کد خبر: ۲۰۶۶۵۲
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۸:۱۴

عارف: حضور توفیقی در وزارت علوم باعث بازگشت نشاط به دانشگاه‌ها می‌شود

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اظهار امیدواری نسبت به تغییر فضای دانشگاه‌ها از انتصاب دکتر جعفر توفیقی عنوان سرپرست وزارت علوم استقبال کرد و گفت: دکتر توفیقی مناسب‌ترین فرد برای تصدی مدیریت وزارت علوم است و مطمئنا حضور ایشان باعث بازگشت نشاط و تلاش علمی و پژوهشی به دانشگاه‌ها می شود.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب- سرویس سیاسی: دکتر محمدرضا عارف در دیدار با اعضای تشکل دانشجویی "بیدار"، با اشاره به نقش کلیدی دانشجویان در خلق حماسه سیاسی خاطرنشان کرد: همانگونه که جوانان نقش بی بدیلی در صحنه‌های مختلف انقلاب داشتند در انتخابات ریاست جمهوری اخیر نیز این قشر به خصوص دانشجویان در به میدان آوردن مردم و ایجاد شور انتخاباتی نقش تاثیرگذاری داشتند.

وی با بیان اینکه برخی سیاسیون تلاش می کنند، نقش جوانان را در عرصه های مختلف کمرنگ جلوه دهند، اظهار داشت: نتیجه انتخابات فراتر از تصور بسیاری از مدعیان تحلیلگر سیاسی بود و نشان داد که برخی از این تحلیلگران تا چه اندازه از واقعیات جامعه به دور هستند.

به گزارش آفتاب، عارف تاکید کرد: در خلق سرمایه اجتماعی ایجاد شده در انتخابات تفکر اصلاح طلبی نقش کلیدی داشت و علی رغم خواست عده‌ای که به دنبال حذف تفکر اصلاح طلبی هستند، این تفکر هیچ‌گاه حذف نخواهد شد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، با اشاره به مشکلاتی که دولت جدید در عرصه‌های مختلف با آن رو به رو است، خاطرنشان کرد: دولت در آغاز کار است و نباید انتظار داشت تمامی مشکلات به یکباره حل شود. انتظار معجزه از دولتی که میراث نا به سامانی‌های دوره پیشین، کار غلطی است.


وی در همین راستا تصریح کرد: همه می دانیم که مهمترین معضل کشور، مسائل مربوط به تورم و معیشت مخصوصا فشار اقشار آسیب‌پذیر است که دولت با تدابیر ویژه انشاء‌الله در کوتاه مدت بتواند بخشی از این مشکلات را مرتفع کند.

عارف با بیان اینکه بازگشت به فضای هشت سال گذشته امکان پذیر نیست، به رای اعتماد مجلس به اعضای کابینه دولت یازدهم اشاره و تصریح کرد: هماهنگی میان سه قوه مطمئنا در پیشرفت کشور تاثیرگذار است و مخصوصا تعامل مجلس و دولت امری لازم و ضروری است که امیدوارم نمایندگان محترم مجلس در ادامه همکاری خود با دولت جدید دنبال گره گشایی از مشکلات کشور باشند.

 عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخش دیگری از سخنان خود به حضور دکتر جعفر توفیقی در راس وزارت علوم و تحقیقات اشاره کرد و با تمجید از مدیریت وی، گفت: دکتر توفیقی فردی توانمد، متعهد و کارشناسی زبده در عرصه آموزش و عالی کشور است و در خصوص مسائل فرهنگی اشراف خوبی دارد.

وی ادامه داد: دکتر توفیقی مناسب‌ترین فرد برای تصدی وزارت علوم است و جای تعجب دارد که برخی رسانه‌ها در آغاز فعالیت وی، به دنبال تخریب و اتهام زنی علیه فردی هستند که سابقه درخشانی در انقلاب و عرصه مدیریت آموزش عالی دارد.

عارف همچنین اظهار امیدواری کرد که مشکل به وجود آمده برای تشکل بیدار با تغییر فضای دانشگاه‌ها و درایت مدیریت آموزش عالی کشور حل شود. 

گفتنی است در این دیدار اعضای تشکل دانشجویی"بیدار" گزارشی از فعالیت خود ارائه کردند.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین