جبهه «اعتدال اسلامي» زمينه انسجام ملي فراهم‌تر شود.

در اين مراسم همچنين تني چند از مسوولان دفاتر استاني حزب اعتدال و توسعه با بيان ديدگاه‌هايشان به تحليل ابعاد مسائل جاري كشور و شرايط پس از انتخابات نهمين دوره رياست جمهوري پرداختند.



بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین