کد خبر: ۲۱۱۱۰۲
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۹

«اسپایک لی» جایزه 300 هزار دلاری «گیش» را برد

«اسپایک لی» کارگردان سرشناس سینما موفق شد جایزه 300 هزار دلاری «دوروتی و لیلیان گیش» را از آن خود کند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: اسپایک‌ لی کارگردان مطرح آمریکایی که آثاری چون «ملکولم ایکس» و «درون انسان» را در کارنامه حرفه‌ای‌اش دارد، به عنوان برنده بیستمین جایزه سالانه «دوروتی و لیلیان گیش» برگزیده شد.

وی این جایزه را به پاس شجاعت راسخ و درخشانش برای استفاده از فیلم به منظور پرداختن به تفکرات بحث‌برانگیز دریافت خواهد کرد.

این جایزه که برای بزرگداشت «لیلیان گیش» هنرپیشه‌ درگذشته در سال 1993 راه‌اندازی شده،سالانه به فردی تعلق می‌گیرد که در زمینه زیباتر کردن جهان، درک بهتر زندگی و یا لذت بخشیدن به دیگران تلاش شایانی داشته است.

«باب دیلن»،«فرانک گری»،«آرتور میلر» و «رابرت ردفورد» از دیگر ستاره‌هایی هستند که مفتخر به دریافت این جایزه 300هزار دلاری شده‌اند.

به گزارش ایسنا، این فیلمساز رنگین‌پوست از میان 30 چهره هنری دیگر انتخاب شد و در روز سی‌ام اکتبر طی مراسمی در موزه هنرهای مدرن نیویورک جایزه‌اش را به دست می‌گیرد. این کارگردان سرشناس تاکنون سه‌بار برای بهترین فیلمنامه اوریجینال، بهترین فیلم و بهترین کارگردانی نامزد اسکار شده است.

به گزارش هالیوود ریپورتر، جدیدترین فعالیت اسپایک‌ لی دوباره‌سازی یک فیلم کره‌ای است که «جاش برولین» و «ساموئل ال جکسون» در آن ایفای نقش می‌کند. فیلم لی قرار است ماه دسامبر روی پرده سینماهای انگستان برود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین