کد خبر: ۲۱۰۹۹۸
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۱

برنامه‌ی گالری‌های «تهران» در آستانه‌ی پاییز

گالری‌ها و فرهنگسراهای تهران، در آخرین روزهای تابستان با برپایی نمایشگاه‌های متعدد هنری به استقبال فصل پاییز می‌روند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: بیست‌ویکمین نمایشگاه «صد اثر صد هنرمند»، در گالری گلستان تا 14 مهر ماه با حضور 177 اثر از 163 هنرمند میزبان علاقه‌مندان است.

این رویداد که از سال 71 هر تابستان در گالری گلستان برپا می‌شود، آثاری از هنرمندان پیشکسوت و جوان را در معرض دید عموم قرار می‌دهد. در این دوره، آثاری از هنرمندان نامی هم‌چون محمد احصایی، حسین زنده‌رودی، پروانه اعتمادی، غلامحسین نامی و اردشیر محصص به نمایش گذاشته شده است. گالری گلستان در خیابان دروس، خیابان کماسایی، پلاک 34 واقع است.

موزه هنرهای معاصر

نمایشگاه گروهی مکتب سقاخانه عصر روز سه‌شنبه - 29 مردادماه - با حضور مقامات فرهنگی هنری، مسؤولان، استادان و هنرمندان در محل موزه هنرهای معاصر تهران افتتاح شد.

برای اولین‌بار، آثار مکتب سقاخانه در هر هشت گالری این مجموعه به نمایش درآمده است. در این نمایشگاه بیش از 95 اثر از هنرمندان مکتب سقاخانه از جمله منصور قندریز،‌ حسین زنده‌رودی، فرامرز پیلارام، مسعود عربشاهی، پرویز تناولی، ناصر اویسی، ژازه طباطبایی و صادق تبریزی روی دیوار رفته است. نمایشگاه مروری بر آثار جنبش سقاخانه در موزه هنرهای معاصر تهران تا 21 آبان‌ماه ادامه خواهد داشت.

فرهنگسرای ابن‌سینا

گالری ابن‌سینا نمایشگاهی از نقاشی‌های سولماز صرافان صیرفی را با موضوع نقوش سنتی و قاب آینه به نمایش گذاشته است. در این نمایشگاه 19 اثر با موضوع نقوش سنتی و با تکنیک گواش و اکولین روی چوب حضور دارد.

همچنین این گالری نمایشگاهی از 40 اثر نقاشی، خوشنویسی و صنایع دستی را برای عرضه و فروش ویژه‌ی فصل تابستان خود برگزار کرده است که تا 28 شهریور ماه ادامه دارد. فرهنگسرای ابن‌سینا به نشانی شهرک قدس، فاز یک، خیابان ایران زمین شمالی میزبان علاقه‌مندان به هنر است.

گالری آتبین

اولین نمایشگاه عکس انفرادی مجتبی سرانجام‌پور با عنوان «مولوی پلاک 831»، در گالری آتبین برپا شده است. این نمایشگاه شامل 17 عکس در ابعاد 60 در 90 با موضوع تلفیق رقص سماع و زندگی مردم برخی از شهرهای ترکیه از جمله قونیه، آنکارا و استانبول است.

این نمایشگاه که با همکاری مرکز فرهنگی سفارت ترکیه در تهران برگزار می‌شود تا سوم مهر ادامه دارد و علاقه‌مندان می‌توانند به نشانی خیابان ولیعصر، جنواب چهارراه پارک وی، کوچه خاکزاد، پلاک ۴۲ مراجعه کنند.

موزه عکسخانه شهر

موزه‌ی عکسخانه‌ی شهر از 24 شهریور ماه میزبان نمایشگاه عکس غلامرضا نصراصفهانی با عنوان «قاب‌ها و خاطره‌ها» است. این نمایشگاه مجموع 23 قطعه عکس از پرتره‌ی کودکان، از زمان قاجار به بعد است که روی آن‌ها با استفاده از بافت فلزات تکنیک جدیدی اجرا شده و به نمایش گذاشته شده است. این نمایشگاه تا 27 مهر ماه در موزه‌ی عکسخانه شهر به نشانی میدان هفت تیر، خیابان بهار شیراز، میدان بهار شیراز ادامه دارد.

گالری نی

گالری بین‌المللی نی میزبان نمایشگاه عکس‌های مهدی منعم است. منعم در این نمایشگاه عکس‌های دیده نشده‌ای از قربانیان جنگ را همزمان با روز جهانی صلح به نمایش می‌گذارد. مهدی منعم عکاس مستقل است؛ آهسته، پیوسته و پی‌گیر کار می‌کند؛ او از نخستین عکاسانی است که به شکلی متفاوت عواقب ناشی از جنگ هشت ساله عراق را علیه ایران را با مجموعه‌ عکس‌های قربانیان جنگ منتشر کرد.

گالری ساربان

نمایشگاه گروهی نقاشی‌خط با عنوان «به استقبال پاییز» از روز جمعه، 29 شهریور ماه در گالری ساربان افتتاح می‌شود. در این نمایشگاه 25 اثر از هشت هنرمند نقاشی‌خط به نمایش گذاشته خواهد شد. این آثار از نسل میانه‌ی هنرمندان نقاشی‌خط انتخاب شده‌اند. گالری ساربان به نشانی خیابان شهید بهشتی، خیابان صابونچی(مهناز)، کوچه مهماندوست، پلاک 8 تا 15 مهر ماه از ساعت 16 تا 20 میزبان علاقه‌مندان است.

گالری آن

نمایشگاه نقاشی‌های درویش فخر با عنوان «شوخی» در گالری آن گشایش یافته است. این نمایشگاه پس از نمایشگاه «سفر» که سال 90 برپا شده بود، دومین نمایشگاه این هنرمند است که در گالری «آن» به نمایش گذاشته می‌شود. در این نمایشگاه 18 اثر با تکنیک رنگ روغن روی بوم و چوب و ابعاد مختلف در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفته است. گالری «آن» به نشانی ونک، خیابان سئول، شماره 40 میزبان مخاطبان است.

نگارخانه آشیانه مهر

نگارخانه آشیانه مهر از 27 شهریور ماه میزبان نمایشگاه نقاشی کودکان با عنوان «من کی هستم» است. در این نمایشگاه آثاری از شاگردان مریم شفیعی، استاد نقاشی حوزه کودک به نمایش گذاشته خواهد شد. نمایشگاه از ساعت 11 الی 18 قابل بازدید برای عموم است و علاقه‌مندان می‌توانند به نشانی میدان انقلاب، خیابان کارگر شمالی، بین فرصت و نصرت، کوچه شهید جعفرزادگان، پلاک 2 مراجعه کنند.

گالری ایست

سومین فستیوال «30 هنرمند‌، 30 پرفومنس‌، 30 روز» از روز 4 مهرماه آغاز به کار می‌کند.

به گزارش ایسنا، سومین دوره‌ی این فستیوال با اهداف آموزشی و وجوه مختلف آموزشی برای مخاطبین عام و بخشی از آموزش‌ها برای مخاطبین خاص آماده شده است. این اجراها از چهارم مهرماه تا 14 آبان غیر از روزهای شنبه و چهارشنبه و در مجموع 30 روز برگزار می‌شوند. این فستیوال علاوه بر گالری ایست واقع در ونک خیابان شهید خدامی پلاک 40 در مجموعه هتل آپارتمان «طوبی» واقع در خیابان ولیعصر‌، بالاتر از خیابان ظفر‌، خیابان ناصری‌، شماره 17 هم برگزار می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین