کد خبر: ۲۱۰۱۳۶
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۲ - ۲۲:۳۰

حیف و میل در تامین اجتماعی / از حقوق 15 میلیونی مدیرعامل تا پاداشهای 400 میلیون تومانی

نماینده مردم اصفهان در مجلس با اشاره به حقوق 15 میلیونی مدیرعامل یکی از شرکتهای زیرمجموعه تامین اجتماعی گفت: این بجز پاداش‌های سوری است که درست می‌کند که کمترین مبلغ آن400 میلیون تومان است. آن وقت ما برای یک رقم کوچک جنجال به پا کرده و می‌گوییم که تامین اجتماعی ورشکسته شد در حالی که از سوی دیگر حیف و میل های بسیاری در این سازمان انجام می شود.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: حسن کامران دستجردی، نماینده مردم اصفهان در مجلس عصر جمعه در مناظره موافقان و مخالفان مصوبه اخیر مجلس درباره تامین اجتماعی  که بر اساس آن بیمه‌شدگان در صورت داشتن شرایط سنی و تنها یک ماه سابقه پرداخت حق بیمه، امکان پرداخت مابه‌التفاوت حق بیمه ده ساله خود و بازنشستگی را پیدا می‌کنن به عنوان موافق این طرح گفت: در قانون اساسی در ماده 21 آمده است که به موضوع بیمه کارگران و کارمندان توجه شود و در 50 سالگی بازنشسته شوند. 

وی با اشاره به اینکه عمر سازمان تامین اجتماعی 64 سال است  تصریح کرد: در این زمان 7 مدیر تغییرکرده که نوعی سیاسی کاری و باند بازی بوده است. افرادی که  زور بیشتری داشتند املاکی را گرفته‌اند، حتی نماینده‌ای ملکی را که متعلق به سازمان تامین اجتماعی بود برای خود گرفته که بعد سازمان متوجه شد که آن ملک برای این سازمان است.   6 هزار میلیارد تومان به شستا دادیم که کارچاق کند که این بودجه به صورت چرب و نرم در اختیار برخی افراد قرار گرفت و به کارگران ظلم شد.

به گزارش مهر، وی خطاب به پورابراهیمی نایب رئیس کمیسون اقتصادی و مخالف این طرح  گفت: صحبت ما این است که می‌گوییم اگر یک زن جوان شوهرش فوت کرد و 8 سال حق بیمه داده است چرا سازمان تامین اجتماعی بر سر او کلاه می‌گذارد و می‌گوید به تو غرامت پرداخت می‌کنیم. ما می‌گوییم به این فرد مستمری پرداخت کنند. چرا عنوان می‌شود سازمان تامین اجتماعی همانند دریاچه ارومیه خشک شده است. شستا که عنوان می‌شود ضررده است صورت‌حساب‌هایی را درست می‌کنند با عنوان سوددهی تا پاداش دریافت کنند. همچنین برای همسان سازی حقوق کارگران در اصفهان یک  هزار میلیارد توما ن به تامین اجتماعی پرداخت کردیم اما آن را هدر دادند. در برنامه پنجم عنوان کرده‌ایم که 50 درصد از حق سازمان بهزیستی و کمیته امداد کم شود، تا زن جوانی که شوهرش فوت می‌کند سنواتش را پرداخت کنیم که در این صورت بیشتر از سهم سازمان‌های حمایتی مانند کمیته امداد و بهزیستی به او خواهد رسید.

کامران در ادامه تصریح کرد: زمانی برای افرادی که 10 سال بیمه بوده‌اند، 30 روز حق بیمه را دریافت می‌کردند که ما آن را در مجلس به 10 روز تغییر دادیم. مسائل حمایتی از زنانی که شوهرانشان فوت کرده مطرح کردیم که این موضوع در بودجه نیز لحاظ شد و شورای نگهبان گفت که آن را قانونی کنید. بارها به تامین اجتماعی گفته‌ایم آمار افرادی را که یک ماه حق بیمه دارند را عنوان کند. اگر این کارگران 14 میلیونی را که می‌خواهند به تامین اجتماعی بدهند به بانک پرداخت کنند 220 هزار تومان به آنها سود می‌دهد  در حالیکه تامین اجتماعی 62 هزار تومان می‌پردازد .

وی ادامه داد: دولت باید به تعهداتش عمل کند چرا صندوق سازمان تامین اجتماعی حیات خلوت دولت شده است؛ بسیاری از بیمارستان ها تخت‌هایشان خالی است و دفترچه تامین اجتماعی فایده ای برای بیمه شدگان ندارد.  دکتر به بیمار می‌گوید بیا تا تو را خارج از بیمارستان و در مطب درمان کنم . این دفترچه به درد کارگر نمی‌خورد چرا آن را یک خدمت حساب می‌کنیم. فرد کارگر هنگامی که بیمار می‌شود برای استفاده از دفترچه تامین اجتماعی باید از اذان صبح برای گرفتن وقت به بیمارستان مراجعه کند دست آخر هم به او می گویند که وقت تمام شد.

کامران در ادمه با اشاره به حقوق 15 میلونی یکی از شرکتهای زیرمجموعه تامین اجتماعی  گفت: این بجز پاداش‌های سوری است که درست می‌کند و کمترین مبلغ آن400 میلیون تومان است. آن وقت ما برای یک رقم کوچک جنجال به پا کرده و می‌گوییم که تامین اجتماعی ورشکسته شد در حالی که از سوی دیگر حیف و میل های بسیاری در این سازمان در حال اتفاق است.

کامران با اشاره به اینکه بنده 5 دور در مجلس حضور داشته و تاکنون حتی یکبار امضای استیضاح را پس نگرفته‌ام گفت: دفاع از محرومان و فقرا سر لوحه کار من در مجلس بود و با دولت لابی نداشته‌ام من نه از رئیس مجلس و نه رئیس دولت خط می‌گیرم. در مذاکرات مجلس در مواقعی که صحبت از حق و حقوق مردم است به دفاع می‌پردازم، خانمی به بنده مراجعه کرده که 5 بچه یتیم دارد اما تنها به خاطر 50 روز مستمری شوهرش برقرار نشده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین