کد خبر: ۲۱۰۷۱۱
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۰

فرانسه «رنوار» را به «گذشته» ترجیح داد / معرفی نمایندگان دو کشور دیگر در جوایز اسکار

فرانسه و تایوان نمایندگان خود در بخش فیلم خارجی‌زبان هشتاد و ششمین دوره جوایز اسکار را معرفی کردند.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: درام «رنوار» (Renoir) به کارگردانی ژیل بوردو نماینده فرانسه در بخش فیلم خارجی‌زبان جوایز اسکار 2014 است.


یک کمیته انتخاب شامل هفت نفر از جمله تی‌یری فرمو مدیر عامل جشنواره کن، ایزابل آجانی بازیگر و آلن ترزن رئیس آکادمی فیلم فرانسه این فیلم را انتخاب کردند.

«رنوار» که اوایل امسال فیلم اختتامیه بخش نوعی نگاه جشنواره کن بود، در حالی نماینده فرانسه در اسکار شد که از «گذشته» به کارگردانی اصغر فرهادی کارگردان ایرانی به عنوان پیشتاز یاد می‌شد.

فیلم فرهادی در جشنواره کن در بخش مسابقه اصلی حضور داشت و بره‌نیس بژو بازیگر نامزد اسکار برای آن جایزه بهترین بازیگر زن را برد.

میشل بوکه، کریستا تره، توماس دوره و ونسان روتیه در «رنوار» بازی می‌کنند که ماه مارس در ایالات متحده اکران شد.

 فیلم درباره سال‌های آخر زندگی پی‌یر-اوگوست رنوار نقاش امپرسیونیست فرانسوی در شهر کنیه-سور-مر در 1915 در دوران جنگ جهانی اول است، زمانی که با کاترین هسلینگ آخرین مدلش و اولین بازیگر فیلم‌های پسرش ژان رنوار آشنا شد.

از سوی دیگر، برابر با قوانین آکادمی علوم و هنرهای سینمایی فیلم «آبی گرم‌ترین رنگ است» به کارگردانی عبداللطیف کشیش که جایزه نخل طلای جشنواره کن را برد، برای رقابت در بخش فیلم خارجی‌زبان واجد شرایط نبود. این فیلم تا پیش از 30 سپتامبر مهلت نهایی آکادمی برای اکران یک فیلم در کشور مبدا، در فرانسه اکران نشد.

هرچند پارسال جایزه اسکار بهترین فیلم خارجی‌زبان به فیلم فرانسوی‌زبان «عشق» که داستان آن هم در پاریس روی می‌دهد، اعطاء شد، اما به خاطر ملیت اتریشی میشائل هانکه، این فیلم به نمایندگی از اتریش در اسکار شرکت کرد.

آخرین باری که یک فیلم فرانسوی برنده اسکار فیلم خارجی‌زبان شد، سال 1993 بود که فیلم «هندوچین» با بازی کاترین دونوو این جایزه را گرفت.

فیلم روح نماینده تایوان در اسکار 2014
«روح» نماینده تایوان در جوایز اسکار 2014 است

در همین حال، وزارت فرهنگ تایوان تریلر روان‌شناختی «روح» (Soul) به کارگردانی چانگ مونگ-هونگ را به نمایندگی از خود به آکادمی معرفی کرد.

جیمی وانگ یو رزمی‌کار معروف و جوزف چانگ بازیگر نوظهور در این فیلم بازی می‌کنند که اخیرا در جشنواره تورنتو به نمایش درآمد.

«روح» داستان ترسناک مردی است که روح خود را از دست داده و یک پیوند هم‌زیستانه نگران‌کننده با غریبه‌ای برقرار می‌کند که در بدن رهاشده او ساکن شده است.

کمیته انتخاب نماینده تایوان گفت: «چانگ مونگ-هونگ با مهارت خود در طراحی میزانسن موقعیت ذهنی آدم‌ها در دهکده‌ای دورافتاده را مورد مکاشفه قرار می‌دهد. فیلم، دنیایی جذاب و ترسناک از خشونت و آسیب‌پذیری روح را به شکلی سینمایی خلق می‌کند.»

«جای پارک» اولین فیلم مونگ-هونگ اولین بار در دنیا سال 2008 در بخش نوعی نگاه جشنواره کن نمایش داده شد. «پرتره چهارم» دومین فیلم او سال 2010 در جوایز اسب طلایی تایوان برنده جایزه بهترین کارگردان شد.     

تاکنون 32 کشور نمایندگان خود در بخش فیلم خارجی‌زبان جوایز اسکار امسال را معرفی کردند. مهلت ارسال فیلم‌های خارجی‌زبان به آکادمی علوم و هنرهای سینمایی اول اکتبر (9 مهر) به پایان می‌رسد.

اسامی پنج نامزد نهایی بخش اسکار فیلم خارجی‌زبان پنجشنبه 16 ژانویه 2014 (26 دی) همراه نامزدان دیگر بخش‌ها اعلام خواهد شد.

به گزارش خبرآنلاین،هشتاد و ششمین دوره جوایز آکادمی یکشنبه دوم مارس (بامداد دوشنبه 12 اسفند به وقت ایران) در دالبی تیه‌تر در هالیوود اند هایلند در لس آنجلس برگزار می‌شود.

هالیوود ریپورتر / 16 سپتامبر / ترجمه: علی افتخاری

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین