کد خبر: ۲۰۷۷۴۸
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۹:۰۰

نشست ويژه نمايندگان روسيه و آمريكا درباره سوريه به تعويق افتاد

اين گزارش به نقل از بيانيه وزارت خارجه آمريكا افزود: نشست دوجانبه ويژه نمايندگان روسيه و آمريكا كه قرار بود در لاهه هلند براي بررسي تحولات سوريه برگزار شود به دليل بروز حوادث اخير در آن كشور به تعويق افتاد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: براساس اين گزارش قرار بود دو طرف در نشست لاهه در باره تدارك برگزاري مقدمات كنفرانس بين المللي ژنو-۲ در باره بحران سوريه تصميم گيري كنند. 

اما يكي از مقامات ارشد وزارت خارجه آمريكا در اين خصوص گفت: ديداري كه قرار بود روز چهارشنبه ششم شهريور ميان وندي شرمن معاون وزارت خارجه و رابرت فورد» سفير آمريكا در سوريه با همتايان روسي آنها انجام گيرد به واسطه درگير بودن واشنگتن براي بررسي موضوع استفاده سلاح‌هاي شيميايي در سوريه به تعويق مي‌افتد. 

به گزارش خرداد نیوز به نقل از ايتارتاس، از آنجايي كه روسيه مي كوشد در دفاع از دولت و ملت سوريه از هيچ گونه تلاشي دريغ نورزد، ولي آمريكاييان بر ادعاي استفاده دولت سوريه از سلاح هاي شيميايي در حومه دمشق اصرار مي كنند. 

اين درحالي است كه سرگئي لاوروف وزير خارجه روسيه عصر دوشنبه با تشكيل يك كنفرانس خبري فوري تأكيد كرد كه دولت سوريه نيازي به استفاده از سلاح‌هاي شيميايي نداشته و هيچ دستاوردي براي دولت اين كشور ندارد. 

يكي از مقامات آمريكايي درباره نشست لاهه در خصوص سوريه اعلام كرد كه زمان برگزاري اين نشست بارديگر برنامه‌ريزي مي‌شود زيرا همچنان سوريه به يك راه‌حل سياسي نياز دارد. 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین