کد خبر: ۲۰۸۹۵۸
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۶

مسکو: ادعای پنتاگون درباره ارسال سلاح‌های شیمیایی از روسیه به سوریه دروغ محض است

متخصصان نظامی روسیه ادعاهای وزیر دفاع انگلیس مبنی بر ارسال سلاح‌های شیمیایی سوریه از سوی روسیه را تکذیب کردند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش ایسنا، به نقل از رادیو صدای روسیه، ایگور کوروتچنگو، یکی از اعضای شورای عمومی تحت نظارت وزارت دفاع روسیه و سردبیر مجله دفاع ملی این کشور گفت: بیانیه رئیس پنتاگون دروغ محض و مانند لوله‌های آزمایشی پر شده از میکروب سیاه زخم از زرادخانه صدام است که کالین پاول، وزیر خارجه وقت آمریکا در شورای امنیت آنها را تکان داد.

کوروتچنکو با اشاره به حادثه 2003 زمانی که پاول یک لوله آزمایشی نمونه از سیاه زخم را نشان داد تا قدرت سلاح‌های بیولوژیک صدام را نشان دهد، گفت: آمریکا سرویس‌های خاص موثر و قدرتمندی دارد و هاگل می‌تواند برای کسب اطلاعات جمعی مبنی بر اینکه فدراسیون روسیه هرگز سلاح‌های کشتار جمعی را برای هیچ کس حتی برای همپیمانان نزدیک خود فراهم نکرده به آنها رجوع کند.

این اظهارات در حالی مطرح شد که پنتاگون از اظهارات چاک هاگل، وزیر دفاع انگلیس مبنی بر اینکه روسیه برای دولت سوریه سلاح شیمیایی فراهم کرده حمایت کرد.

هاگل در روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا در پاسخ به سئوالی مبنی بر منبع ارسال سلاح‌های شیمیایی به سوریه گفت: خوب روس‌ها این سلاح‌ها را فراهم می‌کنند. خود سوری‌ها هم سلاح شیمیایی می‌سازند.

در همین زمینه پنتاگون با صدور بیانیه‌ای به شفاف سازی اظهارات هاگل در این زمینه پرداخت و اعلام کرد: هاگل به روابط تسلیحاتی متعارف شناخته شده میان سوریه و روسیه اشاره کرده است. دولت سوریه یک برنامه سلاح‌های هسته‌ای بومی با قدمت چندین دهه دارد. در حال حاضر روسیه تجهیزات و کمک‌های نظامی فراوانی به سوریه ارسال می‌کند که برخی از آنها می‌توانند بهینه سازی شوند یا برای حمایت از برنامه سلاح‌های شیمیایی به کار روند. ما به طور آشکار و مخفیانه نگرانی خود را در خصوص تاثیر مخرب ارسال تجهیزات به سوریه بر بحران این کشور و منطقه‌ اعلام کرده‌ایم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین