کد خبر: ۲۰۶۵۳۷
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۷

قیمت لبنیات تا پایان سال تغییر نمی‌کند

دبیر انجمن صنایع لبنی گفت: تمام تلاش کارخانه‌های لبنی این است، قیمت شیر و لبنیات تا پایان سال تغییر نداشته باشد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رضا باکری در پاسخ به اینکه وزیر جدید صنعت، معدن و تجارت دیروز در مراسم معارفه اعلام کرده است، قیمت کالاهای اساسی و لبنیات تا آخر سال افزایشی نمی‌یابد ، آیا این امر امکان‌پذیر است، گفت: تلاش تمام کارخانه‌های لبنی این است به دلیل فضای امیدواری که در جامعه به وجود آمده است، همکاری مضاعفی کنند، تا قیمت‌ها افزایشی نداشته باشد.

دبیر انجمن صنایع لبنی افزود: دولت هم قول داده است، نرخ ارز را کنترل کند که در این صورت عوامل تاثیرگذار بر قیمت لبنیات کنترل خواهد شد و قیمت‌ها در بازار متعادل می‌شود.

* رشد 4 درصدی صادرات لبنیات

باکری در پاسخ به اینکه صادرات لبنیات به چه کشورهایی انجام می‌شود، گفت: 90 درصد صادرات لبنیات به کشور عراق و 10 درصد به کشورهایی مانند افغانستان، کویت، امارات و عربستان انجام می‌شود و پنیر هم به کشورهای آسیای میانه می‌رود.

به گفته باکری صادرات لبنیات به این کشورها در 4 ماه نخست سال 14 درصد رشد داشته است و سال گذشته نیز 700 میلیون دلار ارزش صادرات لبنیات به سایر کشورها بوده است.

دبیر انجمن صنایع لبنی عوارض 7درصدی صادرات را مانع اصلی برای صادرکنندگان و عاملی برای کاهش رقابت‌پذیری محصولات داخلی با کشورهای دیگری مثل ترکیه عنوان کرد.

به گزارش فارس،وی ابراز امیدواری کرد که دولت جدید عوارض 7 درصدی صادرات لبنیات را بردارد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین