کد خبر: ۲۰۸۲۱۱
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۳

گفتمان اعتدال را قدر بدانیم

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: علیرضا گلعلیزاده - تاریخ سیاسی ایران، بویژه در قرن اخیر، فراز و نشیب های فراوانی را به خود دیده است در این میان، ملت شریف ایران شاهد اتفاقات خوب و بد زیادی هم بوده که هریک فصلی مهم را برای تاریخ کشور رقم زده است اما به یقین، پیروزی انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی (ره)، یکی از تاریخ سازترین وقایع کشور بوده و با توجه به نفوذ معنوی در میان ملت های آزاده جهان، همواره نظام مقدس جمهور اسلامی ایران مورد توجه جامعه جهانی قرار داشته است.

هرچند موقعیت استراتژیک کشور نیز نقش مهمی را در شکل گیری چنین اهمیتی ایفا می کند اما باید قبل از هر چیز دیگری به جایگاه برتر مکتب قرآنی ِاین نظام و گفتمان های برگرفته از آن اشاره کرد که زمینه ساز تحولات اجتماعی و سیاسی بسیاری در کشور بوده است. انتخابات اخیر ریاست جمهوری کشور نیز که به پیروزی دکتر حسن روحانی منجر شد از این نظر حائز اهمیت ویژه ای بود که شاهد پیروزی یک گفتمان در انتخابات بودیم، گفتمانی که بر مبنای اعتدال و میانه روی استوار بوده و مورد تایید قاطع مردم ایران قرار گرفت.

این گفتمان از اواخر دهه 70 توسط حزب فراگیر اعتدال و توسعه به دبیر کلی دکتر محمدباقر نوبخت به شکل جدی تری در عرصه اجتماعی و سیاسی ترویج شد و البته پیش از آن هم توسط بزرگانی همچون آیت الله هاشمی رفسنجانی همواره مورد تاکید و تایید بود و در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهمری  توسط دکتر روحانی مطرح شد و نشان داد که مردم با تعقل به گفتمانی رای می دهند که با واقعیات جامعه همسو باشد و از پشتوانه عقلانی برخوردار باشد و به لطف خدا دولت تدبیر و امید شکل گرفت.

بارزترین ویژگی اعتدال گرایی، نفی افراط و تفریط و پوشش حداکثری خواست های معقول و منطقی جامعه است و همگان شاهد بودند که با حضور تمام سلیقه ها در انتخابات، مردم فهیم ایران این منش را برای اداره کشور برگزیدند.

شکی نیست که این حضور پرشور و حماسی، بویژه در سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی، کشور را از بسیاری از گزندها در امان نگه خواهد داشت بنابراین وظیفه همگان است تا بدور از سلایق فردی و گروهی این پیروزی برآمده از گفتمان اعتدال را قدر بدانیم و دولت تدبیر و امید را در ساختن ایرانی آبادتر و قدرتمندتر یاری دهیم.

اینک که نشاط و امید در جامعه ایران اسلامی موج می زند، تردیدی نداریم که با حمایت تمام جریانان تاثیرگذار در جامعه، شاهد موفقیت های روزافزون نظام جمهوری اسلامی خواهیم بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین