کد خبر: ۲۱۰۵۵۰
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۴

اعطای مجوز به دانشگاه ایرانیان مصداق رانت‌خواری است

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس هشتم با انتقاد از اینکه در تاسیس دانشگاه ایرانیان قواعد اصولی رعایت نشده است، گفت: رئیس‌جمهور سابق از اختیارات خود در مقام ریاست شورای عالی انقلاب فرهنگی سوء استفاده کرده است.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: علی عباسپور تهرانی فرد  با بیان اینکه در تاسیس دانشگاه ایرانیان قواعد اصولی رعایت نشده است، توضیح داد: متاسفانه در تاسیس دانشگاه ایرانیان خیلی از قوانین دور زده شده و این مسئله‌ای واضح و مبرهن است.

به گزارش خانه ملت،نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات واسلامشهر در مجلس هشتم، تصریح کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی تاسیس دانشگاه جدید در تهران را ممنوع اعلام کرده بود ولی خود این شورا در ذیل یک استثناء به تاسیس این دانشگاه رای داد.

عباسپور تهرانی با انتقاد از اینکه اعطای مجوز به دانشگاه ایرانیان مصداق رانت‌خواری است، ادامه داد: رئیس‌جمهور سابق از اختیارات خود در مقام رییس شورای عالی انقلاب فرهنگی برای تاسیس دانشگاه ایرانیان به طور انحصاری سوءاستفاده کرده است.

وی با غیر اخلاقی خواندن این اقدام، افزود: شورای عالی انقلاب فرهنگی به لحاظ قانونی این حق را دارد که مجوز تاسیس دانشگاه را بدهد ولی مسئله این است که تاسیس دانشگاه فرایند خاص خود را دارد.

وی با بیان اینکه پیش از اعطای مجوز باید هیات موسسان به تائید وزارت علوم و تحقیقات می‌رسید، گفت: وزارت علوم باید بر فرایند تاسیس این دانشگاه و توانمندی اعضاء هیات موسسان آن نظارت می‌کرد در صورتی که این اتفاق نیفتاده است.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات در مجلس هشتم شورای اسلامی، تصریح کرد: شورای انقلاب فرهنگی در اعطای مجوز به دانشگاه ایرانیان برای پذیرش دانشجویان خارجی خلاف رویه عمل نکرده بلکه مسئله آن است که سلسله مراتب عرف و معمول برای تاسیس این دانشگاه طی نشده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین