کد خبر: ۲۱۰۹۸
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۳۸۴ - ۱۳:۴۴

2300 دلار درآمد سرانه ناخالص ملي ايران

آفتاب‌‌نیوز : به گزارش مركز اطلاعات سازمان ملل متحد، در اين نقشه كه مشتركا به وسيله سازمان ملل و بانك جهاني در راستاي اهداف توسعه هزاره منتشر شده و امروز از سوي مراكز اطلاعات سازمان ملل متحد در جهان براي رسانه‌ها ارسال گرديده، كشورهاي جهان به چهار گروه: با درآمد بالا معادل 10 هزار و 66 دلار و بالاتر، با درآمد متوسط بالا بين 3 هزار و 256 دلار تا 10 هزار و 65 دلار، با درآمد متوسط پايين يعني بين 826 دلار تا 3 هزار و 255 دلار و درآمد پائين يعني 825دلار و كمتر دسته‌بندي شده‌اند.

نقشه مذكور حاوي اطلاعات آماري بسيار ارزنده درباره وضعيت فقر، آموزش و پرورش، برابري جنسيتي، مرگ و مير كودكان و مادران، بهداشت مادران، بيماري ايدز و ويروس آن و محيط زيست پايدار است.

خاطر نشان مي‌شود، در ميان كشورهاي همسايه ايران، تركيه با 3 هزار و 750 دلار در گروه كشورهاي با درآمد متوسط بالا قرار گرفته است. عراق، آذربايجان، ارمنستان و تركمنستان در گروه با درآمد متوسط پائين قرار دارند در حالي كه افغانستان و پاكستان در گروه با درآمد پائين جاي گرفته‌اند. كشورهاي عرب حاشيه خليج‌فارس در گروه درآمد بالا و فدراسيون روسيه در گروه متوسط بالا و قزاقستان در گروه متوسط پائين جاي دارند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین