کد خبر: ۲۱۱۸۴۵
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۲ - ۱۷:۳۳
آيت‌الله هاشمي رفسنجاني:

آموزش فرزندان ايران، يكي از زيربنايي‌ترين كارهاست

آيت‌الله هاشمي رفسنجاني پيش از ظهر امروز و به مناسبت بازگشايي مدارس، در ديدار سرپرست وزارت آموزش و پرورش و معاونين و مشاورين اين وزارتخانه، دانش‌آموز و معلم را دو قشر با يك هدف مشترك خواند و گفت: نتيجه زحمات امروز معلمين، فردايي روشن براي كشور است كه دانش‌آموزان رقم خواهند زد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: سرویس سیاسی - رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با اشاره به سياست‌هاي كلي نظام در ارتباط با آموزش و پرورش گفت: پرهيز از روزمرّگي و دوري از شتابزدگي در ترسيم دورنما و برنامه‌ريزي مدوّن براي آموزش و پرورش از ضرورت‌هاي مديريتي براي اداره درست آن است و الحمدلله آقاي دكتر فاني از ابتداي انقلاب اسلامي در جريان مسائل آموزش و پرورش بودند.

به گزارش آفتاب، ايشان با يادآوري برنامه‌هاي دولت سازندگي براي آموزش و پرورش و ابداع روش‌هايي براي مشاركت بيشتر مردم در اين امر، گفت: بايد از اقيانوس عظيم مردمي براي تعليم و تربيت فرزندان اين مملكت استفاده كرد.

آيت‌الله هاشمي رفسنجاني با طرح سؤالاتي درباره مدارس فني و حرفه‌اي، مدارس شبانه‌روزي و مدارس نمونه دولتي و غيرانتفاعي و شنيدن پاسخ‌هاي هر يك از معاونين و مسئولين مربوطه، با تأكيد بر اهداف فرهنگي انقلاب اسلامي و اشتراك آن اهداف با آرمان‌هاي شهدا و ايثارگران، گفت: آموزش فرزندان ايران كه مردمي پيرو مكتب اهل بيت دارد، يكي از زيربنايي‌ترين كارهاست و هزينه‌هاي آموزش و پرورش، حتي حقوق معلمين هزينه جاري نيست.

ايشان همزماني شروع مدارس و هفته دفاع مقدس را به فال نيك گرفت و گفت: بايد كودكان، نوجوانان و جوانان را با تاريخ مشعشع دفاع مقدس و نقش دانش‌آموزان و معلمان شهيد در حفاظت از انقلاب آشنا كرد.

در آغاز اين ديدار دكتر علي‌اصغر فاني، سرپرست وزارت آموزش و پرورش و هر يك از معاونين و مشاورين گزارشي از آخرين وضعيت‌هاي آموزش و پرورش و مشكلات معلمين و دانش‌آموزان ارائه كردند.

دكتر فاني با تأكيد بر اهميت برنامه‌ريزي بلندمدت براي تعليم و تربيت گفت: سند تحول آموزش و پرورش، جامع سياست‌هاي كلي مجمع تشخيص مصلحت نظام است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین