کد خبر: ۲۰۶۹۰۶
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۶

آیت‌الله صافی‌گلپایگانی: مردم انتظار دارند دولت جدید بداخلاقی‌های گذشته را جبران کند

آیت‌الله العظمی صافی‌گلپایگانی به وضعیت حساس جهان اسلام در شرایط کنونی به خصوص کشورهای مصر، سوریه و دیگر کشورهای همسایه اشاره کرد و دولت جدید را به اتخاذ تصمیمات مدبّرانه و توأم با حفظ عزّت و مصلحت نظام جمهوری اسلامی در عرصه‌ جهانی فراخواند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمحمود علوی وزیر اطلاعات صبح روز پنجشنبه با حضور در محل سکونت حضرت آیت‌الله العظمی صافی در مشهد مقدس، با این مرجع تقلید دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار آیت‌الله صافی با ابراز خرسندی از انتخاب علوی و دیگر وزرا و شروع به کار دولت جدید، مطالبی را پیرامون مسائل منطقه و جهان اسلام بیان کرد.

این مرجع تقلید برقراری ارتباط صحیح و همراه با حفظ منافع با کشورهای اسلامی و تأثیر‌گذار در معادلات جهانی را امتیازی برای کشور دانست و ابراز امیدواری کرد که این اتفاق در دولت جدید روی دهد.

وی با اشاره به این‌که «اسلام، دین رحمت و مهربانی است» از دولتمردان خواست تا مردم و جهانیان را بیش از گذشته به دین مبین اسلام خوشبین کرده و راه ترقی و رشد را در تمام عرصه‌های علمی هموار کنند.

وی به روحیه‌ نشاط و امیدی که بعد از روی کار آمدن دولت جدید در جامعه به وجود آمده است اشاره و اظهار کرد: قدر اعتماد مردم را بدانید و امّیدواریم که ان‌شاء‌الله این روحیه‌ نشاط همواره باقی بماند.

این مرجع تقلید به مشکلات و سختی‌های پیش‌ روی دولت جدید نیز اشاره کرد و گفت: مردم مشکلات شما را درک می‌کنند و امیدوارند که مشکلاتی که از سوء‌تدبیر دولت‌ گذشته برجای مانده است و بداخلاقی‌هایی که در جامعه انتشار یافته و همچنین مشکلات معیشتی مردم، با تدبیر صحیح و درایت کامل رییس‌جمهور و وزرای ایشان برطرف شده و موجبات امیدواری و خرسندی مردم شریف ایران را فراهم آورد.

وی در پایان گفت: البته لازم است که در تمام این امور به خداوند متعال توکل کرده و از حضرت بقیة الله الاعظم ارواح العالمین له الفداء استمداد بطلبید و ان‌شاء‌الله بتوانید قلب مقدس آن وجود نازنین را با اعمال و رفتار خود خشنود کنید.

وزیر اطلاعات نیز در ابتدای این دیدار گزارشی از برنامه‌ها و فعالیت‌های این وزارتخانه ارائه کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین