کد خبر: ۲۰۸۱۷۱
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۳۹۲ - ۲۱:۴۲

وزیر بهداشت: برنامه پزشک خانواده نباید متوقف شود / اعلام اخبار خوش دارویی در آینده نزدیک

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر عدم توقف برنامه پزشک خانواده گفت: باید با انجام بررسی های لازم مشکلات این حوزه به سیاستگذاران کشور اعلام شود.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: مراسم تقدیر از کمیته های بورد تخصصی و فوق تخصص آزمونهای دانشنامه تخصصی و فوق تخصصی با حضور حسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، رئیس سازمان نظام پزشکی، روسای دانشگاههای علوم پزشکی، وزرای سابق بهداشت درمان و آموزش پزشکی و استادان این رشته شامگاه پنجشنبه در باشگاه دیپلماتیک وزارت امور خارجه برگزار شد.

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی شهید بهشتی، سید حسن قاضی‌زاده هاشمی در این مراسم بیمه‌های درمانی را ناکارآمد دانست و گفت: می بایست با تقویت بیمه‌ها، نظارت بیشتری بر هزینه‌های درمان بیماران صورت گیرد و انجمن‌های علمی و نظام پزشکی در نظارت بر این امر نقش اساسی ایفا می‌کند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: مشکلات مربوط به بودجه در این وزارتخانه تا پایان سال وجود خواهد داشت و تلاش خواهد شد طی 2 سال آینده مردم شاهد بهبود وضعیت اقتصادی و بهداشت و درمان باشند.

اعلام اخبار خوش دارویی در آینده نزدیک
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در بخش دیگری از سخنان خود از اتخاذ تدابیر مناسب در باره داروها خبر داد و گفت: در آینده نزدیک اخبار خوشی در حوزه داروها اعلام خواهیم کرد.

وی اقتصاد مقاومتی در حوزه داروها را خودکفایی در تولید دارو دانست و گفت: پزشکان باید تا حد امکان در نسخه نویسی داروهای تولید داخل را تجویز کنند و از تجویز داروهای جدید خارجی جلوگیری کنند چرا که این امر موجب ایجاد مشکل و سختی برای بیماران خواهد شد.

وی اضافه کرد: اتحاد و همگرایی و اعتماد به جامعه پزشکی کلید اصلی است که می توانیم سهم سلامت از نظام را مطالبه کنیم.

حسن ابوالقاسمی رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی شهید بهشتی نیز در این مراسم اظهار داشت: امروز تحریم ها نمی‌تواند در جامعه پزشکی و درمان و تشخیص بیماریها زیاد تاثیرگذار باشد چرا که ایران در این زمینه خودکفا شده است.

وی با تاکید بر احیا و نهادینه کردن اخلاق حرفه ای در جامعه پزشکی کشور به عنوان یکی از کارهای ضروری در پزشکی اظهار داشت: استفاده از خرد جمعی می تواند باعث رشد پزشکی و اخذ تصمیمات مناسبتر شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین