کد خبر: ۲۰۹۲۳۲
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۰

در مراسم تقدیر از سخنگوی شورای نگهبان مطرح شد:«لزوم پاسخگویی نمایندگان مخالف کدخدایی در شب اول قبر»

عباسعلی کدخدایی گفت: هرگونه پاسداشت و نکوداشت لایق آنانی می‌دانم که چون جبلی راسخ در حوادث ایام راست قامت ایستاده‌اند.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مراسم نکوداشت عباسعلی کدخدایی سخنگوی سابق شورای نگهبان با عنوان نکوداشت "مرد صدق و ادب" صبح امروز شنبه در تالار سوره حوزه هنری با حضور چهره​هایی همچون آیت الله جنتی دیبر شورای نگهبان، غلامعلی حدادعادل نماینده مجلس شورای اسلامی، احمد توکلی نماینده مردم تهران، عباس سلیمی نمین پژوهشگر، مرتضی نبوی عضو جامعه اسلامی مهندسین و آیت​الله علم الهدی امام جمعه مشهد و مرتضی طلایی عضو شورای شهر تهران و حسینی وزیر سابق ارشاد برگزار شد.

آیت الله جنتی دبیر شورای نگهبان در این مراسم گفت: برخی می‌خواستند فرصتی به دست بیاورند و از آقای کدخدایی انتقام‌گیری کنند. فرصتی برایشان بوجود آمد و حسادت‌هایی نیز بود که کار خود را کرد که من نه فرصت آن را دارم در رابطه با آن صحبت کنم و نه صلاح می‌دانم در مورد این موضوعات صحبت کنم.

همچنین غلامعلی حداد عادل نماینده مردم تهران در مجلس در این مراسم با بیان این که اگر اهمیت علم حقوق و عدم اقبال متدینین را کنار هم بگذاریم، معلوم می‌شود که چه میزان این عزیزان «عزیز الوجود» هستند اظهار داشت: یکی از این افراد آقای کدخدایی است که ما ایشان را در دوره هفتم مجلس شورای اسلامی در شورا آزموده‌ایم و ‌آزمایش بزرگ وی در خدمت آیت‌الله جنتی در فتنه 88 بود.

اهم سخنان حدادعادل در مراسم نکوداشت عباسعلی کدخدایی و در جمع خبرنگاران در ادامه به نقل از تسنیم می آید
:

    آنچه در دو ماه اخیر باعث تأسف ما شد، این بود که کدخدایی بی‌هیچ جرمی در مجلس اصولگرایان رأی نیاورد، این از شگفتی‌های مجلس بود که ایشان بدون اینکه از اصول‌گرایی تخطی کرده باشد، رأی نیاورد.

    مخالفان کدخدایی در پاسخ به این سؤال که چرا به کدخدایی رأی ندادند، پاسخ قانع کننده‌ای نداشتند. این موضوع در اذهان باید مثل خیلی پرونده‌های دیگر که در وقت مناسب گشوده و بررسی می‌شود، باقی بماند.

    بنده به طور کلی معتقدم که سرپرستان وزارتخانه‌ها بهتر است صبر کنند تا تکلیف‌شان روشن شود و بعد عزل و نصب‌ها را انجام دهند، چرا که اگر فرد دیگر به جای آنها به عنوان وزیر انتخاب شود، ممکن است که با انتخاب‌های او مشکل داشته باشد. معنای سرپرستی در وزارتخانه این است که وضعیت آن فرد مشخص و قطعی نیست، بنابر این نباید در انتخاب معاونین و مسئولین عجله داشته باشد. چرا که در این صورت دست نفر بعدی بسته می‌شود.
    در زمینه معرفی وزیر پیشنهادی پیغام‌هایی در این زمینه به دولت داده‌ایم و باز هم این کار را انجام خواهیم داد.

    در خصوص اظهارات اخیر هاشمی رفسنجانی درباره سوریه زمانی که خودشان می‌گویند این سخنان جعل شده، ما چرا باید اصرار کنیم که سخنان ایشان را تکذیب کنیم.

همچنین آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی در این مراسم گفت:‌ برادران و خواهرانی که با آرم اصولگرایی به مجلس رفته‌اند و مردم هم آنها را با این عنوان برگزیده‌اند باید بدانند که این موقعیت یک امتحان است. مخصوصا اینکه وقتی از آنها سوال شده است که چرا به آقای کدخدایی رای ندادید توجیه قابل قبولی نداشتند.

اهم سخنان آیت الله علم الهدی در ادامه به نقل از ایسنا می آید:

    اگر کسی قرار شد در برابر بنده خدا توجیه قابل قبولی نداشته باشد آیا در درگاه خدا در مقام اینکه به این امانت خیانت نکرده است، می‌تواند توجیه و عذری ارائه دهد؟
    اینکه این‌ها در مقابل شخصیتی مثل جناب آقای حدادعادل توجیه نداشته باشند آیا در مقابل مامورین خداوند در شب اول قبر و در عرصه محشر توجیه خواهند داشت.
    نکوداشت به معنای پایان مسئولیت نیست بلکه وسیله و ابزاری است برای نشان دادن یک سرمایه ارزشی در این نظام که طبیعتا در آینده باید از این سرمایه ارزشی استفاده بیشتری شود.

آیت الله قرهی از اساتید حوزه علمیه نیز در مراسم نکوداشت عباسعلی کدخدایی سخنگوی سابق شورای نگهبان اظهار داشت: کسانیکه مخلص هستند نیازی به تعریف و تمجید ندارند، علاقه ای هم به برگزاری چنین مراسم نکوداشتی ندارند، اما این مردم هستند که چنین مراسماتی را برای انسان های مخلص برگزار می کنند.

اهم سخنان آیت الله قرهی در ادامه به نقل از مهر می آید:

    بعد از رای نیاوردن آقای کدخدایی در مجلس با وی تماس گرفتند و اظهار ناراحتی کردند که وی در پاسخ گفت بخدا قسم یک لحظه نگران و ناراحت نیستم بار و امانتی روی دوشم بود که برداشته شد که من راحت شدم، به ادامه تکلیفم می پردازم و ناراحت نیستم که چرا مجلس اصولگرا به من رای نداد.
    بعضی ها به دروغ هجمه هایی به آقای کدخدایی و شریعتی رئیس سابق دانشگاه علامه طباطبایی آورده اند و کدخدایی قهر نکرده است، بلکه طبق اظهارات خودش تنها باری از روی دوشش برداشته شده و در مناسب دیگر به ادامه خدمت خواهد پرداخت.

عباسعلی کدخدایی سخنگوی سابق شورای نگهبان در پایان این مراسم با بیان این که قدردانی را شایسته رجال صادقی می‌دانم که پیمان خود را به خون خویش امضاء نموده و جان در طبق اخلاص نهاده و امروز چنان یاس سفید هر از گاهی فضای ما مردگان را معطر می‌سازند، گفت: من هرگونه پاسداشت و نکوداشت لایق آنانی می‌دانم که چون جبلی راسخ در حوادث ایام راست قامت ایستاده‌اند.

وی افزود: ما همه می‌دانیم که به تعبیر حضرت علی (ع) میهمانانی موقت در این دنیا هستیم و بدهکارانی که مهلت‌هایمان رو به اتمام است. ما می‌دانیم که اعمال خوب و بد ثبت می‌شود و در نزد خداوند سبحان ارائه می‌شود و از این رو از آن بی‌نیاز می‌خواهیم تا از جمله تلاشگرانی نباشیم که اعمال‌مان ضایع می‌شود.

به گزارش خبرآنلاین،در پایان این مراسم، برگزارکنندگان همایش نکوداشت از مرد صدق و امانت، از عملکرد و تلاش‌های یک دهه فعالیت عباسعلی کدخدایی در شورای نگهبان با اهدای لوح و جوایزی تقدیر کردند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین