کد خبر: ۲۰۸۱۱۶
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۰

موافقت پلاتینی با برگزاری جام جهانی 2022 در زمستان

رییس اتحادیه فوتبال اروپا هم به صف موافقان برگزاری جام جهانی 2022 قطر در زمستان پیوست.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: بحث برگزاری زمان جام جهانی 2022 قطر هنوز داغ داغ است و به چالشی برای فدراسیون بین المللی فوتبال فیفا تبدیل شده است.

پیش از این قرار بود که جام جهانی 2022 در تابستان برگزار شود اما گرمای بالای قطر در تابستان نگرانی ها را برای فیفا و جامعه فوتبال به وجود آورده و آنها را به این فکر فرو انداخته که زمان برگزاری این رقابت ها را تغییر دهند. از طرف دیگر در صورتیکه این رقابت ها در زمستان برگزار شود با بازیهای المپیک زمستانی همزمان می شود و این هم معضلی دیگر به شمار می آید.

میشل پلاتینی رییس اتحادیه فوتبال اروپا که پیش از این از موافقان برگزاری جام جهانی در تابستان بود تغییر موضع داد. او در گفتگو با شبکه اسکای اسپورت گفت: برگزاری جام جهانی در نوامبر و دسامبر مشکلاتی را به وجود خواهد آورد اما در ژانویه هیچ مشکی پیش نخواهد آمد.

سپ بلاتر رییس فدراسیون بین المللی فوتبال(فیفا) هم چند روز پیش برگزاری جام جهانی 2022 قطر در تابستان را غیرممکن دانست. قرار است که در نشست کمیته اجرایی فیفا که قرار است در سوم و چهارم اکتبر در زوریخ برگزار شود این موضوع دوباره مطرح و به رای گیری گذاشته شود.

برگزاری جام جهانی قطر در زمستان مخالفان زیادی دارد. در انگلیس همه مخالف برگزاری جام جهانی قطر در زمستان هستند اما در آلمان شرایط متفاوت است. کارل هاینس رومینیگه رییس باشگاه بایرن مونیخ و عضو اجرایی کمیته برگزاری رقابت‌های بوندسلیگا موافق برگزاری جام جهانی قطر در زمستان است این در حالی است که تئو سوان سیگر، رییس سابق فدراسیون فوتبال آلمان مخالف برگزاری این رقابت‌ها در زمستان است و اعلام کرده که برگزاری جام جهانی 2022 قطر در زمستان تهدیدی برای وحدت و یکپارچگی فوتبال آلمان است. ژاگ روگ رییس کمیته بین المللی المپیک هم از مخالفان برگزاری جام جهانی در زمستان است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین