کد خبر: ۲۰۸۰۰۰
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۹

درخواست‌های اهالی موسیقی پاپ و سنتی از وزیر ارشاد / تشکر ویژه علی جنتی از احمد مسجدجامعی

استودیوی موزه موسیقی با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، شهردار تهران و جمع بزرگی از اهالی موسیقی افتتاح شد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: در مراسم افتتاح استودیوی موزه موسیقی که عصر چهارشنبه ششم شهریور برگزار شد، نمایندگان هنرمندان موسیقی پاپ و ایرانی فرصت یافتند دغدغه‌ها و درخواست‌های خود را با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مطرح کنند.

 فرهاد فخرالدینی، آهنگساز پیشکسوت و موسس ارکستر ملی ایران ضمن تشکر از راه اندازی استودیوی موزه موسیقی گفت: «در این مراسم خوب و ارزشمند دوست ندارم درباره وضعیت نا‌بسامان موسیقی طی سال‌های گذشته صحبتی کنم اما به ذکر این نکته اکتفا می‌کنم که با همین موسیقی و فرهنگ می‌توانیم در تمام دنیا به خود ببالیم.» 

 به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، او با گلایه از بی‌مهری‌ها به هنر موسیقی تاکید کرد: «وقتی به برخی حرف‌ها که‌شان موسیقی را پایین می‌آورد، گوش می‌دهم دلم به درد می‌آید. باور کنید موسیقی اگر بد بود حکیم بوعلی سینا به بحث در این مبحث نمی‌پرداخت. ما باید باور کنیم که موسیقی در بین علوم در بالا‌ترین مرتبه قرار دارد. موسیقی به جامعه نشاط می‌دهد بنابراین ذره‌ای نباید برای اعتلای آن کوتاهی کنیم.» 

فخرالدینی ادامه داد: «من از آقای جنتی خواهش می‌کنم با همکاری هنرمندان به وضعیت موسیقی ایران کمک کند. مطمئن باشید از این کمک ضرری نخواهید دید چرا که اشاعه موسیقی خوب جلوی بسیاری از انحرافات را می‌گیرد.» 

خشایار اعتمادی دیگر سخنران این مراسم بود که به نمایندگی از اهالی موسیقی پاپ پشت تریبون رفت و گفت: «مهم‌ترین درخواست هنرمندان پاپ از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی آن است که بدون تبعیض از همه گونه‌های موسیقی حمایت کنند.»

او افزود: «تلاش برای ورود تکنولوژی‌های روز ضبط صدا، تجهیز استودیوهای صدابرداری ویژه موسیقی پاپ مطابق با استانداردهای جهانی، ساخت سالن‌های ویژه کنسرت‌های پاپ و نگاه آسب‌شناسانه به جریان موسیقی پاپ از مهم‌ترین اولویت‌هایی است که باید به آن‌ها پرداخت.» 

داود گنجه‌ای عضو هیات مدیره خانه موسیقی هم در این مراسم خطاب به علی جنتی گفت: «آقای وزیر ما در موقعیتی سوار بر اسبیم که اگر این دفعه از آن به زمین بیفتیم، دیگر نمی‌توانیم سوار شویم. پس بیاید صمیمیت پیشه کنیم و این نعمت حضور افراد کار‌شناس در حوزه فرهنگ و هنر را قدردانی کنیم.» 

این نوازنده کمانچه ادامه داد: «اگرچه من سیاسی نیستم و بلد نیستم سیاسی هم صحبت کنم، اما از اینکه مدیری شایسته و هنر‌شناس چون آقای علی مرداخانی سکان دار امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شده است، تشکر می‌کنم و امیدوارم با حضور او بیشتر مشکلات حل شود.» 

پس از صحبت‌های هنرمندان موسیقی، علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت یازدهم در سخنرانی خود با تشکر از حمایت‌های شهردار تهران از فعالیت‌های هنری از جمله موسیقی گفت: «آقای قالیباف در طول خدمتشان در شهرداری توجه خاصی به مسائل فرهنگی داشته‌اند که موزه موسیقی یک نمونه آن است. امیدوارم در ادامه همکاری نزدیک‌تری بین وزارت ارشاد و شهرداری برقرار شود تا بتوانیم در کنار یکدیگر این قافله را پیش ببریم تا اهالی فرهنگ و مردم نشاط جدید پیدا کنند.»

او افزود: «در سالیان گذشته وقتی این چهره‌های افسرده را می‌دیدم، متأثر می‌شدم که امیدوارم با همکاری همه ارگان‌ها و سازمان‌های فرهنگی و هنری، هنرمندان روحیه تازه‌ای و با نشاط پیدا کنند.»

جنتی همچنین با تشکر از احمد مسجد جامعی، عضو شورای شهر تهران که در این مراسم حضور داشت، افزود: «آقای مسجد جامعی قبل و بعد از تشکیل دولت یازدهم کمک‌های فوق‌العاده‌ای به ما کردند که امیدوارم با این کمک‌ها ادامه‌دهنده راهی باشیم که در ابتدا با آقای خاتمی شروع شد. من قبل از اینکه رای اعتماد بگیرم از راهنمایی‌ها و نظارت وی استفاده کردم که امیدوارم در ادامه کار هم تداوم داشته باشد.» 

وزیر ارشاد درباره انتخاب علی مرادخانی به عنوان معاون امور هنری گفت: ‌«خوشحالم که مرادخانی پذیرفت در وزارت ارشاد کنار ما باشد، چرا که وقتی این پیشنهاد به ایشان ارائه شد گفتند که دوست دارند در موزه موسیقی باشند و من هم به او گفتم شما هر سمتی داشته باشید، باید از موزه موسیقی حمایت کنید.» 

علی جنتی ادامه داد: ‌ «موزه موسیقی گنجینه‌ای از آثار موسیقی بی‌نظیر است و باعث افتخار همه ماست که جمهوری اسلامی ایران در یک بخش غیردولتی توانسته از چنین گنجینه‌ای صیانت کند. بسیاری از شخصیت‌های خارجی و سفرا را هم دیده‌ام که وقتی از این موزه بازدید کرده‌اند، آن را گنجینه‌ای بی‌بدیل دانسته‌اند.» 

محمد باقر قالیباف دیگر سخنران این مراسم بود که در تشریح فعالیت‌های فرهنگی شهرداری تهران گفت: «در سال‌هایی که در شهرداری تهران به مردم شریف و نجیب و متدین شهر خدمت کردم، به این موضوع تأکید داشتم که شهرداری را از یک سازمان خدماتی به یک نهاد اجتماعی سوق دهم. با حضور آقای مسجدجامعی که خودش اهل فرهنگ و متعلق به این قشر هستند اقدامات خوبی انجام شد. هر چند که بضاعت ما هم بیشتر از این نبود.» 

او با تاکید بر اینکه خودش را خدمت‌گزار هنرمندان می‌داند، افزود: «تأسیس پنج هزار صندلی برای سینما و بیش از چهار هزار و ۵۰۰ صندلی برای سالن‌های تئا‌تر و آمفی‌تئا‌تر تنها بخشی از اقدامات شهرداری تهران است که هدف آن ایجاد فضای مناسب کار و حس آرامش برای هنرمندان است.» 

علی مرادخانی، معاون جدید هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، دیگر سخنران این مراسم بود که سال‌هاست مدیریت موزه موسیقی را بر عهده دارد. او در این باره گفت: «وقتی پیشنهاد معاونت هنری وزارت به من داده شد، گفتم موزه موسیقی را با هیچ‌جا عوض نمی‌کنم، چرا که زیرساختی و مهم است و دوستان هم موافقت کردند که علاوه‌بر حضور در معاونت در موزه موسیقی، به کار‌هایم ادامه دهم.» 

موزه موسیقی به همت و مدیریت علی مرادخانی، معاون تازه هنری وزیر ارشاد شکل گرفته است

او خطاب به هنرمندان پیشکسوت حاضر گفت: «از اینکه ستارگان موسیقی امروز اینجا هستند خوشحالم. وقتی هستید با دلگرمی بیشتری کار می‌کنم و امیدوارم از این به بعد با حمایت‌های آقای جنتی و شهرداری تهران بتوانم خدمت گزار بهتری برای اهالی موسیقی باشم.» 

در پایان این مراسم، هنرمندان پیشکسوت از بخش‌های مختلف موزه موسیقی بازدید کردند و استودیوی این مرکز هنری با صدای شهرام ناظری و نی‌نوازی محمد موسوی افتتاح شد.

در مراسم افتتاح استودیوی موزه موسیقی، هنرمندانی چون شاهین فرهت، حسن ریاحی، فرهنگ شریف، ارسلان کامکار، علیرضا قربانی، هوشنگ کامکار، ‌ هوشنگ ظریف، کیوان ساکت، کامبیز روشن‌روان، بهروز صفاریان، پدرام کشتکار، مهرداد نصرتی، بنیامین بهادری، محسن یگانه، بیژن بیژنی و... حضور داشتند. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین