کد خبر: ۲۰۸۸۵۴
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۹:۴۷

كوبا هشدار داد مداخله نظامي در سوريه موجب كشتار و نابودي بيشتر خواهد شد

دولت كوبا ضمن متهم كردن آمريكا به نقض حقوق بين الملل و منشور سازمان ملل متحد از طريق اعلام جنگ عليه سوريه، هشدار داد كه اين مداخله نظامي موجب كشتار و نابودي بيشتر مردم در اين كشور خاورميانه خواهد شد .
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: در اين بيانيه كه از طريق وزارت امور خارجه كوبا انتشار يافت و رسانه هاي منطقه نيز امروز آن را بازتاب داده اند، دولت كوبا، رفتار باراك اوباما رييس جمهوري آمريكا را براي انجام مداخله نظامي در سوريه به شدت تقبيح كرد و يادآور شد كه اوباما تاكنون هيچ سند و مدرك معتبري مبني بر اينكه دولت بشار اسد از سلاح هاي شيميايي عليه شورشيان استفاده كرده، ارائه نداده است . 

به گزارش ايرنا، در اين بيانيه تصريح شده است: مداخله نظامي قريب الوقوع آمريكا در سوريه، قوانين سازمان ملل متحد و حقوق بين المللي را نقض مي‌ كند، باعث كشتار و نابودي بيشتر مي‌ شود و به طور اجتناب ناپذيري به تنش هايي‌ كه دامنگير اين كشور عربي‌ شده است، شدت مي‌ بخشد . 

دولت كوبا در همين راستا از شوراي امنيت سازمان ملل و بان كي‌ مون دبيركل اين سازمان خواست براي جلوگيري از مداخله نظامي امريكا اقدام كنند و يادآور شد كه مجمع عمومي‌ سازمان ملل نيز مسئوليت دارد كه مانع اين تعرض شود . 

كوبا همچنين واشنگتن را متهم به انحراف افكار عمومي‌ با هدف كسب حمايت آنان براي راه اندازي يك جنگ جديد كرد و يادآورشد: اين در حالي است كه آمريكا در جنگ هاي متعدد از ويتنام گرفته تا زمان معاصر، با كشته شدن ده ها هزار تن از جوانان خود نيز روبرو شده است . 

دولت كوبا با اشاره به تصميم اوباما براي راي گيري كنگره اين كشور در باره مداخله نظامي عليه سوريه ابراز اميدواري كرد كنگره امريكا نيز الگوي پارلمان بريتانيا را كه هفته گذشته با ورود انگليس به جنگ مخالفت كرد دنبال كند و با چنين تصميمي، يك اقدام متحيركننده و ارزشمند در قبال صلح جهاني انجام دهد. 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین